Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

ЗАЧЕТА СИЛОВАЊЕМ, МАЈКА ЈЕ РОДИЛА НА ПЛАНТАЖИ ПАМУКА, ПА ПОСТАЛА ЗВЕЗДА: "Не постоји узбудљивија жена од ње!"

Еарта Кит, легендарна певачица и глумица, зачета је силовањем, а због сукоба са првом дамом Америке ЦИА јој је отворила досије

1766750234_profimedia-0210036218.jpg
Фото: Профимедиа
Oglas

Еротски заводљив глас, несвакидашња харизма и беспрекорна софистицираност прва су асоцијација на легендарну певачицу и глумицу Еарту Кит. Ипак, иза гламура крио се живот испуњен сиромаштвом, одбацивањем и дубоким личним ранама. Целог живота веровала је да је зачета силовањем и да јој је отац био Немац, иако га никада није упознала.

Рођена 17. јануара 1927. године, певачица и глумица Еарта Кит успела је да превазиђе изузетно тешко детињство и изгради једну од најупечатљивијих каријера у историји музике и филма. Постала је прва жена-мачка црне пути у ТВ серији "Бетмен" из 1967. године, а њен хит "Санта Бабy" представља један од најпрепознатљивијих божићних класика свих времена.

Славни редитељ Орсон Велс описао ју је као "најузбудљивију жену на свету", док ју је ЦИА деценијама касније у интерним документима бескрупулозно етикетирала као "садистичку нимфоманку". Њена животна прича стално се кретала између та два екстрема - обожавања од стране публике и политичког прогона.

Мајка је са 5 година оставила рођацима

Рођена као Еарта Меј Кит на плантажи памука у Јужној Каролини, никада није упознала свог оца, белог мушкарца чији идентитет никада није званично откривен. Мајка ју је у раном детињству дала на чување рођацима, а детињство јој је било обележено глађу и крајњим сиромаштвом. У једном интервјуу 1971. године открила је детаље из живота и тешког детињства.

"Сећам се периода када нисмо имали ништа да једемо. Чинило се бесконачно дуго. Морали смо да се ослањамо на шуму и на оно што бисмо успели да ископамо из земље - коров или траву која је имала нешто попут лука при дну. Када бисмо пронашли тако нешто, тада бисмо били у реду", испричала је.

Себе је описавала као "уличарку" у детињству, али је управо то сматрала кључним чиниоцем за оно што је касније постала.

Иако је на сцени деловала самоуверено и непоколебљиво, током интервјуа често су избијале сирове емоције. Када јој је водитељ Рони Вилијамс прочитао њену изјаву: "Мајка ме је дала са пет година, и ако ме је мајка дала, значи да ме не жели. Зашто би ме онда ико желео?", одговорила је да је због тога цео живот живела са осећајем "да вас најважнија особа на свету није желела".

"Мислим да постоји много објашњења зашто ме је мајка оставила. Иако сам покушала да то себи објасним, и даље ми је веома тешко да прихватим."

"Моја крв је свачија"

Касније је њена ћерка Кит Шапиро открила да је Еарта Кит умрла а да никада није сазнала идентитет свог оца. Када је у позним годинама први пут видела извод из матичне књиге рођених, име оца било је прецртано како би се заштитио његов углед у сегрегираном америчком југу, што је певачицу дубоко потресло и расплакало.

Због мешовитог порекла, Кит је често истицала да се није осећала прихваћеном ни у црначкој заједници.

"Они не разумеју да ја о себи не размишљам као о црнкињи. Ја о себи мислим као о особи која припада свима. Докле год себе доживљавате као некога ко припада само једној раси, нацији или религији, ви морате бити пристрасни… Мој отац је био белац, моји бака и дека су Чироки Индијанци, мајка ми је била полу црнкиња. Моја крв је ваша и свачија и бити пристрасан према било ком делу те крви мени је потпуно бесмислено", изјавила је у истом интервјуу.

Брак са белцем и нове контроверзе

Додатни притисак у њеном приватном животу изазвао је и брак са белцем. Еарта Кит се 1960. године удала за америчког бизнисмена Била Мекдоналд, са којим је добила ћерку Кит Шапиро. Иако је брак трајао мање од четири године, у тадашњој Америци, оптерећеној расним поделама, овај однос изазвао је осуде и додатно удаљавање од дела црначке заједнице. Сама Еарта је касније говорила да је често била доживљавана као неко ко "не припада нигде" - како због порекла, тако и због приватних избора.

Завидна каријера

Упркос личним ломовима, каријера јој је кренула узлазном путањом када се придружила плесној трупи Кетрин Данам. Већ са 19 година стигла је на Бродвеј, а затим освојила Лондон и Париз као кабаре звезда, а потом је почела да ређа хитове, међу којима се највишео издвојио божићни класик "Санта Бабy".

Телевизијску публику освојила је 1967. године као жена-мачка у серији "Бетмен", док је нову генерацију фанова стекла 2000. године као Изма у Дизнијевом анимираном филму "Царево ново одело".

У Сједињеним Државама њена каријера је нагло прекинута након ручка у Белој кући 1968. године, када је пред Лејди Берд Џонсон, супругом председника Линдона Џонсона, отворено критиковала рат у Вијетнаму.

"Ви шаљете најбоље из ове земље да буду убијени и осакаћени. Они се побуне на улицама. Пуше траву, дрогирају се. Не желе у школу јер ће бити отргнути од мајки да би били послати да погину у Вијетнаму", рекла је - и запечатила своју судбину - барем када је каријера у питању.

Након тога, ЦИА је саставила досије о њој, испуњен гласинама, али без икаквих доказа. На касније питање о етикети "нимфоманке", Еарта Кит је хладно одговорила: "Какве то везе има са ЦИА-ом, чак и да јесам?"

Док јој је каријера у Америци стагнирала, наступала је по клубовима широм Британије.

Велики повратак на Бродвеј догодио се 1978. године у мјузиклу "Тимбукту!", а у једној емсисији признала је да се њена личност на сцени и ван ње веома разликују.

"Ја нисам екстроверт. Као 'Еарта Кит' могу да заводим, али као Еарта Меј - заборавите. Кријем се јер никада нисам имала сигурност да ће Еарта Меј бити прихваћена".

Ћерку водила свуда са собом

Њене највеће љубави биле су ћерка и публика. Због сопственог детињства, инсистирала је да ћерка увек буде уз њу. Кит Шапиро је касније постала чувар мајчине заоставштине и ауторка њених мемоара.

Еарта је преминула је на Божић 2008. године, у 81. години.

(Блиц Жена)

БОНУС ВИДЕО:

 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas