· · Коментари: 1
Почетак

ОВО САМО РЕТКИ ЗНАЈУ: Чувену фирму основао ФРАНЦУЗ (Фото)

Произвођач бицикала из Бордоа је аутомобиле почео да прави у Напуљу, а завршио је у Милану са "Алфом"

NASLOVNA24-HP-1910-ITA.jpg
Фото:"Алфа"

Одувек је "Алфа Ромео" био аутомобил који никога није остављао равнодушним. "Страст" на точковима је нешто што, кажу "Алфисти" не можете да искусите ни у једном другом аутомобилу. А историјско наслеђе је, опет тврде обожаваоци овог бренда, нешто што је најбоље исказано у сваком од модела "Алфе" до данашњих дана.

Међутим, мало страствених заљубљеника у чувени италијански бренд зна да је ова компанија настала заслугом једног Француза. Извесни Пјер Александар Дарак је у Бордоу, крајем 19. и почетком 20. века правио, кажу са великим успехом бицикле. Ипак, када је "открио" аутомобиле поново се заљубио! И почео да прави возила на четири точка.

Модел "Дарак" (Фото:"Алфа")

Ко зна он и уме па је тако Дарак почео и да извози своје аутомобиле. Прво у Енглеску, у Лондон, а затим и у Италију. Страствени Италијани су били ближи темпераменту Дарака па је он одлучио да у Напуљу оснује компанију. Тог ааприла 1906. је заживела " Социетà Анонима Италиана Даррацq" ("САИД").

Како је Напуљ био далеко од Бордоа, да би смањио трошкове Дарак компанију сели у децембру исте године у Милано, у четврт Портело број 95.

Фабрика у Портелу (Фото:"Алфа")

Међутим, модел којег је правио Дарак са 10 КС био је слабашан за укус Италијана и наша прича умало да се заврши 1909. када Дарак проглашава ликвидацију компаније!

Прочитајте још:„Ланча“ је првенац легендарне италијанске фабрике, а знате ли како је "Алфа" добила име? (Фото)

Али, генерални директор "САИД" Италијан Уго Стела, који је веровао у блиставу будућност компаније, је успео да од Пољопривредне банке из Милана добије гаранције и позајмицу па је поново вратио на посао око 200 људи.

Најважније је било да је Уго Стела пронашао човека који ће дизајнирати аутомобил каквог је он замислио!  Из Пјаћенце у нашу и "Алфину" причу долази Ђузепе Мерози инжењер од кога је Стела затражио крајем 1909. да направи два потпуно нова аутомобила са снагом од 12 и 24 ХКС, моћнија од модела "Дарак".

Ђузепе Мерози (Фото:"Алфа")

У свом боравишту у Милану, у улици Виа Капучио 17, млади инжењер је радио даноноћно и 1. јануара 1910. доставио је планове за први аутомобил техничком одељењу.Можда је једини пут у историји моторних аутомобила створен модел возила пре марке под којом ће се продавати. Назван "24 ХП" имао је мотор с једним блоком (неуобичајено у то време), 4 цилиндра, 4,0 литара запремине и 42 коњске снаге, са једним карданским мењачем за задње точкове. Имао је чврст оквир са бочним носачима и укрштањем Ц-пресованог лима. Модел са "24 ХП" је од почетка циљао високо: данас бисмо то назвали Премиум моделом, а коштао је колико и две годишње зараде запослених.Постизао је брзину од 100 км / х,Компанија је променила и име, 24. јуна 1910. и тада је и званично наставла А.Л.Ф.А.(Анонима Ломбарда Фаббрица Аутомобили)!

Модел "24 ХП" (Фото:"Алфа")

Мерози је схватио да је на правом путу. До 1911. године развио је "Цорсу од 24 КС" - мања тежина, вец́а снага и потисак ... помало као данашњи ГТА. Са овим моделом, само годину дана од оснивања, А.Л.Ф.А. је ушла у свет трка. Прва победа остварена је на трци Парма-Пођио ди Беркето 1913. године.Возач Нино Франчини заузео је друго место и прво у својој категорији.

Модел "корса 24" (Фото:"Алфа")

За нов бренд, трке су биле најбољи начин да се стекне популарност. Мерози је био у потпуности свестан тога, и одлучио је да направи корак и направи тркачки аутомобил с новим концептом мотора. До 1913. верзија "40/60 ХП" била је спремна.

Извесни италијански гроф Рикоти је захтевао да се ова А.Л.Ф.А. шасија изради по принципима нове науке - аеродинамике. Резултат је био "40/60 ХП Аеродyнамиц Рицотти Торпедо," креација као из романа Жила Верна, која је могла да достигне брзину од 139 км/ч.

Модел "40/60 аеродинамика" (Фото:"Алфа")

Али избијање Првог светског рата променило је игру за све, укључујући компанију А.Л.Ф.А., која је позвана да допринесе потребама војске. Тако је 2. децембра 1915. компанија "Инжењер Никола Ромео и КО" преузела фабрику у Портелу, коју је прерадила тако да производи муницију и моторе за авионе. Изворни одсек за производњу је замењен новим топионицама и ливницом, опремљеним машинским алатима и опремом купљеном директно од САД. Неколико стотина запослених ускоро је порасло на више од 1.200.

Прочитајте још:Кад ти "Ферари" није добар направиш свој ауто снова (Фото)

Ово је довело до борбе са претходним власницима око имена, тако да је Никола Ромео одлучио да продаје своје производе тако што ће упарити име "Алфа" са својим презименом Ромео.

Прва возила, после Великог рата, која су носила име новог бренда су били модел "20-30 ХП" и његова верзија "ЕС Спорт".

Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.