· · Number of comments: 0
ЛЕГЕНДЕ

"Уследила је гробна тишина": Зашто су тројица РУСКИХ пилота, која су летела из Србије, погинула НА ИСТИ НАЧИН?

Тројица руских пилота, белогардејаца, оснивача авијације Краљевине Југославије погинула на исти начин у размаку од седам година.

Aeroput.jpg
Фото: Архива Новости

Друштво за ваздушни саобраћај "Аеропут" основано је 17. јуна 1927. године и радило је до 1948. године. "Аеропут" је био међу првих 10 цивилних авио-превозника у Европи и 21. у свету.

Милутинов хангар
Аеродром на Бежанији је свечано отворен 25. марта 1927. године, уз велико народно весеље и акробацију укупно 25 авиона ловаца типа "Девоатин". Хангаре је пројектовао српски научник Милутин Миланковић, који се до тада у иностранству већ огледао у изради сличних објеката.

Прочитајте још: 1999. откривено СВЕТИЛИШТЕ: Старо је 4.300 година, а крај дрвених стубова пронађене су лобање деце и жена

Међу првим пилотима водећу улогу су имала тројица руских прекаљених летача из Првог светског рата: Владимир Стрижевски, Виктор Никитин и Михаило Јарошенко.

Важили су за легенде.
Никитин Фото: Wikipedia

Руски емигранти су прво летели у војној авијацији, па су  прешли међу цивилне летаче и важили су за најбоље. Стрижевски је, чак, важио за легенду, јер не само што је обучио многе младе пилоте, већ је тестирао 200 нових авиона и имао 4.000 летова.

Чуо се прасак и експлозија. И сви су заћутали.

Виктор Михајлович Никитин рођен у Кијеву  пилотирао је тромоторцем авионом "Подгорица" на редовној линији Љубљана - Сушак у уторак 12. септембра 1933. године, али никада није слетео.

Последњи пут је виђен како у шест часова ујутру полеће са аеродрома у Љубљани који је био обавијен маглом. Непуна два минута од полетања само су се чули прасак и експлозија. Уследила је гробна тишина. Оба члана посаде и шест путника прве су жртве компаније "Аеропут" и нашег путничког ваздушног саобраћаја.

Два иста гроба
На земунском гробљу налазе се два иста надгробна споменика, подигнута палим летачима Виктору Никитину и Михаилу Јарошенку. Испод имена старијег, Никитина, исписаног на руском језику, старим правописом, исписано је и име његовог унука, пилота Александра Никитина.
Јарошенка су оптуживали да је ноћ провео у бару, али је било превише случајности...

Михаило Симонович Јарошенко, рођен у Белгороду, управљао је модерним "спартаном" старим само годину дана и произведеном у фабрици "Змај" у Земуну. Иако је био 15. јул 1936. године Љубљана је под маглом. Редовна линија Љубљана - Сушак је, очигледно, баксузна јер је у исто време полетео и страдао.

Фото: Wikipedia

Јавност је шокирана и сматрало се да је са 43 године био "стар". Други су говрили да је био уморан и раздражљив. Трећи да је ноћ провео у бару, да је пио и мало спавао... У сваком случају, јавност не верује у случајност.

Смрт треће руске легенде је целу Југославију оставила уплакану и без речи.

Четири године касније страдала је и трећа легенда, чувени Владимир Стрижевски. Он је у јутро 22. августа 1940. године сребрним двомоторцем "локид" рутински пловио по лепом времену на редовној линији из Загреба за Сплит.

Прво је с посадом прекинута радио-веза, па је почело трагање за летелицом. Расписана је и награда за било какву информацију о авиону, посади и путницима. Ттрагачи су открили ужасну истину - на врховима Велебита изнад Госпића "локид" је ударио у стене. Смрт је задесила оба члана посаде и свих девет путника.

Стрижевски Фото: Wikipedia
Лет је био рутински, а са Јадрана је пиркао ветрић. Прво је прекинута радио веза, па је почела потрага, онда је расписана награда...

Стрижевски је сахрањен на Новом гробљу, поред руске капеле уз војне почасти.

Прочитајте још: Најважнији после ТИТА: Ранковић је ЗАПЛАКАО само 6. новембра, а онда је на ред дошао СЛОБА МИЛОШЕВИЋ

Јавност је поново нагађала, јер је било готово невероватно да сва тројица искусних пилота белогардејаца страдају баш у Словенији и Хрватској. Источари данас сматрају да је проблем био у ниским мерама безбедности, као и да су они превише сати проводили на небу, па су умор и лоше временске околности била погубна комбинација.

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.