· · Number of comments: 0

Због чега су УВЕК СЕДИШТА У АУТОБУСИМА ШАРЕНА: Више је разлога у питању

Вероватно сте приметили да су у свим аутобусима седишта шарена. То није случајност

1658427614_markus-winkler-U0q4nzcqAwM-unsplash.jpg
Фото: Унспласх

Ако у својем дому имате пресвлаке од тканине, попут оних за кауч или трпезаријске столице, покушајте да ударите по њима. Овај необичан експеримент убрзо ће се претворити у подухват чишћења, због облака прашине који ће се појавити у просторији. Сва та прашина настаје од само неколико људи који свакодневно користе тај намештај.

С друге стране, на седиштима у аутобусу дневно седи стотине путника  па можемо само замислити, водећи се горе описаним експериментом, колико би прашине изашло из тих пресвлака. Како би се процес чишћења аутобуса минимизирао и олакшао, усвојено је ефикасно решење.

Иако естетски непривлачни и необични, препознатљиви узорци седишта у аутобусима осмишљени су како би седишта изгледала чиста и неистрошена. Тајна лежи у врсти материјала који се користи за њихове пресвлаке.

Прочитајте још: ТЕСТ ЛИЧНОСТИ: Шта сте прво угледали на слици? Само ретким људима ово западне за око

Посебна тканина

На први поглед не чини се да се пуно размишља о одабиру текстила за пресвлаке у јавном превозу. Међутим, то није случај.

Пресвлаке јавног превоза морају да буду мултифункционалне. Иако им естетика није јача страна, постоје бројне предности ове посебне тканине – на пример, она спречава ширење пожара! Ова тканина замишљена је као прозрачна тканина која путницима омогућује релативно лако путовање с обзиром на температуру ваздуха. У исто време, материјал би требало да буде довољно издржљив да изгледа максимално очувано што дуже времена, без обзира на то колико се или како користи.

Иако су се у прошлости користили материјали као што су дрво и вештачка кожа, временом је постало јасно да оваква решења нису одржива, али ни удобна. Па тако возови за кратке релације, метрои и подземне железнице и даље имају седишта израђена од тврдог поликарбоната, па чак и нерђајућег челика, за израду седишта.

Мокет– тајна одрживости и удобности

Мокет, или тепих на француском, материјал је за који се први одлучио лондонски транспортни систем. Он је мешавина полиестера (85%) и најлона (15%), а начин на који су нити овога материјала ткане дају му плишану, баршунасту текстуру. Такође, у  поређењус традиционалним тканинама, мокет нуди многе предности:

– Јефтини су за производњу и изузетно издржљиви, што их чини најекономичнијим избором тканине за коришћење у јавном превозу.

– Баршунасто ткање обезбеђује да се прљавштина или прашина накупљају дубоко унутар тканине, без видљивих мрља.

– У поређењу с кожом и винилом, мокет је уопштено прозрачан материјал. То увелико смањује нелагоду на местима где кожа долази у директан контакт с тканином.

– Тканина је специфична у интеракцији ватром и водом. Отпорна је на ватру, што помаже у сигурности од пожара. Истовремено, у контакту с водом не остаје дуго натопљена јер  вода остаје на крајњој спољној површини влакана и распршује се на већој површини, чиме се брже суши.

Прочитајте још: КАКО СЕ ПИШЕ: "КАУЧИ" или "КАУЧЕВИ"? Проверите своје знање

Неке од смерница за дизајн аутобусних седишта:

  • Дизајн не би требало да садржи велике мрље једне боје.
  • Требало би да се користе дубље нијансе, попут плаве, жуте и кестењасте.
  • Монотонију треба разбити коришћењем разних облика и узорака.
  • Узорак одабран за једну квадратну јединицу треба поновити преко целе серије те тканине.

Када је јавни превоз у питању, дуготрајна одрживост и минимална потреба за одржавањем имају приоритет нам естетском привлачношћу, због чега никада нећемо видети импресиван изглед јавног превоза. Начин на који се стварају узорци на седиштима у јавном превозу једнак је ономе за израду камуфлажних материјала за војну примену који се генеришу помоћу сложених алгоритама, а помажу војницима да се стапају с околином.

Бонус видео:

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.