· · Коментара: 0
ЗДРАВА ИСХРАНА

Четири знака која указују на то да једете ПРЕВИШЕ ХЛЕБА

Иако је неизоставна прехрамбена намирница, са хлебом треба бити умерен.

1636388293_bread-g1f188ad30_1920.jpg
Фото: Пиксабеј

Хлеб је намирница без које је готово немогуће замислити било које јело, а због свог укуса, савршено иде уз доручак и ручак, па чак и слатку ужину.

Међутим, иако је укусан, хлеб може имати негативан ефекат на зравље организма, уколико се узима у већим количинама.

Прочитајте још: Хлеб морате конзумирати, али само ове три врсте су ИЗУЗЕТНО ЗДРАВЕ

Ако претерујете са овом намирницом, постоји могућност да вам се појаве неки од следећих симптома:

Проблеми са пробавом

Уколико сте алергични на глутен,а а тога нисте свесно, можете се често осећати надувено, а можете имати и затвор јер су црева блокирана. Најбоље што можете да учините у овом случају је да урадите низ тестова како бисте видели да ли сте алергични на глутен.

Чест осећај глади

Високорафинисане житарице, од којих се прави бели хлеб и грицкалице као што су переце, штапићи и крекери, деловаће на организам тако што ће вас терати да једете још више хране богате шећерима.

Последица тога је и добијање вишка килограма, што се лако може избећи ако пређете на производе од целих житарица.

Једна научна студија је доказала да производи од целих житарица могу помоћи у губљењу масноће у пределу стомака, добијене од рафинисаних житарица, јер садрже више витамина и минерала. 

Фото: Пиксабеј

Кожа склона акнама

Храна попут тестенине, белог пиринча, резанаца, житарица, као и свега што је направљено од белог брашна може да узрокује проблеме са кожом. Наиме, доказано је да су људи који су конзумирали превише рафинисаних угљених хидрата имали 30% већи ризик од развоја акни.

Узрок тога је шећер којим су ти производи богати, што повећава ниво инсулина, а као одговор на то повећање, андрогени хормони постају активнији и настају акне.

Поспаност након оброка

Када конзумирате превише хлеба у свакодневној исхрани, велике количине инсулина се ослобађају у ваш крвоток, а инсулин помаже триптофану, аминокиселини која је задужена за серотонин и мелатонин, да остане у крви дуже него што бисте желели.

Сератонин и мелатонин такође подстичу сан и помажу у регулацији циклуса спавања и буђења, због чега се можете осећати поспано и додатно смирено након оброка пуног рафинисаних житарица.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.