· · Number of comments: 0
Dragulj

"Alfa Romeo" za svoj 110 rođendan predstavio "đuliju GTA" (Foto)

Ovaj model i još snažnija verzija "GTAm" proizvešće se samo u ograničenoj seriji od 500 komada

alfa-romeo-djulija-gta--naslovna-1.jpg
Foto: Alfa Romeo media
Jedan od najpoznatijih brendova automobila, "Alfa Romeo" 24. juna obeležava 110 godina od osnivanja.
 
Čuvena italijanska fabrika snova svojim vernim obožavaocima, onima koji imaju "pravu DNK" svojstvenu "alfistima" kao najlepši poklon je predstavila moćnu, prelepu "alfu đuliju GTA"

"GTA" je skraćenica od „Gran Turismo Alleggerita“ (allegerita je italijanska reč za „olakšano“) i pojavila se 1965. sa modelom "alfa đulija sprint GTA", posebnom verzijom koja je proistekla iz modela "alfa sprint GT", a koja je dizajnirana kao sportski automobil i predstavljena je na Sajmu automobila u Amsterdamu te godine. Karoserija modela "alfa đulija sprint GT" je zamenjena identičnom verzijom izrađene od aluminijuma, što je dalo konačnu težinu od 745 kg, u poređenju sa 950 kg za drumsku verziju.

Pročitajte još: Automobil koji nije na prodaju i NEMA CENU: Ima ih samo 4 na svetu, a onda se začulo REŽANJE "LJUTE MAŠINE" (FOTO)

Druga verzija je imala motor od 1.570 cm3 "tvin kam" motor koji je, u drumskoj konfiguraciji, sa duplim paljenjem, razvijao neverovatnih 115 KS. Tehničari trkačkog tima brenda "Alfa Romeo", odeljenja "Autodelta", izabrali su ga kao referentno vozilo za „turing“ kategoriju i razvili su ga da postiže maksimalnu snagu od 170 KS. Uspeh modela u takmičenjima je bio momentalan: tri uzastopne pobede na „Challenge Europeo Marche“, desetine nacionalnih šampionata i stotine individualnih trka u svakom delu sveta. A način na koji je izgradio imidž cele game je takođe bio impresivan: model "alfa đulija sprint GTA" je lansirao  krilaticu „Pobeda svaki dan u vašem svakodnevnom vozilu“! Od tada, "GTA" je stekla reputaciju neprikosnovene ikone sportskog karaktera brenda "Alfa Romeo". 

Za novi model "alfa romeo đulija GTA", inženjeri brenda su imali za cilj da unaprede aerodinamiku i upravljivost, ali i iznad svega da smanje težinu: iste smernice su praćene i sa modelom  iz 1965. Aktivna aerodinamika je posebno proučavana kako bi se povećalo aerodinamično opterećenje. Ova rešenja sadrže tehničko znanje koje dolazi direktno iz Formule 1.

Isti zadatak je zadat bočnim usisnicima, posebnom zadnjem spojleru i aktivnom prednjem spojleru. Titanijumski "Akrapovič" centralni izduvni sistem integrisan u difuzor od ugljenih vlakana je takođe nov, kao i točkovi od 20 inča sa centralnim zaključavanjem, koji se pojavljuju na limuzini po prvi put. Lakoća upravljanja pri velikim brzinama je unapređena proširivanjem putanje prednjih i zadnjih točkova za 50 mm i razvijanjem novog seta opruga, amortizera i bušinga za sisteme vešanja.

U modelu "GTAm", prednji aerodinamični deo je optimizovan do ekstremnog nivoa, dodavanjem većeg prednjeg spojlera i zadnjim krilom od pravih ugljenih vlakana, koji obezbeđuju teže, savršeno izbalansirano opterećenje pri visokim brzinama. Što se tiče performansi, motor "Alfa Romeo" 2,9 V6 Bi-Turbo koji je napravljen od aluminijuma i razvija čak 510 KS u standardnoj konfiguraciji, postiže 540 KS u modelu "GTA", zahvaljujući pažljivom razvoju i kalibraciji od strane inženjera brenda.

 Ukupno smanjenje težine dosiže do 100 kg, Rezultat je težina koja iznosi oko 1.520 kg i koja, u kombinaciji sa porastom ukupne snage na 540 KS, dovodi odnos težine i snage na izvanredan nivo od 2,82 kg/KS, što čini model "GTAm" sposobnim da pruži izvanredne performanse. Ubrzanje od 0 do 100 km/s postiže se munjevito - 3,6 sekundi.

Ova dva modela  proizvešće se u ograničenoj seriji od svega 500 primeraka ukupno, Svi su numerisani i licencirani i spremni da zauzmu svoje mesto zajedno sa svojim prethodnikom iz 1965. godine kao jednim od najtraženijih kolekcionarskih primeraka.Cena nije saopštena.

Foto: Alfa Romeo media
Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.