· · Komentara: 1
KAPITALIZAM

Zamke supermarketa: Otkrivamo vam kako su vas timovi psihologa naterali da trošite više! Znaju čak i da volite broj 12-0752

Podelićemo sa vama čime se prodavci služe kako bi vas naveli da ostavite više novca.

1627211879_shopping-2411667_1920.jpg
Foto: Piksabej

Kada krećete u prodavnicu, uglavnom niste svesni složenog mehanizma u koji upadate, a čiji je cilj da vas natera da kupite što više proizvoda i ostavite novac koji niste imali na umu da potrošite kada ste se uputili u nabavku.

Pročitajte još: Zašto se kaže da nešto košta kao svetog Petra kajgana?

Otkrivamo vam pet trikova kojima se prodavci služe.

Desnoruki u zamci

Verovatno ste primetili da se u prodavnicama, proizvodi koji se najčešće kupuju (hleb, meso, mlečni proizvodi), uvek nalaze nadohvat ruke. Ono što ipak niste primetili, je to da su ti proizvodi postavljeni tako da vas nateraju da kroz prodavnicu idete u smeru suprotnom od kazaljke na satu. 

Budući da je 90% ljudi na svetu desnoruko, lakše im je da uzimaju proizvode, jer im je ta ruka uvek bliža policama.

Pored toga, frižider sa mlečnim proizvodima ćete uvek naći u najudaljenijem levom uglu prodavnice. Objašnjenje leži u činjenici da se mlečni proizvodi nalaze na gotovo svim spiskovima za prodavnicu, pa će vas ovaj sistem naterati da prođete celu prodavnicu (i potencijalno kupite još nešto).

Pozicioniranje proizvoda

Psiholozi pažljivo osmišljavaju raspored robe u prodavnicama i ništa ne prepuštaju slučaju.

Preduzeća obično plaćaju poprilične sume novca da bi njihov proizvodd bio izložen na krajevima polica, a ta mesta se koriste i za robu na sniženju.

Takođe, utvrđeno je da stvari koje se nalaze u blizini kase, na izlazu iz  prodavnice, ljudi najhirovitije ubacuju u korpu.

Najskuplje stvari se nalaze u visini očiju odrasle osobe, a šarene grickalice i bombone u visini očiju mališana.

Foto: Piksabej

Rok trajanja

U nekim državama, meso zapakovano pod nadzorom državnih inspektora, sa nalepnicama sa rokom trajanja, supermarketi ne smeju da menjaju, ali, ukoliko prodavnice raspakuju meso, usitne komade i ponovo ih zapakuju, na novim pakovanjima mogu da stave novu nalepnicu, sa novim rokom trajanja.

Kao u kockarnici

Supermarketi retko imaju prozore, a izlozi su uglavnom oblepljeni reklamama. Pored toga, u radnji nikad nećete videti časovnik. Bez svesti o spoljašnjem svetu, mušterije često izgube svest o vremenu provedenom u supermarketu.

Još jedan trik koriste da biste što duže ostali u radnji. Male podne pločice. Kloparanje kolica vas tera da pomislite da se krećete prebrzo i većina ljudi će u nekom trenutku usporiti.

Sve se vrti oko banana

Nakon opsežnih istraživanja, utvrđeno je koju boju banana ljudi najviše vole. U pitanju je boja 12-0752, pod nazivom "boja ljutića". U nekim radnjama čak imaju i kartone sa paletom boja kako bi u svakom trenutku imali izložene banane u boju 12-0752. Specijalne sijalice koje se nalaze iznad odeljka sa voćem, takođe daju utisak žućih banana.

Voće i povrće u radnjama je često poprskano vodom. To je zbog toga da bi nam se učinilo da su namirnice svežije nego što zapravo jesu. Pored toga, voće i povrće natopljeno vodom, je ujedno i teže, što znači više novca za prodavnicu.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.