· · Коментари: 0
Иновације

Био је март 1980. ... Да ли знате који ауто је ПРВИ имао даљинско закључавање и команде на волану? (ФОТО)

Пре 40 година је "рено фуего" продрмао свет ауто-индустрије смелим дизајном и бројним новитетима

RENO-FUIEGO-0.jpg
Фото:"Рено"

Пре тачно 40 година власник једног аутомобила је први могао да свог љубимца откључа, односно закључа не прилазећи му!

Могао је и да вози, да бира радио станице, а да при томе не скида руке са волана. При томе је уживао у чарима лепотана из "Реноове" фабрике снова на тоћковима - новог "фуега"!

Фото:"Рено"

Био је март 1980. На Салону аутомобила у Женеви два успешна купеа "Реноа" модели "рено 15" и "рено 17" су уступили место новом моделу који је добио неуобичајену ознаку, име - "фуего"! Помало футуристички купе, серијске производње базиран је на платформи успешне "Реноове" лимузине "рено 18".

Прочитајте још:Да ли знате у коју "шкоду" се уграђивало СМРЕКОВО ДРВО? (ФОТО)

Револуционарни назив га није само истакао међу моделима означенима словом Р и бројком, већ је карактерисао његову динамичност и међународни потенцијал. Оригинални дизајн је одликовао његове перформансе, а дугачка врата олакшавала су приступ задњој клупи.

Фото:"Рено"

Намера је била да освоји најширу публику, независно од њене куповне моћи. Због тога је створена пребогата палета верзија па су купци могли да бирају између основне верзије ТЛ и најнапредније верзије Турбо још велики број модела попут верзија ГТЛ, ТС, ГТС, ТX, ГТX, па чак и верзија са турбодизелским мотором.
Запремина мотора је износила од 1.400 до 2000 цм³. 
Верзија ГТС је била основни модел и чинила је већину од 226.000 модела "рено фуего" произведених током пет година.

Прочитајте још:Био је један од најомиљенијих аутомобила бивше СФРЈ, више се не производи, али је даље на нашим путевима (Фото/Видео)

 Захваљујући алијанси "Рено-АМЦ", сјајни модел "фуего" је стигао на најзахтевније и најбогатије тржиште аутомобила на свету у САД 1982.

Ова верзија се истицала стандардним америчким одбојницима, светлима, показивачима смера и посебном опремом: алуминијским наплатцима и гумама "Мишелин ТРX", електрично склопивим платненим кровом, системом централног закључавања, клима-уређајем и фантастичним пресвлакама.
"Рено фуего" из 1982. је био први аутомобил са системом за даљинско закључавање. Такође је први аутомобил који је на управљачу имао команде аудио-система.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

  • Година лансирања: 1980.
  • Дужина: 3,66 м
  • Ширина: 1,75 м
  • Маса: 970 кг
  • Мотор: четвероцилиндарски + Гарреттов турбопуњач
  • Радна запремина: 1.397 ццм
  • Максимална снага:160 КС
  • Погон:На задње точкове
  • Мењач: Пет степени+ МА 
  • Кочнице: 4 x диск
  • Максимална брзина:200 км/х
  • Укупно произведено:226.000 
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.