· · Number of comments: 0
Nenadmašan

Bio je jedan od najomiljenijih automobila bivše SFRJ, više se ne proizvodi, ali je dalje na našim putevima (Foto/Video)

„Reno 4“ je osvojio srca više od osam miliona kupaca širom planete ekonomičnošću i svestranošću

RENO-4-1.jpg

Jedno od najpopularnijih vozila na svetu u svoje doba bio je svakako „reno 4“ poznat i kao „4L“ ili kako bi Francuzi rekli "Quatrelle".

Ovaj ekonomični i veoma praktični automobil proizvodio je „Reno“ od 1961. do 1994. Zanimljivo je da su poslednji primerci sišli sa proizvodne trake u Revozu, u fabrici u Novom Mestu u Sloveniji. To je prvo vozilo sa pogonom na prednje točkove koje je ovaj  francuski proizvođač napravio. Ukupno je proizvedeno više od osam miliona primeraka, a mnogi se još i danas voze i mogu se videti i na našim drumovima.


„Reno 4“ je bio odgovor na konkurentski „Sitroen 2CV“ nama poznatiji kao „spaček" ali tako da je mogao da dostigne sve prednosti „spačeka“ ali i da ima odgovor na zahteve tržišta sa kojima „spaček“ više nije mogao da se izbori.

Pročitajte još: Zvali su ga žaba, ružno pače, koza, a mi smo mu tepali SPAČEK (Foto/Video)

Tako je početkom 1956. Renoov šef Pjer Drajfus započeo novi projekat koji je trebalo da zameni „4CV“ sa zadnjim pogonom ali i da izađe na megdan i „spačeku“. Trebalo je da bude, govorio je Drajfus i automobil za porodicu, i za žene, i za poljoprivrednike, ali i da se u gradu oseća kao riba u vodi.
Dizajneri i inženjeri „Renoa“ su u tome uspeli.

Dobili su jeftin, višenamenski automobil koji je, u odnosu na rivala, imao značajnije bolje motore u samom startu. Ubačen je četvoorocilindrični motor, sa 747 kubika, sa 26,5 ili 32 KS, vodeno hlađen, sa mnogo boljim performansama od „spačeka“. Maksimalna brzina je bila oko 105 kilometara na čas. “Reno 4“ je nudio i više prostora za putnike kao i veći prtljažni prostor.

Kasnije je „Reno 4“ dobijao novije motore, pravljene su i brojne verzije,  doživljavao je i redizajne, ali nikada tolike da se izgubi prepoznatljivi izgled. „Reno 4“ se pored fabrika u Francuskoj, pravio i u Alžiru, Maroku, Meksiku, Kolumbiji, Portugalu, Australiji, Meksiku, Alžiru, Jugoslaviji, Čileu, Italiji, Urugvaju, Irskoj, Španiji, Belgiji i Argentini!

Ostaće zabeleženo da se „Reno 4“ sa dosta uspeha pojavljivao i na prestižnim sportskim takmičenjima pa i na onom najtežem „Dakar reliju“.

TEHNIČKI PODACI

  • Produkcija: 1961.-1994.
  • Proizvedeno: Više od 8.000.000
  • Dužina: 3.663 mm
  • Širina: 1.485 mm
  • Visina: 1.470 mm
  • Međuosovinsko rastojanje: 2.440 mm
  • Masa: 600-750 kg.

Foto:Promo

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.