Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Првенац

Како је „Порше 356“ одредио судбину чувене компаније ? (Фото/Видео)

Први модел који је направио Фердинанд „Фери“ син Фердинанда Поршеа помогао да се заборави ружна прошлост

356-naslovna.jpg
Oglas

„Порше 356“ је спортски аутомобил који је 1948. направила компанија „Порше“. Дело је Фердинанда Ферија Поршеа, сина чувеног инжињера и конструктора Фердинанда Поршеа који је направио многа легендарна возила попут „фолксваген бубе“, али и који је као члан Нацистичке партије за време Другог светског рата заслужан за један од најбољих тенкова који су Немци направили "тигар".

Прочитајте још: Обележио шездесете:„Јагуар е тајп“ раме уз раме са Битлсима и мини сукњом (Фото)

Нема сумње да је „порше 356“ својим успехом припомогао да се у други план стави активност оснивача компаније, али је још значајније то што је овај аутомобил омогићио израду модела „911“ , свог наследника, који је постао један од најбољих супераутомобила.

„Порше 245“ је 1948. израђен потпуно ручно, од алуминијума. За шасију и комплетно нов дизајн био је заслужан Ервин Коменда, радник Поршеа. Прављен је у фабрици у Гмунду у Аустрији у две верзије као кабриолет и са чврстим кровом. Мотор је био смештен назад са погоном на задње точкове. Боксер мотор са четири цилиндра и ваздушним хлађењем имао је 1.100 кубика, 90 коњских снага, максималну брзину око 180 километара на час. Прве године је направљен само један примерак, а следеће 49 када је донешена одлука да се из Гмунда фабрика пресели у Цуфенхаузен у Немачкој. Тако је настављена производња овог модела све до априла 1965. када је замењена моделом „911“ који је представљен у јесен 1964. Направљено је 76.313 примерака од којих се око половине и сада налази у возном стању.

Прочитајте још: "Ролс-Ројс" пише историју

Први примерак није издржао зуб времена али је направљен на основу нацрта и сличним методама модел који је за 70-ту годишњицу представљен јавности и сада се налази у Поршеовом музеју.

Аутомобил је доживео пуно успеха у САД где му је цена била тадашњих 3,750 долара за купе и 4.250 долара за кабриолет верзију.

- Увек сам возио веома брза кола. Имао сам Алфа Ромео, БМВ и друге, али на крају рата имао сам „фолксваген кабриолет“ са турбопуњачем и то је била базична идеја. Увидео сам да ако ставите у мали, лаган аутомобил довољно снажан мотор вожња постаје много забавнија, тако смо решили да правимо што лакша кола са што јачим мотором – објаснио је у једном интервјуу Фери Порше.

Први „356“ сертификован је за друм 8. јуна 1948. у Аустрији. Учествовао је у трци у Инсбруку и победио у својој класи. Занимљиво је да је аутомобил прављен од алуминијума док је фабрика била у Аустрији а од 1950. у Немачкој се правио од челика. Од алуминијума су се правили само прототипови. “Порше“ је уговорио производњу челичних шасија и тела са „Ројтером“ којег је и преузео (део за израду тела кола)1963. али је и ова компанија наставила да прави делове за аутомобиле под именом „Рекаро“.

Аутомобил је 1951. године победио у својој класи на чувеној трци „24 часа Ле Мана“ и то је „поршеу 356“отворило врата преко Атлантика.

Овај аутомобил је имао и пар запажених „улога“ у великим холивудским блокбастерима -“48 часова“ и „Топ ган“.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

ПРОИЗВОЂАЧ:

„Porsche Konstruktionen GesmbH“ (1948–1949)

„Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH“ (1950–1965)

  • Производња: 1948.–1965. године
  • Дизајнер: Ервин Коменда
  • Верзије: купе, кабриолет,роудстер
  • Дужина: 3.870 – 4.010 мм
  • Ширина: 1.660 мм
  • Висина: 1.220 – 1.320 мм
  • Међуосовинско растојање: 2,100 мм
  • Мотор: Боксер
  • Број цилиндара: 4
  • Гориво: Бензин
  • Хлађење: Ваздушно
  • Запремина: 1.100 ццм
  • Снага: 90 КС
  • Максимална брзина: 180 км/чФото:Промо

 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas