Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

КАКО ДА ИЗАЂЕТЕ НА КРАЈ СА ТЕШКИМ КОЛЕГАМА? Технике које вам могу помоћи да избегнете сукобе

Савети који вам могу помоћи да сачувате своје живце и успоставите нормалну радну атмосферу

1690547942_posao.jpg
Фото: Схуттерстоцк
Oglas

Када дође до несугласица између вас и колеге са посла, познавање најефикаснијих вештина комуникације и решавања конфликата које ћете користити на радном месту да бисте решили напетост, помоћи ће вам да останете професионални у жару тренутка и ојачате своје односе на послу.

Суочавање са тешким људима и разликама у мишљењима никада није лако, али када сте опремљени правим техникама и стратегијама управљања конфликтима, лакше ћете их проћи и вероватније ћете избећи проблеме у будућности.

Како препознајемо „тешког“ колегу на послу?

Тешки људи обично имају отпор према повратним информацијама и променама, изазивајући напетости унутар тима. Често их одликују лоше комуникацијске вештине, што доводи до неспоразума и сукоба. Тешким појединцима можда недостаје емпатија, што отежава изградњу односа и одржавање здравих радних односа.
Остале особине тешких људи на послу укључују:

Тврдоглавост
Неспремност за сарадњу
Негативан став
Немогућност компромиса
Склоност ка фрустрацији
Пасивну агресију
Неприпадање тиму
Лоше вештине слушања
Аргументативна
Често се жале

Иако делује примамљиво да једноставно прекинемо сваки контакт када дођемо у сукоб са колегом. Можемо избегавати заједничке састанке и свести комуникацију на минимум, али питање је да ли ова стратегија дугорочно помаже.

Колеге, пријатељи, па чак и љубавни партнери се повремено не слажу. То је живот. Али не можемо сваки пут једноставно одбацити некога када дође до несугласица.

Када су у питању тешки људи, потребно је да предузмете кораке да поправите и обновите своје радне односе применом техника решавања сукоба које не само да ће разрешити тензије већ и ојачати ваше везе са колегама на послу.

11 стратегија за решавање несугласица:

Ево како се носити са тешким људима на послу користећи вештине и стратегије за решавања сукоба.

1. Закажите сатанак да разговарате о проблему

Пронађите тренутак када се ни једно од вас двоје није у ХАЛТ моделу – гладан, љут, усамљен и уморан (хунгрy, ангрy, лонелy, тиред ХАЛТ). Било који од ова четири елемента утиче на квалитет комуникације и колико смо спремни да саслушамо оног другог.

Овај заједнички састанак се односи на решавање проблема и решавање ваших разлика уз постављање плана како бисте били ефикасни на радном месту. Понекад ће тешка особа повиновати, али можда и неће слушати и сматраће да је цела ствар глупа или досадна.

Дајте све од себе да останете мирни током састанка и побрините се да јасно поставите своје границе.

2. Држите се теме

Будите сигурни да не скрећете са теме када разговарате са њима. Никада немојте улазити у личне нападе и увреде. Будите јасни, сажети и покушајте да изоставите било шта оптужујуће.
Ово држи дискусију на јасној путањи и помаже нам да лакше управљамо догађајима.

3. Не спомињите прошлост

Један од начина да се носите са тешком особом је избегавање речи као што су „увек“ и „никада“ када разговарате са њом. Како бисте се осећали када би неко рекао да увек прекидате људе док причају или да никада не плаћате рачун у ресторану?
Овакве врсте коментара могу изазвати ново непријатељство. Само се држите проблема које имате.

4. Уздржите се од етикетирања

Тешко је помирити се са неким када вас називају „глупим неспособњаковићем“ или још горе. Држите се даље од прозивања или погрдних изјава јер ће то само ескалирати ситуацију.

5. Не делите детаље са пријатељима из канцеларије

Ово није време да их приволите вашој страни расправе. То само повећава ниво непријатељства на радном месту и поништиће ваше позитивне стратегије управљања конфликтима.
Држите ствари за себе, јер не желите да започнете оговарање или драму.

6. Будите спремни да слушате

Не размишљајте о одговору док особа са којом се не слажете још разговара. Заиста чујте шта имају да кажу. Можда имају легитиман разлог да се тако понашају.
Не доживљавамо сви ситуације на исти начин, па им дајте прилику да поделе своју страну приче.

7. Будите спремни на компромис

Теже је решити конфликт ако очекујете да ћете увек побеђивати. Понекад једноставно морате да направите компромис. На крају, морате одабрати своје битке. Зато будите мудри када одлучујете колико је у овом тренукту важно да истерате своје до краја.

8. Направите паузу, ако је потребно

Ако сте превише узнемирени да бисте остали отвореног ума, одмах прекините дискусију. Одредите погодно време да поново размотрите проблем, а затим урадите нешто што вас смирује. Прошетајте. Слушај музику. Медитирајте.
Након што се опустите, вероватно ћете се осећати саосећајније и мање аргументативно. Ове технике управљања конфликтима ће вам помоћи да будете у стању да отворено и искрено говорите о сукобу са својим колегом.

9. Не реагујте

Већину времена, ваш тежак колега само жели реакцију од вас. Дакле, ако одреагујете, они ће вероватно поновити своје поступке. Морате повратити своју моћ тако што им нећете дати простор да испровоцирају вашу реакцију.

10. Користите „ Ја“ изјаве

Током сукоба, поделите своја осећања са „ја“ уместо „ти“ језиком, који распламсава битку.
Пример „ја“ језика: „Осећам се љуто јер нисам консултован.“
Пример „ти“ језика: „Ниси ме питао да говорим. Оно што си урадио је заиста лоше."
С поштовањем управљајте конфликтима у вези са послом. Док то радите, надамо се да ћете открити да овај процес јача све ваше односе.

11. Укључите свог шефа

Ако ништа друго не успе, најбоље је да у то укључите надређене. Понекад тешки људи морају да добију упутство и повратну инфорамцију од надређеног. Зато се обратите својим претпостављенима и затражите састанак.
На састанку објасните у чему је проблем и кораке које сте предузели да бисте га решили. Ваш шеф би требало да уради нешто што ће помоћи да се поправи тешка ситуација и избегне сукоб у будућности.

БОНУС ВИДЕО:

 

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas