Oglas
· · Komentari: 0

KAKO DA IZAĐETE NA KRAJ SA TEŠKIM KOLEGAMA? Tehnike koje vam mogu pomoći da izbegnete sukobe

Saveti koji vam mogu pomoći da sačuvate svoje živce i uspostavite normalnu radnu atmosferu

1690547942_posao.jpg
Foto: Shutterstock
Oglas

Kada dođe do nesuglasica između vas i kolege sa posla, poznavanje najefikasnijih veština komunikacije i rešavanja konflikata koje ćete koristiti na radnom mestu da biste rešili napetost, pomoći će vam da ostanete profesionalni u žaru trenutka i ojačate svoje odnose na poslu.

Suočavanje sa teškim ljudima i razlikama u mišljenjima nikada nije lako, ali kada ste opremljeni pravim tehnikama i strategijama upravljanja konfliktima, lakše ćete ih proći i verovatnije ćete izbeći probleme u budućnosti.

Kako prepoznajemo „teškog“ kolegu na poslu?

Teški ljudi obično imaju otpor prema povratnim informacijama i promenama, izazivajući napetosti unutar tima. Često ih odlikuju loše komunikacijske veštine, što dovodi do nesporazuma i sukoba. Teškim pojedincima možda nedostaje empatija, što otežava izgradnju odnosa i održavanje zdravih radnih odnosa.
Ostale osobine teških ljudi na poslu uključuju:

Tvrdoglavost
Nespremnost za saradnju
Negativan stav
Nemogućnost kompromisa
Sklonost ka frustraciji
Pasivnu agresiju
Nepripadanje timu
Loše veštine slušanja
Argumentativna
Često se žale

Iako deluje primamljivo da jednostavno prekinemo svaki kontakt kada dođemo u sukob sa kolegom. Možemo izbegavati zajedničke sastanke i svesti komunikaciju na minimum, ali pitanje je da li ova strategija dugoročno pomaže.

Kolege, prijatelji, pa čak i ljubavni partneri se povremeno ne slažu. To je život. Ali ne možemo svaki put jednostavno odbaciti nekoga kada dođe do nesuglasica.

Kada su u pitanju teški ljudi, potrebno je da preduzmete korake da popravite i obnovite svoje radne odnose primenom tehnika rešavanja sukoba koje ne samo da će razrešiti tenzije već i ojačati vaše veze sa kolegama na poslu.

11 strategija za rešavanje nesuglasica:

Evo kako se nositi sa teškim ljudima na poslu koristeći veštine i strategije za rešavanja sukoba.

1. Zakažite satanak da razgovarate o problemu

Pronađite trenutak kada se ni jedno od vas dvoje nije u HALT modelu – gladan, ljut, usamljen i umoran (hungry, angry, lonely, tired HALT). Bilo koji od ova četiri elementa utiče na kvalitet komunikacije i koliko smo spremni da saslušamo onog drugog.

Ovaj zajednički sastanak se odnosi na rešavanje problema i rešavanje vaših razlika uz postavljanje plana kako biste bili efikasni na radnom mestu. Ponekad će teška osoba povinovati, ali možda i neće slušati i smatraće da je cela stvar glupa ili dosadna.

Dajte sve od sebe da ostanete mirni tokom sastanka i pobrinite se da jasno postavite svoje granice.

2. Držite se teme

Budite sigurni da ne skrećete sa teme kada razgovarate sa njima. Nikada nemojte ulaziti u lične napade i uvrede. Budite jasni, sažeti i pokušajte da izostavite bilo šta optužujuće.
Ovo drži diskusiju na jasnoj putanji i pomaže nam da lakše upravljamo događajima.

3. Ne spominjite prošlost

Jedan od načina da se nosite sa teškom osobom je izbegavanje reči kao što su „uvek“ i „nikada“ kada razgovarate sa njom. Kako biste se osećali kada bi neko rekao da uvek prekidate ljude dok pričaju ili da nikada ne plaćate račun u restoranu?
Ovakve vrste komentara mogu izazvati novo neprijateljstvo. Samo se držite problema koje imate.

4. Uzdržite se od etiketiranja

Teško je pomiriti se sa nekim kada vas nazivaju „glupim nesposobnjakovićem“ ili još gore. Držite se dalje od prozivanja ili pogrdnih izjava jer će to samo eskalirati situaciju.

5. Ne delite detalje sa prijateljima iz kancelarije

Ovo nije vreme da ih privolite vašoj strani rasprave. To samo povećava nivo neprijateljstva na radnom mestu i poništiće vaše pozitivne strategije upravljanja konfliktima.
Držite stvari za sebe, jer ne želite da započnete ogovaranje ili dramu.

6. Budite spremni da slušate

Ne razmišljajte o odgovoru dok osoba sa kojom se ne slažete još razgovara. Zaista čujte šta imaju da kažu. Možda imaju legitiman razlog da se tako ponašaju.
Ne doživljavamo svi situacije na isti način, pa im dajte priliku da podele svoju stranu priče.

7. Budite spremni na kompromis

Teže je rešiti konflikt ako očekujete da ćete uvek pobeđivati. Ponekad jednostavno morate da napravite kompromis. Na kraju, morate odabrati svoje bitke. Zato budite mudri kada odlučujete koliko je u ovom trenuktu važno da isterate svoje do kraja.

8. Napravite pauzu, ako je potrebno

Ako ste previše uznemireni da biste ostali otvorenog uma, odmah prekinite diskusiju. Odredite pogodno vreme da ponovo razmotrite problem, a zatim uradite nešto što vas smiruje. Prošetajte. Slušaj muziku. Meditirajte.
Nakon što se opustite, verovatno ćete se osećati saosećajnije i manje argumentativno. Ove tehnike upravljanja konfliktima će vam pomoći da budete u stanju da otvoreno i iskreno govorite o sukobu sa svojim kolegom.

9. Ne reagujte

Većinu vremena, vaš težak kolega samo želi reakciju od vas. Dakle, ako odreagujete, oni će verovatno ponoviti svoje postupke. Morate povratiti svoju moć tako što im nećete dati prostor da isprovociraju vašu reakciju.

10. Koristite „ Ja“ izjave

Tokom sukoba, podelite svoja osećanja sa „ja“ umesto „ti“ jezikom, koji rasplamsava bitku.
Primer „ja“ jezika: „Osećam se ljuto jer nisam konsultovan.“
Primer „ti“ jezika: „Nisi me pitao da govorim. Ono što si uradio je zaista loše."
S poštovanjem upravljajte konfliktima u vezi sa poslom. Dok to radite, nadamo se da ćete otkriti da ovaj proces jača sve vaše odnose.

11. Uključite svog šefa

Ako ništa drugo ne uspe, najbolje je da u to uključite nadređene. Ponekad teški ljudi moraju da dobiju uputstvo i povratnu inforamciju od nadređenog. Zato se obratite svojim pretpostavljenima i zatražite sastanak.
Na sastanku objasnite u čemu je problem i korake koje ste preduzeli da biste ga rešili. Vaš šef bi trebalo da uradi nešto što će pomoći da se popravi teška situacija i izbegne sukob u budućnosti.

BONUS VIDEO:

 

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas