Наука каже своје: ако те филмови лако погоде „у срце“, велика је вероватноћа да имаш високо развијену емоционалну интелигенцију
То значи да твоје срце зна да препозна нијансе у туђим емоцијама, да имаш изражену емпатију и да јако добро разумеш међуљудске односе.
Кад екран дотакне душу: шта каже наука?
У једној психолошкој студији, учесници су гледали емотивне сцене из филмова, а затим радили тестове емоционалне интелигенције. Они који су се расплакали, постигли су боље резултате у емпатији, самосвести и комуникацији. Другим речима — сузе су моћ!
Заборави на старомодне форе да је емотивност слабост. Испада да способност да се повежемо с измишљеним ликовима говори да поседујемо дубоку, праву емоционалну снагу.
Али зашто плачемо, иако знамо да је "све то само филм"?
Знаш да је то глума, да се све снима на сету и да ликови не постоје. И опет — не можеш да задржиш сузе. Звучи чудно? А заправо, наш мозак и не прави велику разлику између стварног и замишљеног.
Кључ је у окситоцину — чувеном "хормону љубави". Он покреће механизме у мозгу због којих почињемо да бринемо о другима, чак и ако их никада нисмо срели.
Експеримент који је показао: сузе = веће срце
У експерименту објављеном на Псyцхологy Тодаy, људи су гледали две верзије видеа: једна приказује оца чије дете има тумор, а друга — породицу у зоолошком врту. Они који су гледали емотивну верзију имали су 47% више окситоцина у крви. И не само то. Кад су им касније понудили да поделе новац с непознатим људима, емотивни учесници су показали већу великодушност — неки су чак донирали сав свој новац у хуманитарне сврхе!
И погађаш? Жене су испољиле више емпатије, више окситоцина и дале дупло више од мушкараца.
Закључак? Плакање је снага, а не слабост
Ако се расплачеш уз филм, то не значи да си преосетљива. То значи да твој мозак зна да воли, да саосећа и да повезује свет. Твоје сузе су доказ твоје дубине, твоје емпатије и твоје унутрашње интелигенције.
Зато, следећи пут кад те сцена погоди право у срце — пусти сузу, и пусти срце да дише. Јер, баш те емоције чине да будеш цела, своја и стварна.
(Женски магазин)