Колико сте пута отишли у продавницу по пар ствари, а вратили се са пуним кесама?
Сигурно нисте једини који оду у продавницу како би купили пар ствари, а напуне цела колица. То није случајност, нити сте једини који то ради. Супермаркети се служе одређеним триковима којих нисте свесни, како би вас подстакли да потрошите више пара него што сте планирали.
Трикови су разни - почевши од тога да се цене увек завршавају цифром 99, па до распореда производа на рафовима.
Психолог Кетрин Џенсон - Бојд бави се психологијом купаца и открила је неколико тих трикова, односно цака.
Прочитајте још: ДЕЛФИН, ГОЛУБ ИЛИ ЈЕЛЕН? Изаберите и добићете МОЋНУ ЖИВОТНУ ПОРУКУ: Тест открива скривене тежње личности
Рецимо, скупљи артикли су увек постављени у висини очију купаца, док се на доњим полицама налазе јефтнији производи. Производи на акцији и посебне понуде углавном се налазр на крају радње:
“Девет до десет купаца ће узети нешто са краја радње где се налазе прозводи означени знаком повољно”, истакла је Џенсон-Бојд.
Супермаркети на сваких шест месеци до година дана, премештају производе како би подстакли купце да додатно обилазе рафове.
Пуштање музике, посебно оне празничне, има додатну функцију - она треба да куповину представи као веселију и примамљивију.
Бонус видео:
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ