· · Number of comments: 0

Да ли деца треба да гледају ЦРТАНЕ ФИЛМОВЕ пре спавања? Научници дошли до нових сазнања

Деци је технологија данас доступнија него икада раније, а екрани су постали њихова свакодневница

1664100620_boy-gb21e7a8ad_1280.jpg
Фото: Пиxабаy

Да ли знате колико је то заправо штетно за њихово здравље и колико омета њихов сан? Па није ни чудо онда што свако мало чујемо родитеље како се жале да деца не спавају ноћу и да се свако мало буде.

Истраживања су потврдила да време проведено пред екраном има негативне последице на дете и резултирају лошим квалитетом сна и чешћим буђењем усред ноћи.

- Родитељи најчешће дозвољавају деци мобилне телефоне, таблете, лаптопове и сличне уређаје како би заокупирали њихову пажњу док они не обаве нешто друго. Разумем да је родитељима тешко и понекад користе екране као прву помоћ, али исто тако би требало да знају колико су они заправо штетни за њихову децу - упозоравају психолози, и додају:

Прочитајте још: Четири начина како да помогнете детету да изгради САМОПОУЗДАЊЕ: Позабавите се њиоховим менталним развојем на време

- Посебно је опасно гледање у екран пре спавања. Време проведено пред екраном у том случају је посебно штетно за млађу децу. Ини због тога имају озбиљне проблеме са успављивањем и лошијим квалитетом сна, а често су и преморени што, између осталог, резултира лошим расположењем и смањеном концентрацијом у школи.

Зашто екрани толико утичу на сан?

Постоји неколико начина на које екрани утичу на спавање деце. Један од њих је такозвана плава светлост из уређаја која повећава производњу мелатонина, хормона којег ваше тело производи како бисмо могли да останемо дуже будни.

- Плаво светло нам помаже да лакше издржимо умор и да не спавамо, што је одлично за одрасле људе током дана, али узрокује проблеме када дође ноћ - објашњава психолошкиња и наглашава да плаво светло посебно ремети обрасце спавања код мале деце.

Прочитајте још: Пун је витамина и омогућиће вам потребну енергију: Идеалан доручак за ТРУДНИЦЕ (РЕЦЕПТ)

- Деци пре спавања не треба стимулација, већ нешто што ће их смирити и припремити за сан на најбољи могући начин. Уместо екрана, пре спавања препоручујем експериментисање са другим активностима које могу да помогну вашем детету да се опусти попут читања, купања или неких креативних игара. Свако дете се опушта на различит начин па је важно да дате детету времена и да пронађете оно што њему најбоље одговара - саветују психолози.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.