Oglas
· · Komentari: 0
PREPORUKA MAJSTORA

Pumpanje guma azotom pravi "bum": Jeftina usluga, a korist višestruka

Pravilan pritisak veoma je bitan za bezbednost, ali i za dužinu trajanja pneumatika.

vulkanizer2.jpeg
Oglas

Od 1. aprila prestaje zakonska obaveza korišćenja zimskih guma pa će većina naših vozača požuriti da "preobuje" svoje ljubimce u "letnju obuću".

Sve više vlasnika vozila, potvrđuju nam u jednom poznatom beogradskom auto-servisu, gume pumpa-puni azotom!

Pročitajte još: Sve više vozača kupuje kamere, a možete je nabaviti za 1.500 dinara

- Nije to nikakva moda, samo ljudi shvataju šta je za njih bolje - objašnjava nam Jovica Stanić iz ovog auto-servisa - kada gume nisu dobro napumpane ne prijanjaju najbolje na podlogu pa im je samim tim upravljivost i zasutavni put kod kočenja duži.

Pored evidentne negativne uloge u bezbednoj vožnji ove gume se nepravilno habaju pa im je radni vek i do 25 odsto kraći od predviđenog, što znači da će vlasnik češće proveravati dubinu ne samo šare na gumi već i svog džepa.

Prednosti pumpanja gume azotom, objašnjava naš sagovornik su višestruke. On pre svega održava stabilan pritisak u gumama što eliminiše ranije probleme lošeg prijanjanja i prekomernog habanja.

Azot je gas koji nije zapaljiv, potpuno je bezopasan za okolinu i "testiran" je u automobilskim gumama na brojnim trkama (koristi se decenijama unazad u auto-moto sportu). Guma vremenom postaje porozna (iscuri oko 0,1-0,2 odsto vazduha mesečno) a kako azot ima veće molekule od kiseonika pneumatik duže vremena (i do deset puta) zadržava propisani pritisak.

Pročitajte još: Čuveni sajam automobila se seli u Minhen!

Guma se i slabije zagreva, prilikom promene pravca bolje prijanja i slično...

Dolazimo na pitanje o ceni punjenja guma azotom ?

- Kod nas je, za putnički automobil, standardnih točkova, punjenje jedne gume 100 dinara - kaže naš sagovornik - za terenska vozila, kamione, autobuse cena je nešto veća, ali verujte mi, isplati se ova investicija veoma brzo.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas