· · Коментара: 0
Истраживање

Ово је време СУВ возила, екипа "Магазина Новости" открива ЗАШТО (ФОТО)

Продаја теренских аутомобила, свих категорија, незадрживо расте не само у Европи него и у Србији

1597219564_tuson-5.jpg
Фото:"Магазин Новости"

У 2019. години расте продаје СУВ возила, свих категорија у Европи, а слични су подаци и у нашој земљи. Без обзира на пад продаје због короне, теренци укупно гледајући, опет представљају најпожељнија возила. Трећина свих продатих возила сада чине теренци, било да су они са погоном на сва четири точка, или они најмањи, кросовери, у којима се и у граду, а не само на отвореном путу, осећате као "риба у води".

Прочитајте још: СРБИ чули и одмах РЕЗЕРВИСАЛИ: Овај хотел поседује СЕРТИФИКАТ КОВИД 19, а ево шта то ЗНАЧИ

Зашто је сада "мода" теренаца толико узела маха, па су преплавили путеве покушали смо да одгонетнемо уз помоћ једног од најпродаванијих СУВ возила у Србији последњих година "хјундаи тусона".

Да кренемо од изгледа. Модерни теренци, кросовери више нису непривлачни, кутијасти којима је једина идеја била да изгледом покажу снагу и способност да савладају све препреке.

Фото: "Магазин Новости"

Дизајнери су и "тусону" подарили привлачан, спортски изглед, уосталом као и комплетна конкуренција, која не жали пара да добије што атрактивније возило, које ће ипак, уз сву углађеност, јасно ставити до знања да се ради о теренском возилу.

"Тусон" има флуидни дизајн који доноси и сјајни коефицијент отпора од 0,33 што значајно утиче на потрошњу, али и на комфор јер је шум у унутрашњости кабине (наравно и додатно је бука на разне начине елиминисана) сведен на минимум.

Прочитајте још: Да ли знате зашто је ово возило проглашено за "Аутомобил 20. века"? (ВИДЕО)

На први поглед "тусон" ће вам изгледати као доста велик. "Како ћу ово паркирати"? Али, после првих километара за воланом схватите да је овај теренац окретан као хечбек средње класе. При томе, боље опремљене верзије имају камере за вожњу уназад, сензоре, асистенцију при паркирању, али и без тога ово возило, са великим стакленим површинама, је тако конструисано да је веома "прегледно", па ћете уз јако прецизан управљач, без проблема упаркирати љубимца и на претесна београдска паркиралишта. 
Нова генерација "тусона" се прави од челика изузетне чврстоће. Ту је и специјални систем варења, спајања. Све то утиче не само на безбедност већ и на врхунско понашање у вожњи. Велики точкови просто "гутају" и даље веома присутне неравнине и ударне рупе на нашим путевима.

Прочитајте још: Рођен нови ауто-гигант "Стелантис"!

У кабини има обиље простора. Возач и сувозач, у складу са временом "држе социјалну дистанцу", а и на задњој клупи има доста места за три одрасле особе.
То је огромна предност СУВ возила и кросовере у односу на класична возила, хечбеке, а и седане нижих категорија.

Потрошња, која је такође некада била велика мана теренских возила а предност аутомобила, је новим генерацијама мотора, мањих запремина, а опремљених турбинама, доведена на ниво који вас неће одвратити од куповине.

Фото: "Магазин Новости"

Одлазак у набавку у тржне центре даје још један велики плус овој врсти возила. Пртљажник је у поређењу са "обичним" аутомобилима неупоредиво пространији. Обарањем наслона задње клупе код "тусона" добијете омањи комби! Идеално за породице са малом децом које неће имати проблема да утоваре дечја колица, гомилу ствари.

Ту долазимо и до цене. Некада су теренска возила била значајно скупља од хечбека, седана, исте категорје.

Сада, на пример, "тусон" са основним пакетом опреме кошта око 17.000 евра, при чему и у основном пакету СУВ возила, по правилу (то је резултат све жешће конкуренције у овом сегменту) имају завидну опрему.

Прочитајте још: Са овим електромобилом моћи ћете да одете из Београда до Ниша и назад БЕЗ ДОПУНЕ батерије

Нећете наћи ни једно СУВ возило без радија, климе, што је и даље "манир" код многих седана, хечбека. Ценовно, дакле, већина теренских возила више  није "светлосну годину" изнад аутомобила истих категорија, па и тај елемент више није предност "обичних" аутомобила.

Ко воли и коме је потребна "оф-роуд" вожња код теренаца лако може да добије и погон на сва четири точка. 

Не треба ни напомињати и то да је СУВ, постао и статусни симбол. Довољно је да само погледате наше улице...

Технички подаци

  • Дужина:4.480 мм
  • Ширина:1.850 мм
  • Висина:1.660 мм
  • Међуосовинско растојање:2.670 мм
  • Најмања висине од земље:172 мм
  • Запремина пртљажника:513/ 1.503 литра
  • Маса возила:1.572 кг
  • Мотор:1,6 ГДи бензински
  • Радна запремина:1.591 ццм
  • Максимална снага:132 КС (верзија 1,6 ГДИ турбо 177 КС)
  • Максимални обртни момент: 161(265) нм
  • Убрзање 0-100 км/ч: 11,2 (9,2) сек.
  • Максимална брзина: 182 (203) км/ч
  • Просечна потрошња: 6,9 - 7,6 лит./100 км
  • Резервоар за гориво: 62 лит.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.