Сазнајте шта се све крије иза низа неуспеха Џона Траволте
Џон Траволта – звезда која је некада зарађивала 20 милиона долара по филму – сада скоро искључиво глуми у филмовима толико лошим да не могу ни да попуне биоскопску салу. Тако је било и са најновијим остварењем „Хигх Роллерс“, који је објављен у марту 2025, приказан је само у 3 биоскопа и сарадио је само 125 фунти (171 долар). Пореде га са "успехом" његовог претходног пројекта „Моб Ланд“ из 2023. године
Наиме, Том Леонард, дописник "Дејли мејла" из Америке, дожао је до невероватних сазнања, а ми вам његов осврт на Траволтин суноврат преносимо у целости:
"Он није прва звезда у старијим годинама која је потписала уговор о новом пројекту за новац. Међутим, у Холивуду се шапуће да је ова несрећна тенденција постала још екстремнија захваљујући његовој вези са контроверзним филмским ствараоцем који је оптужен за наводно сексуално недолично понашање, што он пориче, и који је познат – чак и по ниским стандардима модерног Холивуда, по томе што избацује шљаку.
Нов фиилм и нови промашај
Траволтин најновији кратки филм је још један досадно формулисани акциони трилер снимљен са толико малим буџетом да се нису ни потрудили да ангажују каскадере за сцену у којој јунаци скачу у базен са врха зграде. Уместо тога, они се бацају у воду као да су једноставно скочили са скакаонице.
Филм је толико лош да чак нема ни оцену на сајту за прикупљање критика Роттен Томатоес јер се тако мало критичара – само девет – потрудило да га погледа.
Гардијан се одважио и, након што је приметио да је Траволта барем одустао од својих смешних фризура и коначно прихватио ћелавост, заједљиво је написао: „Дело запањујуће глупости и нешармантности које успорава срце, неспретно направљено и, искрено речено, досадно осим када његове мане постану толико очигледне да не можете а да се не насмејете.“
Додаје се: „Атмосфера смањења трошкова прожима сваки ниво филма, од глумачке поставке, преко костима, до накита од пасте који би требало да замени отмено драго камење.“
Нажалост, ово није нарочито новији тренд за бившу суперзвезду чије се богатство процењује на 250 милиона долара.
Неупсех за неуспехом - снимио најгори филм икада
Његов трилер из 2018. године, „Спеед Килл“ (у којем је играо милионера, шампиона у тркама глисерима), био је толико ужасан да је добио 0% оцена на сајту Роттен Томатоес. То је достигнуће које мало који филм успева – али Траволта је то поновио исте године када је играо шефа мафије Џона Готија у узнемирујуће симпатичном биографском филму „Готи“ .
Сада, ништа од овога не би било изненађење за холивудске инсајдере који су на веб-сајту индустрије ИМДб изгласали научнофантастични дрекавац из 2000. године „Бојно поље: Земља“ – главног продуцента и главног режисера Џ. Траволту – за најгори филм икада снимљен.
Један од највећих звезда током 70-их
Међутим, други се углавном сећају славних дана седамдесетих година прошлог века, укључујући филмове „Бриљантин“ и „Грозница суботње вечери“, након чега је уследио његов незаборавни повратак деведесетих година прошлог века, играјући са Умом Турман у филму Квентина Тарантина „Петпарачке приче“, када је поново постао једна од највећих звезда на свету. А за те фанове, то је помало шокантно.
Човек који је покренуо његов пад
Инсајдери сада упиру прстом у извесног Рендала Емета, који је или продуцирао или режирао Траволтине недавне филмове – „Готи“, „Кеш аут“ и „Хај ролерс“.
Емет је био предмет истраге Лос Анђелес тајмса из 2022. године и каснијег документарца на Хулуу због оптужби за злостављање жена (укључујући наводно нуђење филмских улога у замену за секс) и злостављање асистената и пословних партнера, оптужбе које је он негирао.
Откако је скандал избио, Емет је почео да користи своје средње име, Ајвс, као своје професионално име.
Емет је најпознатији као пионир жанра филмова названих „старачки тизери“ – нискобуџетних продукција које истичу учешће остареле звезде (укључујући Траволту, Бруса Вилиса и Силвестера Сталонеа и друге) како би привукле инвеститоре, само да би се тај глумац једва појавио у њима, понекад само на неколико минута.
Велика већина минималног буџета троши се на обезбеђивање те велике звезде, иако ће он снимати само неколико дана.
Веб-сајт за вести из света забаве, Вултуре, рекао је да су Еметови филмови толико лоши да заслужују посебну категорију.
Траволта се бар појављује нешто дуже од неколико минута у свом најновијем филму. Неки би могли тврдити да се глумац са 71 годином тешко може кривити што више не добија пристојне главне улоге, али то се није показало као проблем за Лијама Нисона (73) или Харисона Форда (82).
Траволтини браниоци ће такође напоменути да се он морао носити са разорним неуспесима у свом приватном животу, укључујући смрт своје вољене супруге, Кели Престон, 2020. године и сина Џета 2009. године .
У међувремену, континуиране спекулације о његовом приватном животу – углавном о његовој повезаности са контроверзном Сајентолошком црквом и његовој сексуалности – нису биле од помоћи у доба када је способност холивудских публициста да „контролишу наратив“ уништена друштвеним мрежама.
Аутор сопствене несреће
Међутим, када је у питању његова филмска каријера, он је готово у потпуности био аутор сопствене несреће.
Руководилац компаније Дизни који је радио са Траволтом рекао је ове недеље за Мејл: „Да је Траволта стао након повратка у „Петпарачки прича“, ушао би у холивудску историју као један од великана свих времена. Легенда која се вратила на последњи пут. Али сада је као онај тужни гост који је остао предуго на забави.“
Траволта, који је напустио средњу школу и пореклом из предграђа Њу Џерзија, стекао је своје искуство у музичком позоришту уместо у глуми, имајући хит сингл и ТВ ситком пре него што је имао хит филм.
Али онда је 1977. године играо диско краља Тонија Манера, познатог по својој виткој грађи и плесним покретима у филму „Грозница суботње вечери“, а годину дана касније уследила је његова улога рокера Денија Зука у мјузиклу „Бриљантин“, и одједном је постао суперзвезда.
Био је најмлађих извођача икада номинован за Оскара
Са 24 године, постао је један од најмлађих извођача икада номинованих за најбољег глумца за „Грозницу суботње вечери“ на додели Оскара.
Године 1978, часопис „Ролинг Стоун“ је прогласио да ће Траволта „бити поштован заувек, као што су то чинили Елвис, Џејмс Дин и Мерилин Монро“.
Принцеза Маргарет изричито затражила да се састане са Траволтом
Холивудски могул Бери Дилер недавно је у новим мемоарима открио да је, убрзо након објављивања филма „Грозница суботње вечери“, принцеза Маргарет изричито затражила да се састане са Траволтом током посете Лос Анђелесу. Позвала га је на чај у свој хотелски апартман, само да би се Траволта касније "пожалио" да му се краљичина сестра „удварала“.
Осам година касније, 1985. године, имао је много јавнији састанак са краљевском породицом када су он и веома нервозна принцеза Дајана украли представу, незаборавно играјући заједно на забави у Белој кући коју су организовали тадашњи председник Роналд Реган и његова супруга Ненси .
Међутим, до тада је сјај његове филмске каријере одавно почео да бледи. Траволта се показао посебно склоним такозваним „страственим пројектима“ – филмовима које је очајнички желео да сними, али мало ко је заправо желео да их види.
Чак и „Савршен“, романтична драма из 1985. године са Џејми Ли Кертис у главној улози, која је на папиру звучала као хит, показала се као филмски прави хит, номинована за низ награда Златна малина – укључујући и награду за најгорег глумца за Траволту. Холивуд је требало да схвати поруку о Траволти и озбиљним романтичним филмовима, критиковали су неки критичари, када је снимио подједнако језив филм „Тренутак по тренутак“ са Лили Томлин 1978. године.
Траволта је признао да је готово трајно престао да глуми након трећег и последњег филма „Гледај ко прича“ – успешне, али јефтине франшизе о беби која говори – када је добио позив од модерног редитеља Тарантина.
Тарантино је назвао Траволту једном од „највећих филмских звезда које је Холивуд икада произвео“ и наводно је разбеснео финансијере серије „Петпарачки прича“ одбијањем Данијела Деј-Луиса у корист Траволте за главну улогу убице Винсента Веге у крими драми из 1994. године.
То је Траволти донело још једну номинацију за Оскара за најбољег глумца и он је одједном зарађивао 20 милиона долара по филму. Али опет, упркос раним успесима као што је трилер из 1997. „Фаце/Офф“ (у којем је играо агента ФБИ-ја, а Николаса Кејџа терористу, док су њих двојица подвргнути експерименталној операцији замене лица), то није потрајало јер је дозволио да му сопствени сумњиви инстинкти и уверења диктирају каријеру.
Траволта – сајентолошки обраћеник од 1975. године – заправо је тек други најпознатији холивудски сајентолог, иза њега је Том Круз . Али Круз мудро никада није дозволио себи да ризикује своју славу снимајући отворено сајентолошки филм и тако очигледно повезујући своје име са организацијом коју критичари широко сматрају култом.
Траволта је, међутим, наводно игнорисао упозорења тако што је наставио са снимањем филма из 2000. године по роману „Бојно поље Земља“, научнофантастичном роману покојног оснивача Сајентологије Л. Рона Хабарда. Филм, у којем је Траволта играо злог вођу ванземаљаца са јаким дредовима који су поробили људе на будућој Земљи, био је у великој мери заснован на чудним веровањима Сајентологије и оптужен је да је мало више од филма за регрутовање. Хабард је молио Траволту да сними филм по њему, а глумчев сан је био да се обавеже још од објављивања романа 1982. године.
Траволта је постао толико опседнут жељом да пројекат буде успешан да је летео око света у свом Боингу 707 – квалификовао се као пилот са 22 године – тражећи локације за снимање. У интервјуима је књигу описао као „као Паклени прича за годину 3000“ и „као Ратови звезда, само бољу“.
Неки холивудски посматрачи верују да се Траволтина репутација никада није опоравила од катастрофе филма „Бојно поље Земља“.
Осим незаборавне улоге у драг одећи у романтичној комедији „Лак за косу“ из 2007. године, Траволта од тада једва да је имао неки солиднији филмски успех.
У исто време док је његова филмска каријера тонула (по други пут), лични живот звезде, све више је био под лупом.
Године 2009, његов син Џет – најстарији од његово троје деце са Кели Престон – преминуо је у 16. години током породичног одмора на Бахамима, наводно ударивши главом о ивицу каде након што је доживео напад. Траволта је потврдио да је Џет био тешко аутистичан и да је имао историју честих напада.
Прошириле су се гласине да су Траволти кривиле сајентолошку цркву – која износи екстравагантне тврдње о својој способности да лечи разне менталне и физичке поремећаје и наводно верује да је аутизам једноставно „психосоматски“ – што није учинила више да помогне Џету.
У то време, портпарол Сајентолошке интернационалне организације је рекао: „Сајентолошка црква нема став о аутизму. Као и код било ког медицинског стања, Црква верује да је ове проблеме најбоље дијагностиковати и лечити од стране лекара. Сајентолози тада могу и траже духовну помоћ.“
Престон се борио против психијатријских лекова, а адвокати породице су открили да је Џету престало да узима лек против напада, јер су били уверени да не делује.
Траволта је касније признао да су супруга и он морали да прибегну годинама брачном саветовању како би одржали везу. На дан који је требало да буде Џетов 17. рођендан, Траволта је лично одлетео на Тахити како би сам провео тужну годишњицу.
Глумац се такође много угојио након Џетове смрти, а комшије су рекле да су га касно ноћу виђале како се вози у круг око своје куће на Флориди вредне 14 милиона фунти – изграђене да подсећа на аеродромски терминал како би могао да се препусти својој страсти према флоти авиона.
Траволта је, међутим, остао сајентолог и на десетогодишњицу Џетове смрти 2019. године, одао је почаст „цркви“ за њену подршку.
Следеће године, Престон је умрла у 57. години након двогодишње борбе са раком дојке, а Траволта је био гурнут у још већу патњу.
Питања о Траволтиној сексуалности
Иако је њихов брак проглашен једним од најјачих у Холивуду, дуго су се постављала питања о Траволтиној сексуалности.
Године 2013, књига о сајентологији коју је написао добитник Пулицерове награде Лоренс Рајт, тврдила је да је звезда била престрављена да би, ако раскине са црквом, она могла да искористи против њега признања која је дао о својој сексуалности током сеанси сајентолошког духовног саветовања, названих „аудиција“.
На врхунцу Траволтине славе крајем 1970-их, црквени поглавари су наводно били „очајнички забринути да ће се открити да је њихов највреднији члан геј“, наводи се у књизи.
Бивши сајентолог, најстарији пребег цркве, Марти Ратбун, рекао је Рајту да је црква вредно радила на заштити Траволтиног угледа и да је многе оптужбе против њега „нестале“.
Црква је одбацила Рајтову књигу као „књигу пуну грешака, непоткрепљену, фанатичну и антисајентолошку“. Други сајентолошки пребеги су рекли да члановима цркве никада није дозвољено да открију да су хомосексуалци.
Године 2012, два мушка масера оптужила су Траволту на суду да их је сексуално злостављао у одвојеним приликама у спа центрима у Атланти и Лос Анђелесу који су се одржавали до касно увече. Тужиоци су потом одустали од обе тужбе.
Две године касније, Траволтин бивши пилот, Даглас Готерба, тврдио је да је имао шестогодишњу аферу са њим током 1980-их. Траволта је снажно негирао оптужбе.
Карен де ла Каријер, некада једна од највиших духовних саветница Сајентологије, описала је Траволту као „лошег момка који воли ризичне сексуалне авантуре“. Кели Престон, рекла је, била је „или слепа, или вероватније, само глува“ за понашање свог мужа.
Према речима магната из Тинселтауна, Барија Дилера, Траволта је одбио да преузме главну улогу у његовом крими трилеру „Амерички жиголо“ из 1980. године јер се „плашио да игра тај лик због његовог донекле геј призвука.
Међутим, ништа од овога није спречило Траволту да снима још јефтинијих филмова. „Тхат'с Аморе!“, романтична комедија у којој глуми Кетрин Хајгл, која је 25 година млађа од њега, биће објављена касније ове године.
Иако је прекасно очекивати да ће одустати од глуме у грациозном светлу, ипак је отрежњујуће схватити да не постоји жанр филма за који Џон Траволта сматра да је изван његовог могућности", написао је познати новинар који прати светске звезде у стопу.
(Стил)
БОНУС ВИДЕО: