Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

КАКО ОСТАВИТИ ДОБАР ПРВИ УТИСАК: Стручњаци истичу да постоје два општа начина како да импресионирате особу коју упознајете

Психолози су се подробно бавили овом темом и дошли до одређених закључака

1691411654_shutterstock_1613073322.jpg
Фото: Схуттерстоцк
Oglas

* Мада хвалисање може да помогне, истраживање говори да је показивање топлине и бриге за друге најбољи начин да неко стекне лепо мишљење о вама

* Позитиван или негативан став о некој особи током почетне интеракције може одредити правац будућих односа

Први утисак ме никад није преварио. Колико пута сте ово чули или изговорили? Али истина је да од тога зависи како ће вас људи доживети, шта ће мислити о вама и хоће ли желети да вас боље упознају. Позитиван или негативан став о некој особи током почетне интеракције може одредити правац будућих односа, без обзира на то да ли је реч о партнерским везама, разговору за посао или опуштеном ћаскању са особама које сте можда тек упознали.

Како оставити добар први утисак на друге? Овим питањем бавили су се и немачки психолози Михаел Дафнер и Саша Краузе, како би открили који приступи самопрезентације најбоље функционишу.

Пошли су од тога да сви тежимо да нас други заволе из два разлога. Први је јер желимо да будемо популарни, а то нам омогућава да будемо прихваћени у нашој друштвеној групи, што је значајно за ментално здравље и добробит сваког појединца.

Други разлог је оно што истраживачи називају јединственим допадањем. Понекад настојимо да оставимо добар утисак на неког појединца, без обзира на то да ли желимо да импресионирамо потенцијалног емотивног партнера или да са неким склопимо пријатељство.

ГЛАВНИ НАУЧНИ ПРИСТУПИ

Из угла истраживача, постоје два општа приступа у стварању доброг првог утиска. Први је у науци о друштвеним интеракцијама познат као представљање. Аутори многих књига о самопомоћи подстичу људе да вежбају самопоуздање пред огледалом, базирајући се на идеји да друге привлаче они који се понашају самоуверено и доминантно. Књига "Моћ позитивног размишљања" Нормана Винсента Пила можда спада у оне најпознатије за самопомоћ која се залаже за овај приступ.

Други приступ стварања доброг првог утиска је заједништо а пример таквог приступа може се наћи у бестселеру Дејла Карнегија "Како придобити пријатеље и утицати на људе". Аутор књиге препоручује приступ са израженом топлином и дружељубивости. Према Карнегију, људима ћете се допасти ако показујете искрено интересовање за њих. Односно, заједништво је приступ да се другима допаднете тако што ћете показати да бринете за њихово добро.

Да би ефекте првог утиска видели на делу, поменути немачки стручњаци ангаживали су испитанике оба пола да учествују у низу брзих састанака. Сваки младић разговарао је са сваком девојком пет минута, у свакој сесији, а њихове интеракције забележене су на видео-снимку. Након сваког разговора, саговорници су оцењивали колико је друга особа симпатична и колико би волели да је боље упознају.

Истраживачи су затим анализирали сваки видео како би проценили степен до којег је саговорник користио стратегије представљања или заједништва. Затим су упоредили стратегије првог утиска сваке особе са оценом партнера о њима.

Мада одређено мишљење о другима стичемо већ после неколико минута разговора, истраживачи сматрају да се први утисци формирају и пре него што се изговори иједна реч. Наиме, почетни осећај развијамо на основу тога да ли нам се неко свиђа на основу изгледа. Затим мењамо почетни утисак на основу првих неколико минута разговора.

Испитаници су најпре добили фотографију сваке особе са којом ће комуницирати, како би оценили колико им се она свиђа и да ли би желели да је боље упознају. Истраживачи су затим одузели почетни резултат од коначног да би добили ефекат самог стила комуникације. Појединачне оцене коришћене су за процену јединственог допадања. Такође, коришћене су оцене сваке особе да би се направила оцена популарности.

СВЕ СЕ ВИДИ НА ЛИЦУ

Да ли остављате бољи први утисак представљањем или коришћењем приступа заједништва? Истраживачи сматрају да одговор на питање у одређеној мери зависи од тога какав утисак покушавате да оставите. Када је реч о јединственој допадљивости, приступ заједништва у којем је особа показала искрено интересовање за разговор са потенцијалним партнером био је ефикаснији. У ствари, приступ представљања у којем је особа деловала самоуверено и доминантно партнери су обично оцењивали као неприкладан.

Међутим, када је реч о популарности, самопредстављање кроз самопоуздање, хвалисање и доминацију заправо може довести до тога да вас људи више воле. Али самопоуздање може бити секси, само ако прво покажете колико вам је стало до других.

На крају, и Дејл Карнеги и Норман Винсент Пил били су донекле у праву. Карнеги је био у праву када је рекао да можете да стекнете пријатеље и утичете на људе ако сте љубазни према њима. Али када то урадите, да бисте још више повећали популарност, морате да покажете другима да имате поверење у себе.

Дакле, порука истраживања немачких психолога је јасна. Мада самопоуздање може помоћи, показивање да сте истински заинтересовани за другу особу највише се рачуна у остављању доброг првог утиска. Ово је тачно без обзира на то да ли тражите пријатеља, емотивног партнера или покушавате да импресионирате једну особу или све у просторији у којој се налазите. Када усвојите општи став о бризи за друге, то ће вам се видети на лицу пре него што изговорите било коју реч.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas