· · Коментара: 0
ЛЕЂА

Не вежбате, па почнете и УКОЧИТЕ се! Кичма се чува на 3 лака начина

Истраживања показују да смо зими тромији и да се лакше одричемо рекреације и тренинга, чекајући пролеће да се опет покренемо.

1607241403_Depositphotos_78294616_xl-2015.jpg
Истежите се Фото: Депозитфото

Убеђени да ћемо све, од добре линије до затегнутог тела, надокнадити када стигне топлије време, заборављамо да је за здравље леђа важна континуирана посвећеност, а не "кампањска" нега. Зато др Радоје Чобељић, физиотерапеут каже да изговора за неактивност не би требало да буде ни сада.

Прочитајте још: ЗДРАВЉЕ ЖЕНА: Најчешћи разлози нередовног циклуса

- Препоручујем дозирано вежбање у кућним условима за све узрасте - од најмлађих до најстаријих, али увек наглашавам да то буду вежбе загревања и истезања, а не снаге. Ту многи греше, па преоптерете мишиће, истегну их и тиме направе само проблем, упали им се нерв, укоче се или озбиљно угрозе кичму, а листа повреда је дугачка. Лагано трчање је такође на листи препоручених активности које могу да ојачају мишиће и наша леђа учине стабилнијим - саветује специјалиста.

Уместо терапије
Како је и одлазак на физикалну терапију, која је добра за особе са хроничним тегобама, тренутно готово онемогућен, саговорник каже да можемо да "обрадујемо" болна места локалним загревањем, односно мастима и геловима који се и иначе препоручују у кућним условима.
Прво, зими једите мање. Друго, истежите се уместо да вежбате мишиће. Треће, крећите се што више.

Брига о здравим леђима се не разликује много од опште посвећености благостању организма, па се саветује и редукција исхране, односно јеловник који нас неће коштати вишка килограма, што се многима догоди током зимског периода.

Прочитајте још: ТРИ САВЕТА нутриционисте за јачање имунитета током пандемије КОРОНА ВИРУСА

- Значајно је да смањимо количину хране, поготово ако више времена проводимо код куће, мање се крећемо и више радимо за компјутером, као и да избацимо, пре свега, угљене хидрате, а уведемо што више воћа и поврћа - истиче доктор.

Не посежите за храном из утехе!

Међутим, чињеница је да су људи данас све више забринути и нерасположени, па утеху проналазе у храни. То је онда врзино коло, уносимо нездраве намирнице да би нам психолошки било лакше, а заправо није, и још само гомиламо килограме због којих наша леђа трпе.

Прочитајте још: Доктор АДАМОВИЋ каже: Зими су заноктице НАЈОПАСНИЈЕ и лече се на посебан начин

- Притисак на зглобове је изузетно опасан, па водите рачуна да их ослободите терета како бисте били што покретљивији - саветује др Чобељић.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУК

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.