· · Коментара: 0
ВРУЋИНЕ

Ову намирницу никако НЕМОЈТЕ конзумирати када је ВИСОКА температура, исход може бити КОБАН!

Уколико ове намирнице сведите на минимум, организам ће вам рећи хвала.

1624625028_bg.jpg

Шта можете, а шта не бисте смели да једете када су високе температуре? Нутриционисткиња Џесика Вилсон упозорила је на опасности од одеђених намирница током врућине.

У региону су екстремно високе температуре, све је више позива Хитној помоћи, несвестице, потпуни колапс организма, скок крвног притиска само су неке од тегоба које пријављују. 

Лекари су саветовали како да се заштитите од врућина, избегнете сунчаницу и топлотни удар, а поред појачаног уноса воде, прозрачне гардеробе и првенствено избегавања да се буде напољу у периоду од 10х до 17х, веома је важно и шта једете. 

Америчка нутриционисткиња Џесика Вилсон објаснила како да преживимо летњу врућину, на коју храну треба да обратимо пажњу, чега да смањимо унос, а шта у потпуности да избацимо.

- Треба пити више зеленог и биљног чаја, воде са лимуном или ђумбиром, бистрих воћних и напитака од шумског воћа али без шећера, као  чисте воде. Ово је неопходно да би се надокнадио губитак течности у телу. Не препоручује се да се једе месо када је вруће јер се његова влакна тешко варе. Од протеина бих препоручила рибу, јаја и млечне производе са малим процентом масти, отприлике 10-15 одсто. Једите више поврћа, воћа, бобица и зелениша. Слаткише, а овђе се убраја и сладолед, требало би смањити. То је про-инфламаторна храна која утиче на раст крвног притиска и развој упалних процеса - каже Џесика.

Кафу можете да пијете када је вруће, али никако не треба да претерујете. Више од три или четири шоље дневно није добро. Избегавајте и квас јер садржи шећер и иритира стомак.

А шта је са алкохолом, да ли је он дозвољен?

- Хладна алкохолна пића, укључујући пиво и данас популарни сајдери, нису добра опција ако желите да се расхладите. Било који алкохол, посебно када је напољу врело, подиже крвни притисак и врши додатно оптерећење на срце које се већ бори са радом на високој температури. На овај начин ћете повећати ризик од срчаног или можданог удара - закључује нутриционисткиња.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.