· · Коментара: 0
нега

НЕДОСТАТАК једног ВИТАМИНА утиче на опадање косе током зиме

Од генетске предиспозиције до фактора попут стреса, хормонске неравнотеже и недостатка витамина, све то може да изазове губитак косе. Витамини су кључни за одржавање здравља вашег тела, а здравље косе није изузетак.

1642784208_c1c55d137b876d9c79205fccd4f5bd1c448f062e.jpg
Фото: Схуттерстоцк

Витамин Д је посебно важан за здрав циклус раста косе, јер сваки фоликул длаке садржи рецептор за витамин Д. Недостатак витамина Д један је од најчешћих недостатака и разлога за губитак косе код мушкараца и жена, посебно током зиме када смо мање изложени сунцу.

Међутим, стручњаци за косу уверавају да добра исхрана и промене начина живота могу да помогну у решавању проблема губитка косе узрокованих недостатком витамина Д.

Верује се да само 30 минута подневног сунчевог светла дневно помаже у изградњи нашег имунитета, јачању костију и одржавању здраве косе.

Прочитајте још: Ако купујете и СЕЦОНД ХАНД радњама ОВУ ствар морате да знате, јер можете изазвати ОЗБИЉАН проблем

- Витамин Д је важан јер се метаболиише у кожи кератиноцитима. То су ћелије коже које обрађују кератин, протеин у коси, ноктима и кожи. Када тело нема довољно витамина Д, кератиноцити у фоликулима длаке имају проблема с регулацијом раста, а коса опада - објашњава Карл Кристијан, оснивач скандинавског бренда за здравље Неw Нордиц.

Кристијан је саветовао да је кључ здраве, пуне косе здраво власиште. Зато морамо гледати даље од наше уобичајене рутине прања косе, објаснио је.

Рекао је да једење хране попут масне рибе, црвеног меса, јаја може да помогне у уносу витамина Д. Још један савет јесте масирање темена сваки пут кад перете косу. То помаже да очистите масноћу и накупљене мртве ћелије коже, а такође ће помоћи да стимулишете раст косе.

Губитак косе није увек узрокован недостатком витамина Д. То би се такође могло догађати због недостатка витамина Б12, који се обично налази у животињским производима или због премало беланчевина, због чега коса постаје ломљива. Исхрана која се састоји од немасног меса, јаја, масне рибе, немасног сира, киное, орашастих плодова и тофуа може да помогне у решавању недостатка протеина, док је најбоље потражити храну обогаћену витамином Б12 и узимати суплементе, поготово ако сте вегетаријанац или веган.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.