Oglas
· · Komentari: 0

Deset saveta poznatog psihologa kako da PRIDOBIJETE LJUDE: Steknite njihovu naklonost i poštovanje na jednostavne načine

Ove komunikacijske veštine mogu da pomoći da učvrstite odnos sa drugima, ali i steknete brzo nove prijatelje

1692793282_shutterstock_318998291.jpg
Foto: Shutterstock
Oglas

Čovek je društveno biće, tj. živi u društvu i stalno komunicira sa drugim ljudima. Štaviše, ova interakcija se dešava skoro svakog trenutka, osim ako u tom trenutku nije sam. Većina ljudi ima rođake, poznanike, kolege sa posla, drugove iz razreda itd. Postoje ljudi koji su tu uvek uz nas, i kada greje Sunce i kada životne oluje pokušavaju da nas sruše, - to su oni koji se, po pravilu, nazivaju prijateljima. Takvi ljudi su direktno prisutni u našim životima, dolaze u posetu i pozivaju nas, zainteresovani su za naše poslove i misli i dele svoje, dele naše radosti i nevolje, pomoć u teškim trenucima života...

Da li svaka osoba ima prijatelje? Definitivno je nemoguće odgovoriti na ovo pitanje: neki ljudi imaju desetine prijatelja, drugi petoro, a treći dva ili tri prava prijatelja. Ima i onih koji uopšte nemaju prijatelje. Ovo može biti zbog različitih okolnosti. Otkrivamo kako svako može da nauči kako da stekne prave prijatelje u svom životu – ova tema proučavana je knjizi jednog od najvećih pisaca, pedagoga i psihologa 20. veka – Dejla Karnegija.

NJegova knjiga postala je svetski bestseler, a sada vam donosimo 10 saveta iz ovog dela moderne psihologija koji otkrivaju kako da utičete na ljude oko sebe i privučete ka sebi prave prijatelje:

1. Iskreno interesovanje za druge

Prema Dejlu Karnegiju, jedan od glavnih načina da pridobijete ljude i, shodno tome, sprijateljite se jeste da pokažete iskreno interesovanje za ljude oko sebe. Kada komunicirate sa drugom osobom, ni u kom slučaju ne pokušavajte da zainteresujete sagovornika pričama o vama. Mnogo je bolje ako se iskreno interesujete za ličnost i život samog sagovornika. Za mnoge ljude pričanje o sebi predstavlja pravo uživanje, jer zahvaljujući tome zadovoljavaju svoje potrebe za pažnjom, priznanjem i interesovanjem za njih. Ovo uključuje i činjenicu da se sagovorniku treba što češće obraćati imenom, jer je upravo taj zvuk za njega jedan od najvažnijih i najznačajnijih.

2. Pogodna tema za sagovornika

Ako je između vas i druge osobe započeo razgovor, onda je odličan način da ga zainteresujete i pridobite da razgovarate o temi koja ga zanima. Šta bolje reći o tome da imate istomišljenika, koliko god da su vam slična interesovanja? Upravo je to slučaj sa drugim ljudima – saznajte šta ih zanima i razgovarajte o tome – šanse za uspostavljanje čvrstih prijateljstava će se značajno povećati.

Pored ovog saveta, možete dodati da morate težiti pozitivnoj komunikaciji. To znači da se treba češće smejati, biti raspoloženi, šaliti se i na svaki mogući način unositi dašak humora u razgovor. Ali to se mora učiniti, naravno, bez fanatizma, bez pretvaranja razgovora u igru reči.

3. Poštovanje mišljenja drugih ljudi

Još jedan efikasan način da pridobite osobu i povećate šanse za uspostavljanje prijateljstva je iskazivanje poštovanja prema mišljenju drugih ljudi. Čak i ako se ne slažete sa sagovornikovim gledištem, ne treba mu reći da greši ili da je njegov stav netačan. Naravno, možete izraziti svoje neslaganje, argumentujući to odgovarajućim argumentima, ali ne bi trebalo da prekoračite dozvoljene granice. Zapamtite da svako mišljenje ima pravo na postojanje. Osim toga, ako vaš sagovornik smatra da poštujete njegov stav, on će zauzvrat pokazati poštovanje prema vama i vašim argumentima.

4. Sposobnost priznavanja greške

Situacije u životu su različite i svaka osoba ima pravo ne samo na svoje mišljenje, već i na greške. Ali ako je u poslednjem savetu rečeno da treba poštovati mišljenje drugog, onda je ovde reč o priznanju da grešimo. Ako ste iz bilo kog razloga pogrešili u razgovoru, u svađi ili u postupcima, onda ne treba da izbegavate i pokušavate da se oslobodite odgovornosti.

Dejl Karnegi preporučuje da u takvim slučajevima iskreno priznate svoju grešku. Naravno, ovo možda neće biti baš prijatno, ali ovakav način ponašanja će izazvati poštovanje ljudi oko vas, jer su ljudi koji znaju da časno gube uvek bili veoma cenjeni.

5. Empatija

Razumevanje je uvek bilo jedna od garancija ne samo prijateljstva, već i uspešnog uticaja jednih ljudi na druge. Ali mnogi ljudi često mogu da gledaju na stvari samo sa svoje strane i kao rezultat toga smatraju istinitim samo svoje mišljenje, što izaziva nesporazume i razne vrste nesuglasica. Da bi se ovo izbeglo, potrebno je naučiti da gledate na stvari iz perspektive druge osobe, jer to pruža neprocenjivu podršku u pronalaženju zajedničkog jezika i uspostavljanju pozitivnih i konstruktivnih odnosa.

6. Razumna pohvala

Već smo rekli da je za uticanje na osobu, lociranje k sebi i uspostavljanje prijateljskih odnosa veoma važno biti iskreno zainteresovan za osobu. Ovaj savet je u suštini sličan gore navedenom: uvek pokušavajte da pohvalite druge ljude.

Čak i ako su uspesi onih sa kojima ste u interakciji beznačajni, čak i ako vas se ne tiču direktno, pohvalite ih, pokažite da ste ponosni na njih, dajte njihovim zaslugama na značaju, cenite ih. Ali zapamtite: vaša pohvala mora biti iskrena, i ni u kom slučaju ne bi trebalo da liči na laskanje.

7. Ne menjajte ljude

Ovaj savet se može primeniti ne samo u odnosima sa prijateljima i bilo kojim drugim ljudima, već i u odnosima sa voljenom osobom. Da ne bi destruktivno delovali na odnose, već da bi se promovisala harmonija u njima, ne treba pokušavati da prepravljate ljude. Svi ljudi su različiti: svaki ima svoj karakter i temperament, a ponekad nam se neke osobine ili manifestacije drugih možda ne sviđaju, možda nam ne odgovaraju. U takvim situacijama krajnje je nepoželjno podleći sebičnim raspoloženjima – pokušati da prihvatite ljude onakvima kakvi jesu – sa sopstvenim prednostima i manama. Ako budete tolerantni, ne samo da ćete moći da pridobijete ljude, već i da ojačate kao ličnost.

8. Podrška svojim negativnim primerom

Ako naiđete na situaciju da je druga osoba pogrešila ili uradila nešto pogrešno, ne treba odmah da kritikujete njegove postupke, jer. ovo će samo izazvati sukob između vas i značajno pogoršati odnos. Želeći da nekako utičete na čoveka, ukažete na njegove greške, započnite razgovor sa sećanjima na sopstvene greške i neuspehe, ispričajte koje ste greške napravili i kako ste ih ispravili.

Verovatno će vas sagovornik pitati kako ste se izvukli iz teške situacije, a takođe će razumeti u čemu je njegova greška. Nakon što je komunikacija usmerena u konstruktivnom pravcu, možete se ponašati slobodnije: ukazati osobi na njegove greške, dati praktičan savet kako da ispravno uradi ono što je planirano u budućnosti.

9. Veštine slušanja

Sigurno vam je poznato mišljenje da je najbolji sagovornik onaj koji ume da sluša. A ovo je najbolji način da se primenimo na temu našeg današnjeg razgovora. Manje pričajte, a više slušajte - tako da možete, kako kažu, jednim udarcem ubiti nekoliko ptica. Prvo, pokazujete interesovanje za sagovornika. Drugo, pokažite sagovorniku da vam je njegovo mišljenje važno. I treće, ohrabrite drugu osobu da priča o sebi. Kao rezultat toga, ova osoba će osetiti sopstvenu važnost, a vi ćete biti poznati kao veoma dobar sagovornik, pažljiv slušalac i prijatna osoba u komunikaciji, a vaša suzdržanost će prouzrokovati da svaka vaša reč izgovorena u budućnosti ima snažan uticaj na slušaoca.

10. Maniri

I poslednji savet koji ćemo izneti direktno je vezan za način vaše komunikacije: kada iznosite svoje misli i iznosite svoje ideje, nemojte se zadovoljavati samo rečima, jer to je samo govor koji možda neće imati željeni efekat. Koristite odličnu tehniku: učinite sve svoje ideje vizuelnim - gestikulirajte, pišite, crtajte, koristite improvizovana sredstva. Vaše monologe treba postaviti na scenu - uz pomoć ove tehnike, efikasnost vašeg uticaja na ljude će se višestruko povećati, a povećano interesovanje za vašu osobu će postati bonus.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas