Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

Десет савета познатог психолога како да ПРИДОБИЈЕТЕ ЉУДЕ: Стекните њихову наклоност и поштовање на једноставне начине

Ове комуникацијске вештине могу да помоћи да учврстите однос са другима, али и стекнете брзо нове пријатеље

1692793282_shutterstock_318998291.jpg
Фото: Схуттерстоцк
Oglas

Човек је друштвено биће, тј. живи у друштву и стално комуницира са другим људима. Штавише, ова интеракција се дешава скоро сваког тренутка, осим ако у том тренутку није сам. Већина људи има рођаке, познанике, колеге са посла, другове из разреда итд. Постоје људи који су ту увек уз нас, и када греје Сунце и када животне олује покушавају да нас сруше, - то су они који се, по правилу, називају пријатељима. Такви људи су директно присутни у нашим животима, долазе у посету и позивају нас, заинтересовани су за наше послове и мисли и деле своје, деле наше радости и невоље, помоћ у тешким тренуцима живота...

Да ли свака особа има пријатеље? Дефинитивно је немогуће одговорити на ово питање: неки људи имају десетине пријатеља, други петоро, а трећи два или три права пријатеља. Има и оних који уопште немају пријатеље. Ово може бити због различитих околности. Откривамо како свако може да научи како да стекне праве пријатеље у свом животу – ова тема проучавана је књизи једног од највећих писаца, педагога и психолога 20. века – Дејла Карнегија.

Његова књига постала је светски бестселер, а сада вам доносимо 10 савета из овог дела модерне психологија који откривају како да утичете на људе око себе и привучете ка себи праве пријатеље:

1. Искрено интересовање за друге

Према Дејлу Карнегију, један од главних начина да придобијете људе и, сходно томе, спријатељите се јесте да покажете искрено интересовање за људе око себе. Када комуницирате са другом особом, ни у ком случају не покушавајте да заинтересујете саговорника причама о вама. Много је боље ако се искрено интересујете за личност и живот самог саговорника. За многе људе причање о себи представља право уживање, јер захваљујући томе задовољавају своје потребе за пажњом, признањем и интересовањем за њих. Ово укључује и чињеницу да се саговорнику треба што чешће обраћати именом, јер је управо тај звук за њега један од најважнијих и најзначајнијих.

2. Погодна тема за саговорника

Ако је између вас и друге особе започео разговор, онда је одличан начин да га заинтересујете и придобите да разговарате о теми која га занима. Шта боље рећи о томе да имате истомишљеника, колико год да су вам слична интересовања? Управо је то случај са другим људима – сазнајте шта их занима и разговарајте о томе – шансе за успостављање чврстих пријатељстава ће се значајно повећати.

Поред овог савета, можете додати да морате тежити позитивној комуникацији. То значи да се треба чешће смејати, бити расположени, шалити се и на сваки могући начин уносити дашак хумора у разговор. Али то се мора учинити, наравно, без фанатизма, без претварања разговора у игру речи.

3. Поштовање мишљења других људи

Још један ефикасан начин да придобите особу и повећате шансе за успостављање пријатељства је исказивање поштовања према мишљењу других људи. Чак и ако се не слажете са саговорниковим гледиштем, не треба му рећи да греши или да је његов став нетачан. Наравно, можете изразити своје неслагање, аргументујући то одговарајућим аргументима, али не би требало да прекорачите дозвољене границе. Запамтите да свако мишљење има право на постојање. Осим тога, ако ваш саговорник сматра да поштујете његов став, он ће заузврат показати поштовање према вама и вашим аргументима.

4. Способност признавања грешке

Ситуације у животу су различите и свака особа има право не само на своје мишљење, већ и на грешке. Али ако је у последњем савету речено да треба поштовати мишљење другог, онда је овде реч о признању да грешимо. Ако сте из било ког разлога погрешили у разговору, у свађи или у поступцима, онда не треба да избегавате и покушавате да се ослободите одговорности.

Дејл Карнеги препоручује да у таквим случајевима искрено признате своју грешку. Наравно, ово можда неће бити баш пријатно, али овакав начин понашања ће изазвати поштовање људи око вас, јер су људи који знају да часно губе увек били веома цењени.

5. Емпатија

Разумевање је увек било једна од гаранција не само пријатељства, већ и успешног утицаја једних људи на друге. Али многи људи често могу да гледају на ствари само са своје стране и као резултат тога сматрају истинитим само своје мишљење, што изазива неспоразуме и разне врсте несугласица. Да би се ово избегло, потребно је научити да гледате на ствари из перспективе друге особе, јер то пружа непроцењиву подршку у проналажењу заједничког језика и успостављању позитивних и конструктивних односа.

6. Разумна похвала

Већ смо рекли да је за утицање на особу, лоцирање к себи и успостављање пријатељских односа веома важно бити искрено заинтересован за особу. Овај савет је у суштини сличан горе наведеном: увек покушавајте да похвалите друге људе.

Чак и ако су успеси оних са којима сте у интеракцији безначајни, чак и ако вас се не тичу директно, похвалите их, покажите да сте поносни на њих, дајте њиховим заслугама на значају, цените их. Али запамтите: ваша похвала мора бити искрена, и ни у ком случају не би требало да личи на ласкање.

7. Не мењајте људе

Овај савет се може применити не само у односима са пријатељима и било којим другим људима, већ и у односима са вољеном особом. Да не би деструктивно деловали на односе, већ да би се промовисала хармонија у њима, не треба покушавати да преправљате људе. Сви људи су различити: сваки има свој карактер и темперамент, а понекад нам се неке особине или манифестације других можда не свиђају, можда нам не одговарају. У таквим ситуацијама крајње је непожељно подлећи себичним расположењима – покушати да прихватите људе онаквима какви јесу – са сопственим предностима и манама. Ако будете толерантни, не само да ћете моћи да придобијете људе, већ и да ојачате као личност.

8. Подршка својим негативним примером

Ако наиђете на ситуацију да је друга особа погрешила или урадила нешто погрешно, не треба одмах да критикујете његове поступке, јер. ово ће само изазвати сукоб између вас и значајно погоршати однос. Желећи да некако утичете на човека, укажете на његове грешке, започните разговор са сећањима на сопствене грешке и неуспехе, испричајте које сте грешке направили и како сте их исправили.

Вероватно ће вас саговорник питати како сте се извукли из тешке ситуације, а такође ће разумети у чему је његова грешка. Након што је комуникација усмерена у конструктивном правцу, можете се понашати слободније: указати особи на његове грешке, дати практичан савет како да исправно уради оно што је планирано у будућности.

9. Вештине слушања

Сигурно вам је познато мишљење да је најбољи саговорник онај који уме да слуша. А ово је најбољи начин да се применимо на тему нашег данашњег разговора. Мање причајте, а више слушајте - тако да можете, како кажу, једним ударцем убити неколико птица. Прво, показујете интересовање за саговорника. Друго, покажите саговорнику да вам је његово мишљење важно. И треће, охрабрите другу особу да прича о себи. Као резултат тога, ова особа ће осетити сопствену важност, а ви ћете бити познати као веома добар саговорник, пажљив слушалац и пријатна особа у комуникацији, а ваша суздржаност ће проузроковати да свака ваша реч изговорена у будућности има снажан утицај на слушаоца.

10. Манири

И последњи савет који ћемо изнети директно је везан за начин ваше комуникације: када износите своје мисли и износите своје идеје, немојте се задовољавати само речима, јер то је само говор који можда неће имати жељени ефекат. Користите одличну технику: учините све своје идеје визуелним - гестикулирајте, пишите, цртајте, користите импровизована средства. Ваше монологе треба поставити на сцену - уз помоћ ове технике, ефикасност вашег утицаја на људе ће се вишеструко повећати, а повећано интересовање за вашу особу ће постати бонус.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas