· · Коментари: 0
Еколошки

Уложили су милијарду марака пре 35 година и направили аутомобил са КАТАЛИЗАТОРОМ! (ФОТО)

Прву "опел аскону 1,8 и" са овим сада неизоставним делом возила купила је немачка полиција

1594904120_08-Opel-Katalysator-9760.jpg
Фото:"Опел"

 Пре нешто више од 35 година, почела је ера катализатора у "Опелу". Наиме, већ крајем  1984. године, немачка компанија је у свој популарни модел средње класе "опел аскону 1,8 и", почела да уграђује катализатор сопствене производње. До тада су уграђивани у поједине, скупље моделе, катализаторе увезени из САД, који баш и нису били по мери европских еколога. 

Фото:"Опел"

Остало је забележено да је први аутомобил са "Опеловим" дакле европским, катализатором купила полиција! 

Наиме, полицијске снаге Рајна-Палатинат преузеле су испоруку прве "опел асцоне 1.8и" са тросмерним катализатором који је произведен 7. децембра 1984. Током следеће године "Опел" је представио катализаторе и у својим другим моделима - од "корсе", "кадета"  до "рекорда", "монце" и "сенатора". Немачки произвођач је први европски бренд који је понудио стандардне тросмерне катализаторе.

Прочитајте још:Са овим електромобилом моћи ћете да одете из Београда до Ниша и назад БЕЗ ДОПУНЕ батерије

"Опелови" инжењери били су свесни да европски саобраћајни услови захтевају одговарајућу технологију и квалитет. Стога су развили катализатор посебно за европске услове вожње, баш као што је то случај са каросеријом, огибљењем, моторима и кочницама. За "Опел" се није радило само о инсталирању катализатора у издувни систем; смањење емисије штетних гасова катализатором представљало је компликовану операцију на „унутрашњим органима“ аутомобила.

Фото:"Опел"

У поређењу са конвенционалним аутомобилом, дизајн возила са катализатором захтевао је бројне измене. На пример, катализатор производи много топлоте када достигне своју радну температуру (600 степени Целзијуса). Стога је за компоненте осетљиве на топлину и путнички простор неопходна заштита од топлоте.

Да би катализатор радио са оптималном ефикасношћу, био му је потребан електронски систем за припрему смеше и мноштво контрола, што је заузврат тражило неопходне додатне модификације. Чак је и црево резервоара за гориво било потребно редизајнирати како би се спречило да возачи погрешно напуне резервоар оловним уместо безоловним бензином.

"Опел" је уложио више од милијарду немачких марака (ДМ) као и умеће стотина инжењера за развој катализатора и еколошки прихватљивог аутомобила. Компанија је сама инвестирала 100 милиона немачких марака у нове уређаје и опрему за тестирање издржљивости и велике брзине.

Прочитајте још: Слажете ли се? Одлучено која је боја аутомобила најомиљенија

Нова постројења су такође укључивала „кулу“ високу 13 спратова. У овој изолованој згради више од 130 аутомобила могло би се истовремено припремити за тестирање емисија. Стандарди су налагали да је пре испитивања емисије сваки аутомобил морао да се чува најмање 12 сати на температури од 20 до 25 степени Целзијуса. 

Поред тога што је понудио аутомобиле са тросмерним катализатором инсталираним у фабрици, "Опел" је купцима понудио комплет за накнадну уградњу.

Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.