· · Коментара: 0
Развој

Занимљив историјат "плавог светла" на аутомобилима: Од свеће до ротације! (ФОТО)

Немачки "Опел" испричао своју приповетку дугу 121 годину која сада добија нови почетак

1597131779_04_Opel_Blitz_291229.jpg
Фото:"Опел"

Шта помислите када видите "плаво светло" на аутомобилу? Па још ротирајуће...Знак да треба да се склоните, пропустите возило, које је "на дужности"...

Прочитајте још: ОВДЕ можете да бирате шта желите, а само КИЛОМЕТАР ДАЉЕ вас чека право изненађење (ФОТО)

Занимљив развој употребе "плавог светла", али и аутомобилских фарова уопште, дао нам је "Опел" приповедајући нам о својој 121 години дугој историји.

Фото:"Опел"

Али, почели су некако од краја. Од новог модела "грандленд X хибрид плаг-ин". Возило које  може да иде само на струју и коме је зато дозвољен  улазак у сама градска језгра, "заштићена подручја"... 

Прочитајте још: Суд у Лондону тврди да ова два аутомобила НЕ ЛИЧЕ: Шта ви кажете?

Тада је тих, скоро бешуман, а са "плавим светлом", лампицом одмах испод ретовизора, која се укључује само када се вози на струју, даје јасан знак, пре свега надлежнима,да је "еко" и да сме да буде ту! Нова употреба плавог светла!

Фото:"Опел"

А све је заправо почело још 1899. године. Почеци аутомобилских светла били прилично мрачни. Први фењери стављени су испред аутомобила. Примарна намера није била да се осветли пут, вец́ да га виде и други учесници у саобрац́ају. Крајем 19. века, "Опел Патентмоторваген" - “Систем Лутзман” отишао је корак даље. Такође је осветљавала околину свец́ама у домац́инству, али нико их више није морао носити.

Прочитајте још: Можете да га купите из фотеље али само ако сте веома брзи јер их има свега ДЕСЕТ!

Свећа је стајала у осовини изнад које је постављен „фар“ као стаклена посуда са огледалом. Опруга је непрестано померала свец́у према горе током процеса горења да је могла "да блиста" на оптималном сталном нивоу кроз стакло. Касније стиже и "класична" сијалица, да би се тек 1938. заменио "фењер" као облик светала на аутомобилима и "опел капитан" увео "фар" у игру, отрпилике сличан ономе како га данас знамо, интегрисаном у блатобране.

Фото:"Опел"

Две године касније почиње и прича о "плавом светлу". На моделу "опел блиц" појављује се "плаво светло", као знак упозорења јер је возило било намењено ватрогасној бригади!

Веровали или не, али овај ефекат је побољшан тек 1955. године када је уведено "ротирајуће плаво светло"!

Занимљиво је да је у полицијске аутомобиле ротирајуће плаво светло уведено већ седамдесетих година прошлог века, али да у Немачкој, где је "Опел" био пионир, полиција је почела да их примењује тек осамдесетих година двадесетог века.

                                     Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.