· · Коментари: 0
Непоновљив

Обележио шездесете:„Јагуар е тајп“ раме уз раме са Битлсима и мини сукњом (Фото)

Имали су га Стив Меквин,Брижит Бардо,Џорџ Бест, Тони Кертис.Енцо Ферари је рекао да је то најлепши аутомобил икада направљен

jaguar-e-tajp-.jpg

 

Када се 15. марта 1961. појавио на Салону аутомобила у Женеви, „јагуар е тајп“ је екпресно освојио планету! Гомиле су се тискале око штанда „Јагуара“, а конкуренција се хватала за главу! Ипак, легендарни Енцо Ферари је џентлменски признао да он „никада није видео лепши аутомобил и да је вероватно најлепши на свету који је икада направљен!

Прочитајте још: "Астон Мартин ДБ5" омиљени Бондов ауто, а на аукцији је продат за невероватну суму (Фото/Видео)

Уследио је прави бум на тржишту. Правиле су се листе чекања, фабрика је радила непрестано, а они који су се домогли овог аутомобила међу првима били су сматрани срећницима као да су добили на државној лутрији. Славне личности су се утркивале ко ће пре да се слика у овом моделу, ко ће га први имати. Листа познатих који су имали среће да се докопају неког примерка била је подугачка. Остало је забележено да су били омиљени аутомобили Стива Меквина, Брижит Бардо, несташног дечака енглеског фудбала Џорџа Беста, Тонија Кертиса, Роја Орбинсона…

Сматрали су га за најсексепилнији аутомобил на свету, доспео је у многе филмове па чак и у поставку Музеја модерне уметности у Њујорку где се и данас налази! Енглези га и дан данас обожавају и сматрају да је уз Битлсе и мини сукњу обележио шездесете.

„Јагуар е тајп“ не само да је изгледао савршено већ је и са ценом од 2.000 фунти у Британији и око 4.300 долара у САД коштао само као делић тадашњих супер-аутомобила. Ради поређења: сада би у Америци коштао око 43.000 долара што је у поређењу са ценама модерних аутомобила, не само супераутомобила, несхватљиво мало.

Прочитајте још: "Ролс-Ројс" пише историју

„Јагуар е тајп“ је недавно и званично проглашен за најлепши британски аутомобил. Аутомобил је, када се појавио, померио стандарде спортских аутомобила и то не само ценом. Нудио је комфор, врхунску технологију и до тада невиђен, смео дизајн.

 

Аутомобил се правио у фабрици у Ковентрију. Укупно је испоручено 72.520 примерака од којих је 83 одсто извезено. Највише у САД где је завршило 43.765 комада.

Перферктно извајано "тело“ аутомобила заслуга је Малкома Сајера. Под хаубом је смештен мотор из модела „Јагуара“ који је тријумфовао на Ле Ману. Имао је 3,8 литара радне запремине и 265 КС. Уз обртни момент који је износио фантастичних 325 нм имао је максималну брзину од 241 километар на час! До стотке је стизао за 6,4 секунде. Три године касније добио је мотор од 4,2 литре са истим бројем КС, али већим обртним моментом – 384 нм, што је значајно унапредило динамику вожње која је и до тада била феноменална. Овај легендарни модел, који и данас учествује у многим тркама олдтајмера и има бројне клубове и обожаваоце, производио се у разним верзијама до 1974. године!

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

  • Дужина: 4,453 -4.685 мм
  • Ширина: 1.657 мм
  • Висина: 1.222 мм
  • Маса: 1.256 кг
  • Мотор: 3,8 литара
  • Број цилиндара: 6 у линији
  • Макисмална снага: 265 КС
  • Обртни момент: 325 нм
  • 0-100 км/ч: 6,4 сек.
  • Максимална брзина: 241 км/чФото:Промо

 

Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.