· · Komentari: 0
Neponovljiv

Obeležio šezdesete:„Jaguar e tajp“ rame uz rame sa Bitlsima i mini suknjom (Foto)

Imali su ga Stiv Mekvin,Brižit Bardo,Džordž Best, Toni Kertis.Enco Ferari je rekao da je to najlepši automobil ikada napravljen

jaguar-e-tajp-.jpg

 

Kada se 15. marta 1961. pojavio na Salonu automobila u Ženevi, „jaguar e tajp“ je ekpresno osvojio planetu! Gomile su se tiskale oko štanda „Jaguara“, a konkurencija se hvatala za glavu! Ipak, legendarni Enco Ferari je džentlmenski priznao da on „nikada nije video lepši automobil i da je verovatno najlepši na svetu koji je ikada napravljen!

Pročitajte još: "Aston Martin DB5" omiljeni Bondov auto, a na aukciji je prodat za neverovatnu sumu (Foto/Video)

Usledio je pravi bum na tržištu. Pravile su se liste čekanja, fabrika je radila neprestano, a oni koji su se domogli ovog automobila među prvima bili su smatrani srećnicima kao da su dobili na državnoj lutriji. Slavne ličnosti su se utrkivale ko će pre da se slika u ovom modelu, ko će ga prvi imati. Lista poznatih koji su imali sreće da se dokopaju nekog primerka bila je podugačka. Ostalo je zabeleženo da su bili omiljeni automobili Stiva Mekvina, Brižit Bardo, nestašnog dečaka engleskog fudbala Džordža Besta, Tonija Kertisa, Roja Orbinsona…

Smatrali su ga za najseksepilniji automobil na svetu, dospeo je u mnoge filmove pa čak i u postavku Muzeja moderne umetnosti u NJujorku gde se i danas nalazi! Englezi ga i dan danas obožavaju i smatraju da je uz Bitlse i mini suknju obeležio šezdesete.

„Jaguar e tajp“ ne samo da je izgledao savršeno već je i sa cenom od 2.000 funti u Britaniji i oko 4.300 dolara u SAD koštao samo kao delić tadašnjih super-automobila. Radi poređenja: sada bi u Americi koštao oko 43.000 dolara što je u poređenju sa cenama modernih automobila, ne samo superautomobila, neshvatljivo malo.

Pročitajte još: "Rols-Rojs" piše istoriju

„Jaguar e tajp“ je nedavno i zvanično proglašen za najlepši britanski automobil. Automobil je, kada se pojavio, pomerio standarde sportskih automobila i to ne samo cenom. Nudio je komfor, vrhunsku tehnologiju i do tada neviđen, smeo dizajn.

 

Automobil se pravio u fabrici u Koventriju. Ukupno je isporučeno 72.520 primeraka od kojih je 83 odsto izvezeno. Najviše u SAD gde je završilo 43.765 komada.

Perferktno izvajano "telo“ automobila zasluga je Malkoma Sajera. Pod haubom je smešten motor iz modela „Jaguara“ koji je trijumfovao na Le Manu. Imao je 3,8 litara radne zapremine i 265 KS. Uz obrtni moment koji je iznosio fantastičnih 325 nm imao je maksimalnu brzinu od 241 kilometar na čas! Do stotke je stizao za 6,4 sekunde. Tri godine kasnije dobio je motor od 4,2 litre sa istim brojem KS, ali većim obrtnim momentom – 384 nm, što je značajno unapredilo dinamiku vožnje koja je i do tada bila fenomenalna. Ovaj legendarni model, koji i danas učestvuje u mnogim trkama oldtajmera i ima brojne klubove i obožavaoce, proizvodio se u raznim verzijama do 1974. godine!

TEHNIČKI PODACI

  • Dužina: 4,453 -4.685 mm
  • Širina: 1.657 mm
  • Visina: 1.222 mm
  • Masa: 1.256 kg
  • Motor: 3,8 litara
  • Broj cilindara: 6 u liniji
  • Makismalna snaga: 265 KS
  • Obrtni moment: 325 nm
  • 0-100 km/č: 6,4 sek.
  • Maksimalna brzina: 241 km/čFoto:Promo

 

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.