Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Препорука

Возачи почетници морају да се придржавају ових правила јер је ЦЕНА сувише папрена!

Добијање возачке дозволе многе новопечене учеснике у саобраћају опасно уљуљка и да им претерано самопоуздање

1595581991_gc-1nas.jpg
Фото:"Депозит"
Oglas

Нисмо сви рођени возачи! Нисмо сви и обучени исто, а и физичке и психичке особине нам се разликују. И то је нешто што увек треба имати на уму кад сте за воланом.

Поготово млади возачи. Закон је последњих година јасно прописао шта све треба да поштују, која ограничења млади возачи-почетници имају, почевши од снаге мотора аутомобила који се вози па до временског ограничења.

Овог пута ми бисмо указали само на неопходне радње које ће младом возачу, неком ко је тек положио помоћи да се снађе у "џунгли на асвалту"!

Фото:"Депозит"

Мало возача је имало обуку на истом аутомобилу којег поседује приватно. Зато је први савет, а важи и ако сте обуку имали на истом возилу, да добро проучите све карактеристике свог возила. Све функције и опрему коју поседује. Испробајте свако дугменце, полугицу, прекидач. Извадите и вратите на своје место резервни точак. Симулирајте мењање гуме, проверите где се налазе осигурачи, резервне сијалице, да ли имате све од прописане безбедоносне опреме. Имате ли потребан алат, прву помоћ.

Свакодневно рутински, приликом уласка у возило проверите погледом гуме, положај точкова, бар једном недељно за почетак, подигните хаубу, проверите притисак уља, погледајте ниво свих течности. Касније ће вам све ово прећи у рутину а научићете и да брзо отклањате проблеме.

Прочитајте још:Са овим електромобилом моћи ћете да одете из Београда до Ниша и назад БЕЗ ДОПУНЕ батерије

Пробајте како се скидају, монтирају метлице брисача, погледајте да ли и како се приступа фаровима, да ли је могуће на вашем возилу да сами замените сијалицу или не...

Нађите неког искуснијег колегу па испробајте и старт кабловима.

Фото:"Депозит"

Подесите исправно положај управљача, седишта возача, наслон за главу. Подесите спољне и унутрашњи ретровизор.

Свакако пре него што стартујете возило вежите појас! Не чекајте да кренете ни један једини метар. Уверите се да возило пре старта нема физичка оштећења и да све команде функционишу беспрекорно.Обезбедите себи удобност, добру видљивост и доступност свих важних контрола тако што ћете подесити положај седишта заједно са наслоном за главу, као и волана и ретровизора. Наравно, не заборавите да вежете појас пре покретања возила. Ако излазите са паркинга уверите се да се безбедно испракиравате, укључујете на саобраћајницу. 

Приликом вожње јако је битно да поред поштовања саобраћајних прописа (брзина за возаче почетнике је мања за 10 одсто од прописане) будете максимално концентрисани. Избегавајте разговор са путницима у возилу, никако не телефонирајте, уосталом почетницима је баш из овог разлога забрањено да користе и хендс-фри уређаје за телефонирање. Никако се не надмећите са неким другим возачем. Пропустите га ако вози иза вас, аблендује, чак иако ви возите прописаном брзином. Нисте ви ти који су задужени да га казне.

Прочитајте још: Слажете ли се? Одлучено која је боја аутомобила најомиљенија

Обавезно пре сваке промене правца погледајте и "преко рамена" не ослањајте се само на ретровизоре.
Уочавајте саобраћај око вас, предвиђајте поступке, на време се престројите, закочите. Ако је ризично да скренете боље ја да продужите него да нагло кочите и мењате правац.

Пре него што обилазите друга возила два пута све проверите. Увек имајте на уму да је ваша трака крајња десна, наравно уколико није "жута" и да лева, "бржа" трака, по правилу, и у граду а не само на путу, служи за претицање.

Не једите и не пијте за време вожње. Ако сте пушач боље је да станете и направите паузу. Не мењајте станице на радију, не пуштајте прегласно тон.

Ово посебно важи за градске гужве, јер се управо у таквим ситуацијама дешавају непредвиђене ситуације које доводе до великих материјалних штета, тешких телесних повреда и изгубљених живота.

Фото:"Волво"

Искључите мобилни телефон, утишајте или угасите радио и не конзумирајте храну и пиће током вожње, јер управо су ово разлози због којих се најчешће дешавају саобраћајне незгоде.

Иако је стварно тешко понекад, суздржати се, пробајте да што мање користите сирену као "протест" јер то изазива код неких возача узнемирење, непотребну реакцију, што може да буде опасно за све учеснике у саобраћају.

Сетите се да и по закону сирену можете да користите у строго дефинисаним случајевима као што је ан пример улазак у непрегледну кривину.

Приликом паркирања бирајте место које има лак прилаз и још лакши излаз. Увек користите и паркирну "ручну" кочницу. Није довољно да убаците само мењач у брзину! Наравно, изузетак је зима, велики мразеви јер онда може да дође до заглављивања механизма.

Прочитајте још: Уложили су милијарду марака пре 35 година и направили аутомобил са КАТАЛИЗАТОРОМ! (ФОТО)

Најбоље би било да првих неколико месеци избегавате да возите по непознатим деловима града, да идете на дужа путовања.Што чежће идите рутом која вам је позната. Истраживања су показала да када возимо први пут неким путем, поготово кроз град, фокус возача се усмерава на навигацију и правац, слабије се прате саобраћајни знакови, поштују прописи.

И за крај. Ако се осећате несигурно, постајете нервозни кад возите, имате било какву сумњу у властите способности, уочите да правите исте грешке, није срамота, обратите се некој ауто-школи, нађите неког (препоручљиво је другог) инструктора вожње, доплатите пар часова. Верујте исплатиће вам се.

                                                     ПРАТИТЕ НАС НА ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas