· · Number of comments: 0
Ekološki

Uložili su milijardu maraka pre 35 godina i napravili automobil sa KATALIZATOROM! (FOTO)

Prvu "opel askonu 1,8 i" sa ovim sada neizostavnim delom vozila kupila je nemačka policija

1594904120_08-Opel-Katalysator-9760.jpg
Foto:"Opel"

 Pre nešto više od 35 godina, počela je era katalizatora u "Opelu". Naime, već krajem  1984. godine, nemačka kompanija je u svoj popularni model srednje klase "opel askonu 1,8 i", počela da ugrađuje katalizator sopstvene proizvodnje. Do tada su ugrađivani u pojedine, skuplje modele, katalizatore uvezeni iz SAD, koji baš i nisu bili po meri evropskih ekologa. 

Foto:"Opel"

Ostalo je zabeleženo da je prvi automobil sa "Opelovim" dakle evropskim, katalizatorom kupila policija! 

Naime, policijske snage Rajna-Palatinat preuzele su isporuku prve "opel ascone 1.8i" sa trosmernim katalizatorom koji je proizveden 7. decembra 1984. Tokom sledeće godine "Opel" je predstavio katalizatore i u svojim drugim modelima - od "korse", "kadeta"  do "rekorda", "monce" i "senatora". Nemački proizvođač je prvi evropski brend koji je ponudio standardne trosmerne katalizatore.

Pročitajte još:Sa ovim elektromobilom moći ćete da odete iz Beograda do Niša i nazad BEZ DOPUNE baterije

"Opelovi" inženjeri bili su svesni da evropski saobraćajni uslovi zahtevaju odgovarajuću tehnologiju i kvalitet. Stoga su razvili katalizator posebno za evropske uslove vožnje, baš kao što je to slučaj sa karoserijom, ogibljenjem, motorima i kočnicama. Za "Opel" se nije radilo samo o instaliranju katalizatora u izduvni sistem; smanjenje emisije štetnih gasova katalizatorom predstavljalo je komplikovanu operaciju na „unutrašnjim organima“ automobila.

Foto:"Opel"

U poređenju sa konvencionalnim automobilom, dizajn vozila sa katalizatorom zahtevao je brojne izmene. Na primer, katalizator proizvodi mnogo toplote kada dostigne svoju radnu temperaturu (600 stepeni Celzijusa). Stoga je za komponente osetljive na toplinu i putnički prostor neophodna zaštita od toplote.

Da bi katalizator radio sa optimalnom efikasnošću, bio mu je potreban elektronski sistem za pripremu smeše i mnoštvo kontrola, što je zauzvrat tražilo neophodne dodatne modifikacije. Čak je i crevo rezervoara za gorivo bilo potrebno redizajnirati kako bi se sprečilo da vozači pogrešno napune rezervoar olovnim umesto bezolovnim benzinom.

"Opel" je uložio više od milijardu nemačkih maraka (DM) kao i umeće stotina inženjera za razvoj katalizatora i ekološki prihvatljivog automobila. Kompanija je sama investirala 100 miliona nemačkih maraka u nove uređaje i opremu za testiranje izdržljivosti i velike brzine.

Pročitajte još: Slažete li se? Odlučeno koja je boja automobila najomiljenija

Nova postrojenja su takođe uključivala „kulu“ visoku 13 spratova. U ovoj izolovanoj zgradi više od 130 automobila moglo bi se istovremeno pripremiti za testiranje emisija. Standardi su nalagali da je pre ispitivanja emisije svaki automobil morao da se čuva najmanje 12 sati na temperaturi od 20 do 25 stepeni Celzijusa. 

Pored toga što je ponudio automobile sa trosmernim katalizatorom instaliranim u fabrici, "Opel" je kupcima ponudio komplet za naknadnu ugradnju.

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.