· · Коментара: 0
најгори гости

Београдски КОНОБАРИ отворили душу о стварима које их највише нервирају! Нећете веровати шта је једна жена оставила на столици!

Обишли смо београдске кафиће како бисмо сазнали шта их највише нервира кад гости раде или говоре.

1623844466_Depositphotos_176446526_xl-2015.jpg
ФОТО: Депозит

Већина конобара се сложила у томе да се стиче утисак да у Србији не постоји култура одласка у кафић/ресторан. Поједини гости се према угоститељима понашају као према нижој врсти - каже Иван (27), који се овим послом бави већ четири године. Неки гости нас дозивају са еј или машу прстом, то није у реду, по мени.

Никада немојте сами да узимате пиће са ајнцера који се налази код конобара у руци.

- Највише ме изнервира када гост уђе, ја га поздравим, а он само прође поред мене. У том тренутку се осећам бедно и сматрам да је основна култура да поздравите особу када улазите у просторију, било да сте у гостима или улазите у угоститељски објекат. Своје искуство са нама је поделила и Јелена (25), која се већ осам година бави овим послом.

Прочитајте још: Ако наздрављате ВОДОМ, правите ВЕЛИКУ ГРЕШКУ: Ево шта сте тиме пожелели својим гостима!

Милица (26) која је већ пет година у послу поручује: Никад, али никад, немојте да узимате сами пиће са ајнцера. Распоред чаша на пуном ајнцеру је такав да се прави баланс. Уколико сами узмете чашу, велика је вероватноћа да ће се догодити катастрофа и да ћемо остати испрскани свим пићем са ајнцера.

Када седну у кафић

Неодлучни гости

- Често се догађа да гости замоле за пет минута да размисле шта ће да поруче, па се то претвори у двадесетоминутно већање, да би на крају поручили еспесо са млеком. Да напоменем да сам ја већ издекламовала цео мени, е то ме заиста изнервира, неодлучни гости - каже Милица (26).

Дешава се и да нам гости уђу у башту кафића, у склопу којег се налази и дечије игралиште, па када им приђем да узмем поруџбину они кажу да не желе ништа или само чашу воде. Ми смо запослени и радимо за плату и бакшиш и сматрам да није у реду да седите у кафићу без пића. По мени је ово одраз некултуре.

Проблематични гости који седе пет сати са једном кафом. Такве нико не воли.

Милица: Радила сам у ресторану и госпођа није могла да се одлучи шта ће узети за ручак. На сваки мој предлог је нашла замерку. На крају, требало јој је читавих 45 минута да одлучи. Шта се догодило на крају? Одлука је пала на лигње.

Прочитајте још: Осам грешака у БОНТОНУ које људи најчешће праве: Јесте ли међу њима?

Јелена каже да се догађа да неко седне у кафић, наручи кафу и са њом настави да седи још пет сати. 

- Ово је проблем из разлога што заузимају сто са једном кафом, а још гостију би желело да седне. Да будем искрена, ми радимо за бакшиш и значи нам да услужимо што више људи. Наравно, уколико неко жели да остане да седи, по мени је нормално да наручи макар још једно пиће.

Не добацујте конобару своју поруџбину, сачекајте да стигне до вас!

Милица: А знате шта ме још нервира, када разговарам са гостом, узимам поруџбину, а неко ко је за столом поред добацује, извини, извини, јел може нешто за мене. Ред је да сачека да услужимо госта.

Проблем са пикслом и пеленама

Ко би рекао да су и пелене проблем у кафићу?

Иван, Милица и Јелена су у неком тренутку сви споменули проблем пиксле. На питање на шта мисле, сви су поделили исто искуство.

- Нервира ме та прича са пиклом. Људи у њу бацају шта стигну, а највећи проблем праве жваке, које се након неког времена толико улепе за дно да проведемо пола сата у покушају да скинемо све, каже Иван.

Бебе пресвлачите у просторијама које су за то предвиђене.

Што се тиче остављања нежељених предмета, најгоре искуство које сам имала је са женом која је на столици оставила искоришћену бебину пелену, рекла је Јелена. 

Милица се надовезала: У, и ми смо имали случај са пеленама. Кафић има башту и горњи део који је затворен. У башти је била гужва, а горњи кафић празан. Жена је искористила прилику и отишла тамо да пресвуче бебу која се укакила, на сепареу. Све то бисмо некако и преживели да нам није оставила поклон у виду искоришћене пелене у сепареу.

Прочитајте још: Сервирање вина - сва правила на једном месту: Ако имате јефтино вино у кући, научите како да му побољшате укус!

Луде поруџбине

Највеће провале гостију:

- Јел имате тоник? Да. У реду, даћете ми битер лемон.

- Даћете ми капућино без пене. (Када сам јој рекао да се капућино прави са пеном, госпођа се наљутила и остала непријатна до краја посете)

Обавестите се о пићу које поручујете, а нисте сигурни шта је тачно у питању. Конобар је ту да вам помогне са обавештењима.

- Душо, касно ми је за кафу. Даћеш ми један капућино.

- Даћете ми једну кафу. Тишина. Коју кафу желите? Па кафу.

Сво троје су се сложили и да не воле госте који су превише присни, погото они који их додирују или искористе прилику да их назону куцом, мацом, лепотицом и душом. Ово је ипак наше радно место и није пријатно када вам се неко тако обраћа. 

Осмех задовољног госта нема цену!

Милици се баш синоћ десила занимљива конверзација: 

- Здраво, шта желите да поручите?

- Ћао лутко, шта си у хороскопу.

Остала сам фина (то нам је део посла) и само одговорила: Оно најбоље. Окренула сам се и препустила сто колеги да их услужи.

Више увиђајности према људима који нас улужују, није на одмет!

Због оваквих гостију, сво троје воле када имају посла са културним и расположеним људима.

Осмех задовољног госта са којима сте лепо попричали, успели да му препоручите пиће или храну, и његово одушевљење су нешто што брише све лоше ствари које су се догодиле током дана. То је суштина угоститељства! - додаје на крају Јелена.

ПРАТИТЕ НАС НА ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.