· · Коментара: 1

ХРВАТИ НАПЉУВАЛИ "ТОМУ": "Перике, лажни носеви! Глумци изгледају као МРТВАЦИ"

Филм "Тома" редитеља Драгана Бјелогрлића наишао је на одушевљење домаће и негодовање хрватске јавности

1634820104_toma.jpg
Фото: Принтсцреен Yоутубе

Филм "Тома" већ неколико недеља је у жижи јавности, а сада се на интернету појавила пиратска верзија, која је направила хаос на друштвеним мрежама.

Док су неки гледали филм и по неколико пута, хрватски критичари су објавили текстове у којима тврде да су "маске одвратне, али да ће се филм ипак гледати".

Прва критика објављена је на порталу Индеx и у њој аутор тврди да је "одрастао у култури у којој није могао избећи Томине песме", али да је, објективно, "филм патетично играње с носталгијом".

"Оно што ће вам прво упасти у очи јесу лоше (тачније, одвратне) маске, због којих глумци махом изгледају као они мртваци из култног Сабирног центра".

"Естетски је на нивоу песама главног лика - дакле, уморан од живота, па идемо у кафану да разбијамо чаше до зоре. Такав приступ животу у филму кроз трагични лик Љиљане добија чак и филозофско оправдање – и једна од порука филма је да је боље цуњати по београдским кафанама и разбијати чаше уз Томину музику него бити смртно озбиљан доктор који лечи људе од рака".

Аутор текста о филму Драгана Бјелогрлића у "Слободној Далмацији" Томину смрт пореди са смрћу Југославије и тврди да "упркос вештачким носевима које смо видели, удара у кафанску душу".

"Недуго пре ођавне шпице Тома посвећује сарајевски концерт 1991. "за све којих више нема и за оно чега више неће бити" и то као да је Бјелогрлићева режијска звезда водиља, залог велике гледаности филма, иначе ретког и сасвим финог примерка биографске драме на овим просторима. Може краљица севдалинки Силвана Арменулић (упечатљива Тамара Драгичевић) у једној сцени рећи "не бираш ти публику, него публика тебе", али "Тома" је, дакле, циљано бирао најшири круг гледалаца".

"Речју, "Тома" уме бити аутентичан независно од вештачких носева и перика, ударити у кафанску душу и, упркос "калкулацији", погодити искрену емоцију и меланхолију, не само Здравковићеву балканску, већ и универзалну.

Холивудски зашећерена биографска драма има мелос балканске народњачке горчине, туге и трагике, довољно да приземљи понекад повишену мелодраму на рубу патетике. "Не иде слатко на ракију", каже Тома у једној сцени, али ракија иде на слатко у филму који, попут главног лика, пева из душе и занимљиво прелама Здравковићеву смрт са смрћу Југославије. С њима као да је умрла и народна музика какву пева "Тома".

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.