Oglas
· · Komentari: 1

HRVATI NAPLJUVALI "TOMU": "Perike, lažni nosevi! Glumci izgledaju kao MRTVACI"

Film "Toma" reditelja Dragana Bjelogrlića naišao je na oduševljenje domaće i negodovanje hrvatske javnosti

1634820104_toma.jpg
Foto: Printscreen Youtube
Oglas

Film "Toma" već nekoliko nedelja je u žiži javnosti, a sada se na internetu pojavila piratska verzija, koja je napravila haos na društvenim mrežama.

Dok su neki gledali film i po nekoliko puta, hrvatski kritičari su objavili tekstove u kojima tvrde da su "maske odvratne, ali da će se film ipak gledati".

Prva kritika objavljena je na portalu Index i u njoj autor tvrdi da je "odrastao u kulturi u kojoj nije mogao izbeći Tomine pesme", ali da je, objektivno, "film patetično igranje s nostalgijom".

"Ono što će vam prvo upasti u oči jesu loše (tačnije, odvratne) maske, zbog kojih glumci mahom izgledaju kao oni mrtvaci iz kultnog Sabirnog centra".

"Estetski je na nivou pesama glavnog lika - dakle, umoran od života, pa idemo u kafanu da razbijamo čaše do zore. Takav pristup životu u filmu kroz tragični lik Ljiljane dobija čak i filozofsko opravdanje – i jedna od poruka filma je da je bolje cunjati po beogradskim kafanama i razbijati čaše uz Tominu muziku nego biti smrtno ozbiljan doktor koji leči ljude od raka".

Autor teksta o filmu Dragana Bjelogrlića u "Slobodnoj Dalmaciji" Tominu smrt poredi sa smrću Jugoslavije i tvrdi da "uprkos veštačkim nosevima koje smo videli, udara u kafansku dušu".

"Nedugo pre odjavne špice Toma posvećuje sarajevski koncert 1991. "za sve kojih više nema i za ono čega više neće biti" i to kao da je Bjelogrlićeva režijska zvezda vodilja, zalog velike gledanosti filma, inače retkog i sasvim finog primerka biografske drame na ovim prostorima. Može kraljica sevdalinki Silvana Armenulić (upečatljiva Tamara Dragičević) u jednoj sceni reći "ne biraš ti publiku, nego publika tebe", ali "Toma" je, dakle, ciljano birao najširi krug gledalaca".

"Rečju, "Toma" ume biti autentičan nezavisno od veštačkih noseva i perika, udariti u kafansku dušu i, uprkos "kalkulaciji", pogoditi iskrenu emociju i melanholiju, ne samo Zdravkovićevu balkansku, već i univerzalnu.

Holivudski zašećerena biografska drama ima melos balkanske narodnjačke gorčine, tuge i tragike, dovoljno da prizemlji ponekad povišenu melodramu na rubu patetike. "Ne ide slatko na rakiju", kaže Toma u jednoj sceni, ali rakija ide na slatko u filmu koji, poput glavnog lika, peva iz duše i zanimljivo prelama Zdravkovićevu smrt sa smrću Jugoslavije. S njima kao da je umrla i narodna muzika kakvu peva "Toma".

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas