Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

Потпуни преображај Берлина: Ево због чега је бицикл постао главно превозно средство (ФОТО)

Пола милиона бициклиста дневно прође кроз Берлин

1662629649_nemacka.jpg
Фото: Магазин Новости
Oglas

Туризам Немаћке се после пандемије драматично променио. Наравно, најпопуларније одредиште је и даље немачка престоница, али сам Берлин се сада може посетити на потпуно другачији начин. У Немачкој је сада све у знаку штедње, екологије и одрживог туризма. Чињеница да су домаћи туристи прихватили овакав начин летовања даје одговор на питање: Шта су немачки туристи радили прошлог лета?

Пази бицикл

Берлин је град бицикала, па тако 1.000 становника има 710 бицикала! Дневно, кроз овај град прође пола милиона бициклиста (Берлин има 3,7 милиона становника), што чини 13% укупног саобраћаја!

"Пази бицикл! " -  Ова реч је била најчешће изговорена приликом преласка улице, јер пешаци не морају да се пазе аутомобиле (којих је све мање) него бициклиста који јуре немачким градовима. Истина, највећи проблем пешака управо И јесу бициклисти, јер на најпрометнијим местима могу да се виде одбачени изнајмљени бицикли И “празни” тротинети.


Фото: Магазин новости

Бицикл је био најпопуларније превозно средство међу туристима које је омогућило да се виде скривена места која пешице не могу да се нађу.

Осмислили смо пет нових бициклистичких рута индустријског како би туристима показали да у Берлину постоји нешто друго осим Бранденбуршке капије и Острва музеја – каже профессор Јозеф Хопе, дирецтор Музеја науке и технике. 
Рецимо, рута Железничко наслеђе води до старих лука и станица, барака пруског војног регимента, УФА и аутомобилске фабрике.

Посебна рута води до старих фабрика муниције, друга до старих хидроцентрала, а најзанимљивија је Пиваре и старе фабрике. Може се видети место рођења чувеног “Сименса”, али и пристаниште са старим паробродима и расходованим бродовима на којима се сада окупља алтернативна геј заједница. Западни Берлин је пре уједињења био економски покретач Немачке, јер су тада фирме добијале финанаијски подстицај. Сада, међутим, овај град готово да више нема индустрију, па су фабрике добиле другу намену.

54 бициклистичких полицајаца има у Берлину

Таблет као водич

У првој половини ове године Берлин је посетило 4,3 милиона туриста, од чега су три милиона или 64% били Немци. Због тога су се и појавиле нове туре разгледања старих атракција на нови начин. Једна од најзанимљивијих је свакако инспирисана серијом “Вавилон Берлин”, али и разгледање града уз помоћ таблета коју су осмислили историчари. Наиме, туриста уз таблет шета градом и на свакој локацији може да види како је, рецимо, Трг Потсдам изгледао пре Првог светског рата, у време Вајмарске Републике и после савезничког бомбардовања 1943. Године. 

Старе фабрике

Индустријски туризам је последњих година постао популаран у већини европских градова, јер су старе фабрике идеално место за окупљање младих и уметника. Исти је случај и са Берлином у којем цвета алтернативна култура. 
Улична уметност је у Берлину велика индустрија која привлачи многе туристе, па се годинама подстиче. Места ван центра привлаче туристе, а међу њима је највише старих пивара. Наиме, Берлин је у прошлом веку имао 350 пивара, а данас су претворене станове, лоцале и места за провод. Један од најзанимљивих излета из Берлина је оближњи Лајпциг. Иако је познат као “град музике” који је недавно осмислио “музичку руту”, у овом граду је највећа туристичка атракција стара текстилна фабрика памука у којој су сада уметничке галерије.

Чувена карта од 9 евра

Протекло лето у Немачкој обележиле су чувене “карте од девет евра”. Наиме, са овом месечном картом човек може да се вози регионалним возовима, али и градским превозом у свим немачким градовима. Продато је 52 милиона карата од девет евра и ове карте су Немачкој уштеделе 1,8 милиона дона карбон диоксида. Колико су новца уштеделе људима – не треба говорити!  Месечна карта за метро у Берлину кошта 86 евра, а појединачна за прву зону је три евра!

 

 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas