· · Komentari: 0

Potpuni preobražaj Berlina: Evo zbog čega je bicikl postao glavno prevozno sredstvo (FOTO)

Pola miliona biciklista dnevno prođe kroz Berlin

1662629649_nemacka.jpg
Foto: Magazin Novosti

Turizam Nemaćke se posle pandemije dramatično promenio. Naravno, najpopularnije odredište je i dalje nemačka prestonica, ali sam Berlin se sada može posetiti na potpuno drugačiji način. U Nemačkoj je sada sve u znaku štednje, ekologije i održivog turizma. Činjenica da su domaći turisti prihvatili ovakav način letovanja daje odgovor na pitanje: Šta su nemački turisti radili prošlog leta?

Pazi bicikl

Berlin je grad bicikala, pa tako 1.000 stanovnika ima 710 bicikala! Dnevno, kroz ovaj grad prođe pola miliona biciklista (Berlin ima 3,7 miliona stanovnika), što čini 13% ukupnog saobraćaja!

"Pazi bicikl! " -  Ova reč je bila najčešće izgovorena prilikom prelaska ulice, jer pešaci ne moraju da se paze automobile (kojih je sve manje) nego biciklista koji jure nemačkim gradovima. Istina, najveći problem pešaka upravo I jesu biciklisti, jer na najprometnijim mestima mogu da se vide odbačeni iznajmljeni bicikli I “prazni” trotineti.


Foto: Magazin novosti

Bicikl je bio najpopularnije prevozno sredstvo među turistima koje je omogućilo da se vide skrivena mesta koja pešice ne mogu da se nađu.

Osmislili smo pet novih biciklističkih ruta industrijskog kako bi turistima pokazali da u Berlinu postoji nešto drugo osim Brandenburške kapije i Ostrva muzeja – kaže professor Jozef Hope, director Muzeja nauke i tehnike. 
Recimo, ruta Železničko nasleđe vodi do starih luka i stanica, baraka pruskog vojnog regimenta, UFA i automobilske fabrike.

Posebna ruta vodi do starih fabrika municije, druga do starih hidrocentrala, a najzanimljivija je Pivare i stare fabrike. Može se videti mesto rođenja čuvenog “Simensa”, ali i pristanište sa starim parobrodima i rashodovanim brodovima na kojima se sada okuplja alternativna gej zajednica. Zapadni Berlin je pre ujedinjenja bio ekonomski pokretač Nemačke, jer su tada firme dobijale finanaijski podsticaj. Sada, međutim, ovaj grad gotovo da više nema industriju, pa su fabrike dobile drugu namenu.

54 biciklističkih policajaca ima u Berlinu

Tablet kao vodič

U prvoj polovini ove godine Berlin je posetilo 4,3 miliona turista, od čega su tri miliona ili 64% bili Nemci. Zbog toga su se i pojavile nove ture razgledanja starih atrakcija na novi način. Jedna od najzanimljivijih je svakako inspirisana serijom “Vavilon Berlin”, ali i razgledanje grada uz pomoć tableta koju su osmislili istoričari. Naime, turista uz tablet šeta gradom i na svakoj lokaciji može da vidi kako je, recimo, Trg Potsdam izgledao pre Prvog svetskog rata, u vreme Vajmarske Republike i posle savezničkog bombardovanja 1943. Godine. 

Stare fabrike

Industrijski turizam je poslednjih godina postao popularan u većini evropskih gradova, jer su stare fabrike idealno mesto za okupljanje mladih i umetnika. Isti je slučaj i sa Berlinom u kojem cveta alternativna kultura. 
Ulična umetnost je u Berlinu velika industrija koja privlači mnoge turiste, pa se godinama podstiče. Mesta van centra privlače turiste, a među njima je najviše starih pivara. Naime, Berlin je u prošlom veku imao 350 pivara, a danas su pretvorene stanove, locale i mesta za provod. Jedan od najzanimljivih izleta iz Berlina je obližnji Lajpcig. Iako je poznat kao “grad muzike” koji je nedavno osmislio “muzičku rutu”, u ovom gradu je najveća turistička atrakcija stara tekstilna fabrika pamuka u kojoj su sada umetničke galerije.

Čuvena karta od 9 evra

Proteklo leto u Nemačkoj obeležile su čuvene “karte od devet evra”. Naime, sa ovom mesečnom kartom čovek može da se vozi regionalnim vozovima, ali i gradskim prevozom u svim nemačkim gradovima. Prodato je 52 miliona karata od devet evra i ove karte su Nemačkoj uštedele 1,8 miliona dona karbon dioksida. Koliko su novca uštedele ljudima – ne treba govoriti!  Mesečna karta za metro u Berlinu košta 86 evra, a pojedinačna za prvu zonu je tri evra!

 

 

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.