· · Коментара: 0

Помажу у ЧИШЋЕЊУ ЈЕТРЕ, СМАЊУЈУ ШЕЋЕР И ХОЛЕСТЕРОЛ: Грожђице су здравије него што мислите и дају енергију за цео дан

Данас су највише цењене због финог укуса и повољне цене, а одлична су замена за слаткише. Најпопуларније су у припреми колача, али уједно имају и многе здравствене бенефите

1649833760_raisins-g8deb10df4_1280.jpg
Фото: Пиксабеј

Грожђице настају сушењем грожђа и једна су од најпопуларнијих врста сувог воћа. То је целовита и здрава намирница која има низ благотворних здравствених својстава. За њихову популарност и ширење по западном свету заслужни су древни Египћани и Феничани. Због дугог рока трајања од давнина се користе као извор енергије на дугим и напорним путовањима.

Богатство нутријената са заштитним деловањем

Грожђице су одличан извор енергије те садрже дијетална влакна и многе фитонутријенте. Имају двоструко више антиоксиданса од свјежег грожђа. Добар су извор минерала калцијума, гвожђа, мангана, магнезијума, бакра, флора и цинка, те витамина Б комплекса: тиамина, рибофлавина, пиридоксина и фолне киселине.

100 грама грожђица садржи: 299 калорија, 79,8 грама угљених хидрата, 3 грама протеина, 0,5 грама масти, 3,7 грама дијеталних влакана (10 посто дневне потребе).

Влакна у грожђицама помажу у регулацији тежине и холестерола, те побољшавају пробаву. Грожђице су идеалне за спортисте којима је потребна енергија. Због свог изузетног нутритивног састава препоручују се свима. Грожђице садрже и значајну количину гвожђа које директно помаже у лечењу анемије. Комплекс Б витамина помаже у стварању нових крвних ћелија, док виши удео бакра помаже у стварању црвених зрнаца.

Прочитајте још: ГЕРАНИЈУМ ЗА КОЖУ, КОСУ И ЗДРАВЉЕ: Магична биљка која у Србији расте као коров

Чувају здравље срца и крвних судова

Редовна конзумација грожђица повезује се са смањењем повишеног крвног притиска. Многи нутријенти из грожђица заслужни су за то, али најснажније деловање се приписује високом нивоу калијума – 100 грама грожђица садржи чак 749 милиграма калијума. Калијум је минерал који доказано смањује напетост крвних судова и крвног притиска.

Фото: Unsplash

Регулишу шећер у крви

У низу студија показало се да грожђице смањују нагле скокове инсулина након оброка, који могу бити опасни за дијабетичаре. Одржавају уравнотежену апсорпцију шећера у организму и регулишу његов ниво, што је од великог значаја за обољеле од оба типа дијабетеса. Грожђице помажу у ослобађању хормона лептина и грелина који дају осећај ситости, а то смањује могућност преједања и олакшава држање дијете.

Штите здравље очију

Због удела полифенолних фитонутријената грожђице су изванредне за очување доброг вида. Оне штите од слободних радикала и помажу у превенцији макуларне дегенерацију, слабљења вида те катаракте. У њима је присутан и витамин А који је такође изузетно важан за добро очно здравље. Он смањује ризик од појаве очне мрене и ноћног слепила.

Смањују киселост организма

Ацидоза – киселост организма – може бити метаболичка или респирацијска. Извор обе киселости је желудац. Киселост организма може довести до многих болести попут чирева, дерматоза, оштећења унутрашњих органа, артритиса, гихта, губитка косе и болести срца. Калијум и магнезијум из грожђица су врло делотворни у неутрализацији киселина у желудачаном соку и регулисању киселости организма.

Прочитајте још: Зашто је добро ЈЕСТИ МАСЛАЧАК? Убаците пар листова у салату, јер је у питању изузетно БЛАГОТВОРНА биљка

Чувају зубе и кости

Калцијум и бор, присутни у грожђицама, важни су у превенцији остеопорозе. Бор је макронутријент битан за правилну изградњу костију и апсорпцију калцијума. Нарочито је користан у превенцији остеопорозе код жена у менопаузи, а благотворно делује на зглобове и кости. Бор помаже у заштити усне шупљине и јачању зубне глеђи. Олеанолична киселина присутна у грожђицама игра посебно важну улогу у заштити зуби од пропадања, каријеса и ломљења. 

Рецепт за грожђице који помаже чишћењу јетре

Пола чаше грожђица прелијте топлом водом и оставите да се 15 минута натапају. Затим их добро исперите под млазом воде. Испране грожђице ставите у чашу и до врха сипајте прокувану воду, охлађену на собну температуру. Оставите да одстоји 24 сата. Идућег дана, најбоље ујутро, на празан желудац попијте напитак и поједите грожђице. Лезите у кревет на сат-два и ставите топли облог или термофор на десну страну трбуха. Овај поступак обавља се једном недељно током месец дана, два пута годишње.

БОНУС ВИДЕО:

 
Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.