· · Number of comments: 0

ЈЕДНО ЈАЈЕ дневно чини ЧУДА за организам: Ових 10 БЕНЕФИТА можете да очекујте уколико почнете да конзумирате ову намирницу сваки дан

Ако често за доручак једете јаја, на правом сте путу

1662543578_jakub-kapusnak-Hj53USePB1E-unsplash.jpg
Фото: Унспласх

Жуманца су дуго била “на оптуженичкој клупи” због холестерола, али научници сада стављају фокус на холин, хранљиву материју која штити јетру и може да помогне у превенцији Алцхајмерове болести.

Уколико једете јаје сваког дана, ово су здравствене предности које можете да очекујете.

Губитак масних наслага

Уколико желите да смршате, јаје за доручак је добар избор, посебно уз салату од свежег поврћа. То је доказало и истраживање објављено у часопису “Интернатионал јоурнал оф обеситy”. Током два месеца једна група људи јела је два јајета за доручак, а друга пециво које је садржало исту количину калорија.

Људи који су јели јаја лакше су губили масне наслаге и брже долазили до виткијег струка.

Смањење нивоа упале

Јаја су важан извор фосфолипида, биоактивних једињења која имају позитивно дејство на упале. Унос фосфолипида из јаја и холина истраживачи су довели у везу са смањењем инфламаторних биомаркера.

Смањење упале утиче на смањење ризика од кардиоваскуларних болести, али и на побољшање организма да разграђује масти.

Смањење ризика од срчаних обољења

Један од начина да подигнете ниво такозваног доброг холестерола је да јаје буде саставни део ваше исхране. Особе које имају виши ниво доброг холестерола имају мањи ризик од срчаних обољења и можданог удара.

Изградња мишића

Кад вежбате, вашем телу су потребни протеини који ће исхранити мишићно ткиво после излагања напорима. Јаја су одлична ужина или оброк после тренинга.

Јачање имунитета

Једно велико јаје садржи четвртину дневних потреба за селеном, минералом који помаже нашем имунитетту и регулише хормоне штитне жлезде.

Повећавање нивоа енергије

Велико пржено јаје садржи 18 одсто препорученог дневног уноса витамина Б2, једног од осам витамина Б-комплекса, који помажу телу да претвори храну у енергију.

Лепши изглед коже и косе

Витамини Б-комплекса неопходни су за здраву косу, кожу, очи и јетру. Поред тога што садрже витамин Б2, у јајима се налазе и витамини Б5 и Б12, који су задужени за правилно функционисање нервног система.

Заштита мозга

Нутриционисти често говоре да су јаја храна за мозак, и то пре свега захваљујући холину. Он је компонента ћелијских мембрана и потребан је за синтезу ацетилхолина. Студије показују да је недостатак холина повезан са неуролошким поремећајима и смањеном когнитивном функцијом.

Додатна корист за здравље мозга приписује се омега-3 масним киселинама, које су такође присутне у јајима. Омега-3 масне киселине помажу у превенцији срчаних болести, артритиса и остеопорозе.

Јачање ноктију

Јаја су одличан извор биотина, који помаже у јачању ноктију. Уколико вам се нокти листају или лако пуцају, уврстите јаје у свакодневну исхрану. Захваљујући биотину, чија се највећа концентрација налази у жуманцету, нокти ће убрзо постати јачи.

Бољи одговор на стрес

Уколико вам недостаје девет амино-киселина које се налазе у протеину јајета, то може негативно да се одрази на ваш одговор на стрес. Кључна супстанца је лизин, есенцијална амино-киселина коју наш организам није у стању да произведе и морамо је уносити кроз храну. Лизин позитивно утиче на снижавање нивоа стреса и анксиозности.

Јаја су један од најбољих извора лизина. Како наводе стручњаци Свјетске здравствене организације, дневне потребе за лизином износе 30 микрограма по килограму. Тако би за особу тешку 70 килограма унос једног јајета дневно обезбедило 22 одсто дневних потреба за лизином, преноси Хабер.ба.

БОНУС ВИДЕО:

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.