· · Коментара: 0

Треба ли избегавати да једете ОВО воће са високим садржајем ШЕЋЕРА?

На листи је сигурно и нека од ваших омиљених воћки.

1632057294_citrus-1150025_1920.jpg
Фото: Пиксабеј

Можда ћете се запитати да ли здравствено стање попут дијабетеса условљава одабир свежег воћа са мање шећера. Не мора да буде тако, кажу доктори, који клијенте са дијабетесом одвраћају од мерења уноса воћа или једења само воћа са ниским садржајем шећера.

Прочитајте још: Ослободите се непријатног задаха и бактерија уз ДОМАЋУ течност за ИСПИРАЊЕ уста! (ЧЕТИРИ РЕЦЕПТА)

Гликемијски индекс пресудан

Уместо тога, препоручује се упаривање воћа са протеинском храном сваки пут када га једете, што може ублажити пораст шећера у крви. Такође, гликемијски индекс воћа има већи утицај на то колико брзо вам шећер у крви расте у односу на количину шећера. Воће са високим садржајем шећера (попут лубенице) може заправо имати нижи гликемијски индекс и бити погоднији за особу са дијабетесом. Али понекад, у зависности од ваших циљева и преференција у храни, можда ћете бити пажљивији при избору свежег воћа са већим садржајем шећера.

Фото: Пиксабеј

Погледајте овде листу свежих плодова са високим садржајем шећера које смо издвојили за вас.

1. Грожђе

Шоља грожђа (око 100 грама) даје 16 грама шећера и 10 одсто ваше дневне вредности за витамин К.

2. Трешње (слатка сорта)

Трешње имају 13 грама шећера на 100 грама. Шоља трешања даје 17 грама шећера.

3. Манго

Манго садржи 14 грама шећера на 100 грама, што значи да шоља садржи 23 грама шећера. Такође погађа 10 процената ваших дневних потреба за влакнима, поред 67 процената дневних потреба за витамином Ц и 10 процената за витаминима А и Е.

4. Нар

Нар има 14 грама шећера на 100 грама. Ако једете шољу нара, добићете 23 грама шећера, заједно са 25 одсто препоручене дневне дозе за влакна и 20 одсто дневних потреба за витамином Ц и К.

5. Банане

Банане имају 12 грама шећера на 100 грама. Једна средња банана даје 14 грама шећера, 10 процената препоручене дневне количине за влакна, приближно 10 процената за калијум, магнезијум и витамин Ц. 
 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.