· · Коментара: 0

Желите да се УГОЈИТЕ, а не знате како? Пет ПРАКТИЧНИХ савета

Када се прича о килограмима, углавном се све своди на причу како смршати, која је најбоља дијета и слично.

1632307095_pjimage--1-.jpg
ФОТО: Принтскрин/ Јутјуб/ блогилатес

Постоји велики број људи који мучи муку са потпуно другим проблемом - како се угојити?

Разлози због којих је неко мршав су бројни. Некад су у питању гени, некад метаболизам, а понекад и стрес услед проблема, операције... 

Прочитајте још: Направите ДОМАЋЕ ЈАБУКОВО СИРЋЕ, јер најбоље помаже код ОВИХ здравствених проблема (РЕЦЕПТ)

Уколико се и ви питате како да се угојите на здрав начин, представљамо вам пет практичних савета како да на природан начин добијете килограме. 

Фото: Пиксабеј

1. Једите чешће

Три главна оброка употпуните с неколико међуоброка, а задњи међуоброк треба бити после вечере. Стручњаци препоручују да би било набоље да сваког дана храну распоредите на 6 оброка по 500 калорија.

2. Бирајте здраве намирнице

Увек бирајте храну богату нутријентима попут воћа (смокве, грожђе, банане, авокадо) и поврћа. Чешће конзумирајте поврће као што је кромпир, бундева, грашак, пасуљ. Воће и поврће неизоставни су на јеловнику због обиља витамина и минерала, прехрамбених влакана и антиоксиданаса, који чувају здравље, а уједно помажу успостављању равнотеже у организму.

Шта још можете да урадите?
Поступно повећајте унос калорија за барем 500 кцал – тако ћете на дневној бази добити око 0,5 кг. Практикујте вежбе снаге како бисте изградили мишиће. Увек уз себе имајте кесицу орашастог и сушеног воћа.

Уз сваки оброк конзумирајте хлеб од целовитог брашна с више врста семенки (лан, голица, чија семенке). Обогатите јеловник с више здравих семенки и храном која садржи обиље омега-3 масних киселина које чувају ваше срце и крвне судове.

Добар избор за доручак су угљени хидрати попут житарица у комбинацији са семенкама, медом, орашастим плодовима и сувим воћем. Можете да направите енергетске плочице – мешавину сувог воћа, семенки и орашастог воћа утисните у калуп и ставите у фрижидер да се стврдне. Потом исеците на плочице, које ћете увек имати уз себе. 

На вашем јеловнику треба да се нађе и путер од кикирикија (1 супена кашика садржи 100 кцал) и домаћи млечни производи, попут јогурта и сира. Уз доручак попијте чашу природног воћног сока или пуномасног домаћег млека - то ће вам донети додатних 120 до 150 кцал.

Међуоброци и храна богата природним масноћама и шећерима су кључ здравог гојења

3. Користите здраве масноће

Јела увек обогаћујте здравим масноћама, попут кокосовог или маслиновог уља, које можете додати у смутије, поврће, тестенину или салату с неким пуномасним сиром. Кокосово уље изврстан је избор за пржење јер се на високим температурама не мења његов састав.

4. Почастите се здравим грицкалицама

Домаћа пита са вишњама, воћна салата, чоколаде с већим постотком какаа, колача с орашастим и сушеним воћем, кекс са зобеним пахуљицама су посластице у којима треба да уживате без устезања. За међуоброке бирајте орашасто и сушено воће (лешнике, бадеме, орашчиће, орахе, кикирики, грожђице, сушене бруснице) које је високо калорично.

Предност дајте егзотичном воћу (авокадо, манго, папаја, банане) које може да вас засити, а поред тога обилује и природним шећером, те здравим масноћама. 

5. Смути као неопходна допуна

Осим стандардних оброка конзумирајте и оне течне, попут воћних смутија и шејкова, те их обогатите, на пример, ланеним семенкама (обилују топивим влакнима, те садрже важан антиоксиданс лигнин).

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ 

 

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.