Oglas
· · Komentari: 0

PRVA ŽENA KOJA JE U SRBIJI VOZILA AUTO: Kraljica koju je narod obožavao

Marija Karađorđević je bila kraljica Jugoslavije od 1922. do 1934. godine, kao supruga kralja Aleksandra I.

1753186298_86354_marija-karadjordjevic_f.jpg
Foto: Vikipedija/javno vlasništvo
Oglas

Ona je bila rođena kao princeza Marija od Rumunije, kćerka rumunskog kralja Ferdinanda I i kraljice Marije, unuke britanske kraljice Viktorije. Bila je poznata po svojoj lepoti, inteligenciji i humanosti.

Marija Karađorđević je rođena 6. januara 1900. godine u Goti, u Nemačkoj. NJena majka je umrla posle porođaja, a njen otac je poginuo u Prvom svetskom ratu, tako da je Marija odrasla uz pomoć svoje maćehe Sofije, koja je bila nastavnica. Marija je bila nadarena i vredna učenica, koja je završila osnovnu školu i gimnaziju sa odličnim uspehom. Ona je volela da čita knjige, posebno istorijske romane i pripovetke o srpskim junacima i ratnicima.

Godine 1922, budući kralj Aleksandar I Karađorđević je bio pozvan u dvorac Peleš, gde je upoznao Mariju. Marija i Aleksandar su se zaljubili, i venčali su se iste godine u Beogradu. Venčanje je bilo veliki međunarodni događaj, koji je privukao pažnju javnosti i medija. Marija je postala kraljica Srba, Hrvata i Slovenaca, a kasnije i kraljica Jugoslavije, kada je Aleksandar promenio ime države 1929. godine. Sa Aleksandrom je imala tri sina: Petra II, Tomislava i Andreja.

Marija je bila omiljena među narodom, koji ju je cenio i poštovao kao svoju kraljicu. Ona je bila aktivna u humanitarnim i kulturnim organizacijama, koje su se bavile obrazovanjem, zdravljem, socijalnom zaštitom i umetnošću. Ona je takođe podržavala pokret za emancipaciju i prava žena, koji je bio deo komunističke organizacije. Ona je pisala o položaju žena u društvu, o njihovom obrazovanju, radu, zdravlju, kulturi i politici. Ona je zagovarala ravnopravnost žena i muškaraca, kao i pravo žena na slobodan izbor bračnog partnera, razvod i kontracepciju.

Nakon ubistva kralja Aleksandra u Marseju 9. oktobra 1934. godine, Marija je ostala da brine o sinovima i pripremala je Petra na preuzimanje kraljevske uloge kada postane punoletan. Muževom smrću je postala kraljica-majka. Bila je vrlo omiljena među srpskim narodom. U tradicionalnom društvu tadašnje Srbije, bila je uzor supruge i majke. Bila je aktivna u dobrotvornim organizacijama.

Jedna od najvećih ljubavi kraljice Marije bila je ona prema automobilima. U vreme kada su se u svetu žene-vozači mogli nabrojati na prste jedne ruke, kraljica Marija je "motala volan" po beogradskim ulicama ostavljajući u prašini kraljevsku pratnju na konjima. Uz svu tu skromnost, bila je jedna od prvih žena sa vozačkom dozvolom, i veoma je volela lepe automobile. U jednom od njih 8. oktobra 1959, na 25. godišnjicu ubistva u Marselju, stigla je i u Pariz.

Marija je umrla 22. juna 1961. godine u Londonu.

(N portal)

 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas