Oglas
· · Komentari: 0

Da li ste se nekad zapitali zašto su PROZORI NA AVIONU OKRUGLI? Postoji VAŽAN RAZLOG

Na avionima danas ne možete videti prozore u obliku kvadrata, već samo one okrugle, a razlog je neverovatan

1652810679_aircraft-cabin-5535467_1280.jpg
Foto: Pixabay
Oglas

Ima ljudi koji se groze leta u avionu i tresu se od same pomislli da treba sesti u avion. A opet ima i onih koji uživaju u letu, vole da sede pored okruglog prozora i posmatraju prizore iznad oblaka koji oduzimaju dah.

Sredina prošlog veka ili 1950. godina uzima se kao početak komercijalizacije letenja avionom. Tada su u avionima prozori bili četvrtasti i još dosta stvari je bilo mnogo drugačije nego danas, sve ima svoje zašto. Od tad do danas avio industrija je vrtoglavo napredovala u smislu bolje aerodinamike aviona, bolje udobnosti putnika i osoblja aviona pri letu, lakšem obavljanju samog leta...

No, što se tiče prozora postoji jedan prelomni momenat kada su četvrtasti, standardni prozori zamenjeni okruglastim.

Prekretnica je bila nesreća koja se dogodila 1954. godine, kada se avion doslovno raspao u vazduhu, pri čemu je poginulo mnogo ljudi. Verovali ili ne razlog nesreće bili su prozori. Logika je jednostavna. Šta god da ima ugao, automatski ima slabu tačku. Prozori u obliku kvadrata imaju četiri ugla, što znači da su to četiri potencijalne slabe tačke. Na velikim visinama, pri velikim brzinama podrazumeva se i veliki pritisak na letelicu, a posebno njene slabe tačke.

Pročitajte još: Kako se piše: SAKRIJ ili SAKRI? Samo jedan oblik je pravilan

Zbog toga su inženjeri kao standard postavili okrugli ili eliptični oblik, koji lakše može izdržati visok pritisak, poput onog kojeg vazduh stvara na avion tokom leta.

Možda ste primetili još jednu stvar vezanu za prozore u avionu: obično nisu usklađeni sa redovima sedišta. Nemojte da krivite proizvođače aviona. Ovo je povezano sa avio-kompanijama koje kupuju avione; ipak je to njihovo vlasništvo.

Proizvođači konstruišu svoje avione sa pozicioniranim redovima, prostorom za noge i prozorima, a potom pošalju svoje predloge avio-kompanijama. Međutim, avio-kompanije retko kad prate preporuke. U zavisnosti od avio-kompanije, neki avioni imaju više zbijenih redova. Jednom kada se redovi sedišta promene, menja se i usklađenost prozora i sedišta piše nacionalna geografija.

Bonus video:

 

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas