· · Коментара: 0
Подсећање

Италијани су га звали "фиат 126", Пољаци "малух", а ми - пеглица! (ФОТО)

Овај мали аутомобил се производио и у некадашњој фабрици "Застава" у Крагујевцу

1598262988_FIAT-126-NAS.jpg
Фото:"ФЦА"

Симпатични, мали аутомобил, под именом "фијат 126" произвођен је у Италији у фабрици Касино од 1972. до 1980. године. У "Фијатовој" фабрици у Пољској прављен је од 6. јуна 1973. па до 22. септембра 2000. У Пољској су га звали (и званично) "малух", што значи "малишан", а код нас смо ово градско возило звали једноставно "пеглица".

И да, некадашња "Застава" из Крагујевца је производила и ово возило под именом "застава 126".
Популарна "пеглица" је извожена у дведесетак земаља и свуда је брзо постала омиљено возило, пре свега младих.

Прочитајте још: Да ли су ваши ЉУБИМЦИ БЕЗБЕДНИ док их превозите у колима?

Највише "пеглица" направљено је у Пољској око 3.300.000, у Италији је направљено око 1.300.000 док подаци о производњи у Србији нису познати, али се процењује да је бар 30-50.000 пеглица завршило на нашим друмовима. Мало се зна да је и фабрика у Штајерској "Штајер-Пух" правила овај модел, а да се у Аустралији продавао под именом "ФСМ Ники".

"Фото:"ФЦА"

Укупно је направљено 4.673.655 примерака.

Дизајнер је био Италијан Серђо Сенторели. Први модел је имао двоје врата, а верзија "126 БИС" је имала троје врата. Дужина је била 3.054 мм, ширина 1.378 мм, висина 1.302 мм са међуосовинским растојањем од 1.840 мм.

Први мотори који су уграђивани, бензинци, имали су 594 кубика и ваздушно хлађење. Два цилиндра су нудила 23 "коња" што је било у то доба, сасвим прикладно за возило масе 580 кг које је могло да повезе четири одрасле особе. Потрошња је била у просеку око 5,2 литре на 100 километара.

Прочитајте још: ЧУВАЈТЕ СЕ! Киша, олуја и грмљавина праве проблеме током вожње - погледајте какве све опасности вребају

Касније је уграђиван мотор од 652 кубика, који је био снажнији за једну "коњску снагу" и имао је исто толико већи обртни момент. Овај мотор је почео да се уграђује 1977. и покретао је "пегицу" све до 1987.
Тада је уграђен мотор са четири цилиндра и воденим хлађењем (модел "бис") који је имао 700 кубика и 26 КС.

Од 0-100 првобитно је ишао за 36 секунди, да би са најснажнијом верзијом то време скратили на 33 секунде. Максимална брзина је од првог модела до последњег порасла са 106 на 116 километара на час

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.