· · Komentara: 0
Podsećanje

Italijani su ga zvali "fiat 126", Poljaci "maluh", a mi - peglica! (FOTO)

Ovaj mali automobil se proizvodio i u nekadašnjoj fabrici "Zastava" u Kragujevcu

1598262988_FIAT-126-NAS.jpg
Foto:"FCA"

Simpatični, mali automobil, pod imenom "fijat 126" proizvođen je u Italiji u fabrici Kasino od 1972. do 1980. godine. U "Fijatovoj" fabrici u Poljskoj pravljen je od 6. juna 1973. pa do 22. septembra 2000. U Poljskoj su ga zvali (i zvanično) "maluh", što znači "mališan", a kod nas smo ovo gradsko vozilo zvali jednostavno "peglica".

I da, nekadašnja "Zastava" iz Kragujevca je proizvodila i ovo vozilo pod imenom "zastava 126".
Popularna "peglica" je izvožena u dvedesetak zemalja i svuda je brzo postala omiljeno vozilo, pre svega mladih.

Pročitajte još: Da li su vaši LJUBIMCI BEZBEDNI dok ih prevozite u kolima?

Najviše "peglica" napravljeno je u Poljskoj oko 3.300.000, u Italiji je napravljeno oko 1.300.000 dok podaci o proizvodnji u Srbiji nisu poznati, ali se procenjuje da je bar 30-50.000 peglica završilo na našim drumovima. Malo se zna da je i fabrika u Štajerskoj "Štajer-Puh" pravila ovaj model, a da se u Australiji prodavao pod imenom "FSM Niki".

"Foto:"FCA"

Ukupno je napravljeno 4.673.655 primeraka.

Dizajner je bio Italijan Serđo Sentoreli. Prvi model je imao dvoje vrata, a verzija "126 BIS" je imala troje vrata. Dužina je bila 3.054 mm, širina 1.378 mm, visina 1.302 mm sa međuosovinskim rastojanjem od 1.840 mm.

Prvi motori koji su ugrađivani, benzinci, imali su 594 kubika i vazdušno hlađenje. Dva cilindra su nudila 23 "konja" što je bilo u to doba, sasvim prikladno za vozilo mase 580 kg koje je moglo da poveze četiri odrasle osobe. Potrošnja je bila u proseku oko 5,2 litre na 100 kilometara.

Pročitajte još: ČUVAJTE SE! Kiša, oluja i grmljavina prave probleme tokom vožnje - pogledajte kakve sve opasnosti vrebaju

Kasnije je ugrađivan motor od 652 kubika, koji je bio snažniji za jednu "konjsku snagu" i imao je isto toliko veći obrtni moment. Ovaj motor je počeo da se ugrađuje 1977. i pokretao je "pegicu" sve do 1987.
Tada je ugrađen motor sa četiri cilindra i vodenim hlađenjem (model "bis") koji je imao 700 kubika i 26 KS.

Od 0-100 prvobitno je išao za 36 sekundi, da bi sa najsnažnijom verzijom to vreme skratili na 33 sekunde. Maksimalna brzina je od prvog modela do poslednjeg porasla sa 106 na 116 kilometara na čas

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.