Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
СПРЕЧИТЕ ОБОЉЕЊА

ПРАВИ САВЕТИ! Како се користи КЛИМА У КОЛИМА: Чим стартујете аутомобил, укључите клима уређај

Многи возачи неправилно употребљавају клима уређај у свом аутомобилу.

1621063697_klima.JPG
Фото: YоутубеПринсцреен/ Балкан Репаир
Oglas

Под неправилном употребом клима уређаја мислимо на неефикасно коришћење или на оно које чак може довести до обољења код људи! Ови савети ће Вам помоћи да избегнете такве проблеме.

 

- Редовно одржавајте клима уређај

Редовно одржавање клима уређаја у аутомобилу подразумева замену филтера, чишћење система и проверу количине гаса у систему. Само исправан клима уређај може функционисати правилно.

- Заштитите аутомобил од сунца

Први савет који Вам можемо дати је да у току летњих месеци аутомобил паркирате у хладу и да обавезно користите неку заштиту од Сунца за стакла, нпр. алуминијумске “хармоника” фолије. На тај начин ћете спречити прекомерно загревање аутомобила. Самим тим, клима уређај ће брже и лакше расхладити унутрашњост Вашег аута.

Правилна употреба климе по уласку у аутомобиле:

- Чим стартујете аутомобил, укључите клима уређај

- Отворите све прозоре

- Подесите увлачење спољног ваздуха

- Температуру подесите на минималну

- Вентилатор подесите тако да дува највећом брзином

- Усмерите ваздух тако да дува најјаче на отворима на инструмент табли који су најближе прозорима

Још пар савета:
- При мањим брзинама (по граду) је економичније возити са отвореним прозором. Међутим, чим се изађе на отворени пут, економичније је возити са укљученим клима уређајем, јер се због отварања прозора нарушава аеродинамика аута, односно настаје већи отпор кретању, па је и потрошња већа.- Произвођачи не препоручују вожњу са стално укљученом рециркулацијом ваздуха. Препорука је да се рециркулација ваздуха користи најдуже 10 минута у континуитету, јер ваздух који улази споља уноси кисеоник у кабину и регулише влажност ваздуха.


На тај начин ћете истерати врео ваздух који се накупио унутар аутомобила за време док је аутомобил стајао. То је најефикаснији начин за брзо расхлађивање кабине аутомобила.

Правилна употреба климе у вожњи:

- Затворите прозоре. Нема сврхе држати укључен клима уређај и отворене прозоре.

- Подесите рециркулацију ваздуха. Клима уређај лакше хлади делимично расхлађен ваздух, него онај врео, спољни.

- Смањите брзину дувања вентилатора.

- Подесите одговарајућу температуру. Гледајте да температура у аутомобилу није много нижа него спољна. 

- Усмерите ток ваздуха онако како Вам одговара. Можда је најбоље да наместите тако да хладан ваздух дува на шофер-шајбну и на ноге. На тај начин ћете избећи удар хладног ваздуха директно у лице, што може бити веома ризично по здравље.

Пред крај вожње:

Неколико минута пред крај вожње, на пример када прилазите паркингу, искључите клима уређај, али оставите укључену вентилацију. На тај начин ћете постићи 2 ефекта:

- Спречићете стварање бактерија. Настанку бактерија изузетно погодује влага. Оне у аутомобилу настају на испаривачу климе. Бактерије могу изазвати непријатне мирисе у систему вентилације и нарушити Ваше здравље. Ако искључите климу, а оставите укључену вентилацију, испаривач ће се исушити и на тај начин смањити могућност настанка бактерија.

- Повећаћете температуру у колима, па ћете се припремити за излазак из аута. Ако искључите климу, а оставите упаљену вентилацију, температура у аутомобилу ће постепено расти. Тако ћете бити спремнији за спољну температуру. Нагли излазак из климатизоване просторије у спољни простор у коме је висока температура може представљати шок за организам. Водите рачуна да се та промена не дешава нагло, него постепено.

Придржавајте се ових савета да бисте најефикасније користили клима уређај у аутомобилу и сачували своје здравље.
 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas