Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

Иновације које убзано мењају аутомобиле

Брзи технолошки развој убзано мења аутомобилску индустрију

1675091330_Foto-Shutterstock-automobil.jpg
Фото: Схуттерсток
Oglas

Футуристичке прогнозе и очекивања постају реалност у много краћем времену него што су раније иновације уносиле промене у свет аутомобила. 

Данас говоримо о ауто пилоту, аутоматском паркирању, аутоматизованом кочењу ако сензори региструју пешаке у критичној близини. Све више модела има уграђене камере за осматрање задњег дела аутомобила. Хибридна возила прелазе све дуже релације покретањем само на струју. Најављује се серијска производња аутомобила који од 0 до 100 километара на сат убрзавају за мање од две секунде! 

Иновације иду различитом смеровима, тако да је једнима у фокусу развој технологије самоуправљајућих аутомобила, други су окренути развоју електричне револуције, трећи повећању безбедности вожње. Да ли можда има и оних који размишљају да се покретање аутомобила остварује акумулирањем сунчеве енергије директно у аутомобил током вожње! Велике идеје знају да буду и велики покретачи промена, али је и овај садашњи ниво импресиван у односу на брзину ранијих иновација које су мењале свет аутомобила у 20. веку. 

Иновације које бележи историја 

Можемо само замислити колико су возачи били обрадовани применом електричног паљења аутомобила, уместо ручног, које је први пут омогућено 1911. године. И колико су хидрауличне кочнице нешто касније унеле сигурности у вожњи. Па увођење светлосне сигнализације или аутоматског мењача на аутомобилима који су произвођени пре Другог светског рата. 

У послератним деценијама следило је електронско убризгавање горива и нова снага аутомобила, онда уградња сигурносних појасева, па АБС систем кочења који спречава блокирање точкова, аирбаг који спасава животе, ГПС и навигација за бољу оријентацију, електронски програм стабилности (ЕСП), погон на сва четири точка, клима уређај… 

Без овде набројаног данашњи аутомобили не би били оно што јесу – брза, удобна и све сигурнија превозна средства, дизајнирана према критеријумима функционалности и лепог изгледа. Мада треба приметити да у овим које виђамо по Србији, у просеку старих око 15 година, што шта од овог недостаје. Али важно је да иду. 

Шта су донели серво мотори и лед сијалице за ауто

Најчешћа примена коју серво мотори имају у аутомобилској индустрији су у управљачкој функцији, као помоћни систем за управљање возилом. Уместо механичког волана који механичком везом управља точковима, серво волан користи хидрауличну силу и значајно олакшава управљање. 

Потребно је знатно мање напора при окретању серво волана и мање простора за манипулацију возилом. То боље знају возачи старије генерације који имају искуство управљања возилом механичким воланом. Млађи знају само новије моделе са серво системом за управљање. Они омогућавају безбедније кретање при великим брзинама и значајно лакше управљање аутомобилом.

Серво мотори, захваљујући континуираним технолошким усавршаваниима последњих деценија, данас имају способност брзог реаговања и прецизне и тачне контроле. То је врста електромотора који врши подешавања и корекције како би померио излазну осовину у жељени положај и тако деловао на окружење у широком спектру апликативне примене. Поред аутомобилске индустрије, примену налази у области роботике, индустријске аутоматизације, ваздухопловне и медицинске опреме.

Поједине области посебно су заинтересоване за даљи развој који ће омогућити да серво мотори буду интегрални део аутономних возила, аутоматизације система у кућама и пословним просторима, као што су контрола и управљање осветљењем и температуром, и у напреднијој роботици која ће користити вештачку интелигенцију и машинско учење за прецизнију контролу робота. 

Као што су серво мотори донели далеко лакше и безбедније управљање возилима, тако су и лед сијалице за ауто дале већу снагу и опсег осветљења, постајући тако стандард у новијим моделима, а нарочито луксузнијим аутомобилима. Лед фарови су, захваљујући могућностима свог обликовања, дали слободу дизајнерима да раде маштовита решења светлосне сигнализације, модерног изгледа и са пуном функционалношћу. 

Предности лед осветљења 

Предности лед сијалице за ауто је што снажније и изразитије светли од халогене сијалице, користећи притом мањи део енергије. Истина, они који су пробали напомињу да се акумулатор ипак брзо празни ако светла остану укључена. 
Судећи према популарности и заступљености, лед сијалице за ауто су функционално и практично решење јер дају добро осветљење у свим временским условима и ноћу. Уграђују се и на већа возила, комбије, камионе, аутобусе, али и на мотоцикле и бицикле. 

Истина, има и другачијих искустава по којима ове сијалице не испуњавају очекивану добру видљивост по магли и снегу. Можда су ово престроги и наглашени субјективни утисци, настали у отежаним условима за вожњу, али се не могу занемарити поготово што се ради о безбедности на путу. 

Ово пре указује на потребу даљег унапређења аутомобилске расвете, у чему лед сијалице сигурно имају добру будућност. То обећавају њихове садашње карактеристике у погледу дуготрајности коришћења, јачине светла и отпорности на ударе и вибрације. Уз то иде о растућа разноврсност лед производа за расвету, који се користе за осветљења ентеријера у кућним и пословним просторима.  

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas