Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
У корак

Купио га је син Божа Радуловића: Да ли знате да је ПРВИ аутомобил стигао у Србију пре 117 година?

Возило марке "неселсдорф" купио Београђанин Божа Радуловић

1596703223_NW_Praesident.jpg
"Неселсдорф пресидент" (Фото:Депозит)
Oglas

Није прошло пуно времена откако је Карл Бенц патентирао први аутомобил у Немачкој, а компаније које су правиле "чудесна возила" у то доба, се још могле набројати на прсте једне руке, а у Србију је стигао први ауто!

Прочитајте још: Граде се СТАНОВИ за породице са децом на Новом Београду - ЕВО О ЧЕМУ СЕ РАДИ (ФОТО)

Купио га је официр и син богатог трговца Божа Радуловић, Београђанин.

Аутомобил је био марке "неселсдорф" и прављен је у месту Копривица, у данашњој Чешкој, у фабрици из које је изникла позната "Татра" (данас нажалост, прави само камионе), радионица аутомобила којима је и Хитлер био фасциниран, па је тако и издао чувену наредбу Фердинанду Поршеу да направи "бубу".

Музеј "Татре" (Фото:Депозит)

Елем, тај аутомобил је у Београд, на железничку станицу стигао 3. априла 1903! Божа је први аутомобил видео неколико месеци пре тога у Бечу и одмах је наручио један.

Прочитајте још: Да ли сте знали да је први возач аутомобила била ЖЕНА? (ФОТО)

Иако официр, ипак се није усудио да сам управља "том стрелом", па је фабрички механичар и возач, који је ишао уз аутомобил да обучи купца вештинама неопходним за управљањем овог возила на четири точка, обучио чувеног београдског фотоцинкографа Сретена Костића, који тако постаје први српски возач!

"Спортска" верзија "неселдорфера" (Фото:Депозит)

Костићу је требало око месец дана да савлада све вештине, па се више није потписивао као фотоцинтограф (јако цењено занимање тог доба) већ само као шофер!

Костић је забележио у својој књизи "Робинзон на сувом" да је народ бежао од њега као "ђаво од крста" и да се плашио бучне машине.

Прочитајте још: Погледајте како је "Пежо" још од 1941. правио електричне аутомобиле (ФОТО)

Ускоро је још један виђенији Београђанин Сретен Љубинковић набавио други аутомобил, трећи је купила једна банка. Први власник Божа Радуловић је после неколико година банкротирао, његов аутомобил је продат и, како кажу, последњи пут је виђен 1912. године у Скопљу.

Први српски шофер Сретен Костић је касније постао шофер краља Петра, па сина краља Николе. Костић је основао и Удружење београдских шофера, и прву ауто-школу.                    

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas