Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Јубилеј

Преживели АТОМСКУ бомбу, ушли у ГИНИСОВУ књигу рекорда, славе 100. рођендан и производе МИЛИОНЕ возила

Јапанска компанија "Мазда" обележава век успешног рада и развоја

20190207-mx-5.jpg
Фото:"Мазда"
Oglas

Компанија "Мазда" слави 100. рођендан ове године. Основана  1920. године у Хирошими,  производила је делове и алате за машине, да би 1931. направила прво возило, камионет са три точка који је понео име "мазда-го".

Паорчитаје још: Како да, кад пазарите половњак, не купите "мачку у џаку"?

Од тада до данас, компанија која је преживела и атомску бомбу, произвела је више од 50 милиона возила. План је да 2024. достигне производњу од два милиона аутомобила годишње!

Први караван троточкаша из 1936. (Фото:"Мазда")

У овој компанији истичу неке године које сматрају преломнима. Тако је 1936. организован први караван возила кроз Јапан са пет тадашњих модела "Мазде". Возила су по лошим путевима, ван асфалта, по блату, превалила за 25 дана 2.700 километара .Већ 1940. представљен је аутомобил, седан, са четворо врата.

Само четири дана после атомске бомбе покренули су производњу.


Само четири месеца после бачене атомске бомбе на Хирошиму поново је покренута производња комерцијалних возила.

Прочитајте још: Печат савршености: Две нове „мазде“ освојиле најпрестижнију награду за дизајн

Компанија се 1960. враћа на тржиште путничких возила са моделом "мазда Р360 купе", а 1967. лансира модел "мазда козмо". То је био први серијски модел са легендарним "ванкеловим" ротационим мотором.

"Мазда 360 карол" (Фото:"Мазда")


У 1970. години произведен је 100.000. модел са "ванкеловим" мотором. На Сајму у Токију 1973. "Мазда" је представила "ЦВС" миниван на струју.

Представили су електрични миниван пре пола века.

Модел "мазда 323с" је превалио, скоро без засутављања, само уз промену избушених гума, 15.000 километара 1977. од Хирошиме до Франкфурта за 40 дана - стигавши тачно на премијеру на Салону аутомобила у том немачком граду.

"Мазда 3 с" од Хирошиме до Франкфурта (Фото:"Мазда")

"Мазда РX-7" је представљена 1978. и постала је најпродаванији модел са ротационим мотором у историји са 811.000 примерака. Исте године је поставила и светски рекорд у својој класи на Сланој пустињи у Боневилу са 296 километара на час постигнутом брзином.

Најпродаванији модел са ротационом мотором је, такође, њихов.

Овај аутомобил је од 1982. до 1993. узастопно побеђивао на легендарној трци "24 часа Дејтоне" у својој класи. Друга генерације "мазде РX-7" срушила је сопствени рекорд у Боневилу са 383,7 километара на час постигниутом брзином.

Цивилна и тркачка верзија "мазде РX-7" (Фото:"Мазда")


Модел "мазда МX-5" познат и као "мијата" представљен је 1989. Одмах је постао апсолутни хит, најпродаванији роудстер на планети и  један од заштитних, препознатљивих модела бренда.

"Мазда МX-5 миата" (Фото:"Мазда")


Још један модел са ротационим мотором "мазда 787Б" је шокирала свет када је 1991. победила на "24 часа Ле Мана". "Мазда кседос 9" је била први произведени модел доступан са мотором са "Милеровим циклусом". 

Тријумф у Ле Ману 1991, (Фото:"Мазда")

Модификована " РX-7" треће генерације је поново померила брзинску границу у Боневилу са 389 км на час.

Њихови модели су улазили у Гинисову књигу рекорда.

Модел "МX-5" је званично ушао у Гинисову књигу рекорда 2.000 године као најбоље продавани двосед у историји са 532.000 продатих примерака ."Мазда РX-8" са ротационим мотором је поставила 2004. невероватних 40 рекорда ФИА на овалној писти у Папенбургу у северозападној Немачкој.

Чудо у Папенбургу (Фото:"Мазда")

"Мазда" је 2011. године представила "Скајактив технологију", која је уз "КОДО" дизајн до данашњих дана један од обележја свих модела овог јапанског гиганта. "Мазда" је са новом генерацијом модела "мазда 3 с" поново организовала "турнеју" 2013. године од Јапана до Немачке, овог пута са фановима и новинарима.
Исте године постављен је још један Гинисов рекорд. У паради у Лилестаду у Холандији учествовало је 683 возила "мазда МX-5" које су довезли њихови власници чиме су надмашили рекорд из Есена у Немачкој из 2010. када је у паради возило 459 власника "мазди МX-5".

За Гиниса у Холандији (Фото:"Мазда")


Још један пут су власници овог модела срушили светски рекорд са 1.934 "мазди МX-5" у Салинасу у Калифорнији 2014. Исте године "мазда 6" са "скајактив Д" мотором поново је оборила рекорд у просечној брзини за 24 часа са 221,1 километар на час у ФИА категорији за возила од 2,0 до 2,5 литара турбодизел.
Милионити "МX-5" произведен је 2016. у Хирошими. Тај модел је кренуо на светску турнеју и прикупио потписе око 200.000 фанова.

Милионита "мазда МX-5" (Фото:"Мазда")


У 2018. години произведен је 50-то милионити аутомобил!  Исте године је "мазда ЦX-5" постала прво возило које је прешло преко залеђеног Бајкалског језера у Сибиру.

Прелазак најдубљег језера на свету (Фото:"Мазда")

"Мазда" је данас велики аутомобилски гигант који својим моделима осваја најпрестижније награде у области дизајна, инжењерства. План је да 2024. године из погона ове компаније, годишње  изађе два милиона возила.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas