· · Коментара: 0
активности

Умор, нестабилна тежина, проблеми са здрављем: Шта све указује на то да се мало крећемо?

Истраживања кажу да се чак свака четврта одрасла особа креће мање од минимума који препоручује Светска здравствена организација.

1610100889_Depositphotos_3510707_s-2019.jpg
Фото: Депосит

Тако повећавамо ризик од гојазности, кардиоваскуларних болести, дијабетеса. Препоручено је да се крећемо 150 до 300 минута недељно.

- Историја нам говори да наша тела нису створена да мирују дуже време, а да је човјек пре сатима само седео или лежао, умро би од глади - каже нучница са универзитета Цолумбиа др Аиме Лајтон која напомиње и да то што стално седимо такође постаје болест.

Прочитајте још: Зашто нам требају здрави крвни судови? Доктор Стеван Кеча саветује како да САЧУВАМО СРЦЕ

Истраживања показују да здравље почиње да се нарушава и код младих и здравих људи после само две недеље неактивности, услед разних промена у метаболизму.

Кретање уско повезано с ослобађањем серотонина, хормона среће.
Нестабилна тежина
Да нам тежина не би варирала, треба да сагоримо онолико калорија који смо и унели, истиче Лајтон. Међутим, кад се предуго не крећемо унос калорија остаје исти, а потрошња енергије нагло пада.

Знакови који показују да се не крећемо довољно:

Крећете се мање него што препоручује Светска здравствена организација

 Саветује се 150 до 300 минута активности умереног интензитета недељно или 75 до 150 минута активности снажног интензитета. Ако се оквирно не уклапате у ове параметре значи да би неке навике требало да мењате.

Фото: Депосит

Више од пола времена док сте будни проводите седећи или лежећи

Време које не проведете спавајући требало би да проведете у кретању, а ако више од пола тог времена мирујете и не крећете се, важно је на нађете начин да то промените.

Прочитајте још: Да ли сте хипохондар? Ово су знакови психичког поремећаја

Студије су показале да су људи који више седе или леже горег расположења од оних који се више крећу.

Стално сте уморни

Умор може бити последица разних стања, као што су стрес, неадекватна исхрана, али ту је и неактивност која ира важну улогу.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ
 

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.