· · Number of comments: 0
савети

ИМАТЕ ПРОБЛЕМА СА ВАРЕЊЕМ: Ових пет савета вам могу доста помоћи

Проблеми са варењем су све чешћи

1646214893_varenje.jpg
Фото: пиxабаy

Осећај мучнине или тежине у стомаку, надимање, горушица само су неки од симптома отежаног или лошег варења. Данас скоро свака друга особа има проблема са варењем што је последица све бржег темпа живота посебно у односу на претходне деценије.

Најосновније правило јесте редовна и правилна исхрана која подразумева уношење разноврсне хране, хране са мање адитива, избегавање конзумирања оброка "с ногу". Међутим, поред ових правила са којимо смо готово сви упознати, постоје и остала која нам знатно могу олакшати варење хране и спречити надимање и друге непожељне појаве,

1. Жвакање

Деци у школи обично на часу биологије говоре да варење хране почиње у устима, што не смемо да заборавимо и кад одрастемо. Жвакање хране игра двоуструку улогу. Прво што се унета храна натапа пљувачком, омекшава и лакше склизне низ грло. Поред тога, наша пљувачка садржи ензим који започиње процес разградње хране. Друга улога споријег и правилнијег жвакања јесте у количини унете хране - брзо и халапљиво конзумирање хране може повећати шансе за настанак гојазности. Једноставније речено, што спорије жвачете храну, дајете времена свом организму да схвати када му је заиста доста.

Прочитајте још: 5 НАЈЗДРАВИЈИХ ВРСТА РИБЕ: Имају пуно витамина, а мало калорија

2. Цимет

Цимет се обично препоручује код проблема са пробавом - сјајан је савезник у борби са гасовима, надутошћу, грчевима у стомаку. Цимет стимулише пробаву, а многи препоручују мешавину цимета, меда и воде, за губитак килаже, али и за регулисање рада система за варење и цревне флоре.

3. Биљни чајеви

Својства биљака попут  нане, хајдучке траве, пелина, кантариона имају изузетан благотворни утицај на рад нашег дигестивног тракта, посебно црева и желудац.  Проблеми са апетитом, чиревима на желуцу, надимањем и гасовима и слични проблеми могу бити знатно ублажени након испијања чајева од ових биљака.

4. Вода

И када је у питању вода јако је важно када не би требало да је пијемо - а то је у току и непосредно након оброка. Неки стручњаци саветују да воду након оброка не би требало минимум 30 минута да пијемо+. У осталим случајевима редовна хидратација је важна како би помогла храни да лакше прође кроз црева, убрзање метаболизма и активацији влакана из намирница.

Прочитајте још: Напитак који ЧИСТИ КРВ: Три шоље дневно снижавају лош холестерол

5. Зелено поврће

Зелено поврће, а посебно лиснато (попут зелене салате, блитве, купуса, кеља) обилује влакнима који помажу нашем дигестивном тракту да остане здрав и функционалан. Састојци зеленог лиснатог поврћа помажу да се штетне материје из организма ефикасно елиминишу. Витамини А, Ц, К, фолне киселине, калцијум, магнезијум, аминокиселине - само су неки од важних и корисних елемената зеленог поврћа.

Осим овога, изузетно је важно да обезбедите свом телу довољно физичке активности јер она доводи до побољшања целокупног рада организма.

Бонус видео:

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.