· · Komentari: 0
LETENJE AVIONOM

Rešene MISTERIJE U AVIONU: Zašto masku prvo moramo staviti SEBI, kao i zašto moramo podići roletne na prozorima?

Da li se pravila tokom letenja moraju poštovati, i šta stoji iza toga što nam kabinsko osoblje govori

1667551497_stjuardesa.jpg
Foto. Profimedia

Za mnoge je letenje avionom stresan i uzbudljiv događaj. Pored svih načina putovanja, avijacija je i dalje najefikasniji i najbrži način stizanja na željenu destinaciju.

Pored dolaska na vreme za čekiranje, provera da li su spakovane stvari u torbama i koferima po propisanim dimenzijama za datu kompaniju, čekanja u redovima, sigurnosne provere, još je puno stvari koje doprinose da se mnogi osećaju anksiozno pred sam let. 

Još ako tome dodamo da vaš let kasni, ili putujete sa decom, složićete se da je mnogo razloga za nervozu.
Međutim, mnoge stvari koje se dešavaju na aerodromu i vezano za sam avion i posadu, bilo da su tehničke ili logističke prirode, uvek je u pozadini da  bezbednost mora biti na najvišem mogućem nivou, a na neke stvari- poput kašnjenja, veoma retko može da se utiče, jer ovo ni kompanijama ne ide u prilog. Veoma često razlog leži u  meteorološkim uslovima, gužvi na aerodromima, ili lančana reakcija kašnjenja prethodnih letova istog aviona.

Foto: Profimedia

Razloga je mnogo, ali bezbednost uvek mora  biti prioritet. Na samom avionu postoji mnoštvo pravila, koje je dobro ispoštovati baš iz istog razloga- vaše lične bezbednosti, kao i onih sa kim putujete. 

Tako da sledeći put, kada vidite letačko osoblje kako demonstrira bezbednosne procedure, skinite slušalice, pogledajte i poslušajte, jer ovo nije tek neka zabavna koreografoija, već je smišljeno da vas uputi gde su izlazi u slučaju opasnosti, čemu služe svetleće trake na podu, kao i kome prvo staviti masku u slučaju dekompresije.

Mnogim ljudima koji koriste ovo prevozno sredstvo, nije jasno na šta nas sve to stjuardese/stjuarti upozoravaju prilikom obezbeđivanja kabine aviona za poletanje ili sletanje, kao i tokom leta. Razjasnićemo za vas par misterija:

Zašto roletnice na prozorima moraju biti podignute za sletanje i poletanje

Broj kabinskog osoblja u odnosu na broj putnika u komercijalnoj avijaciji je neuporedivo manji, a sama posada tokom ovih 'kritičnih faza' leta mora sedeti na svojim mestima, vezani, tako da je veliki deo aviona, i spoljašnjih uslova, u ovom trenutku  van njihovog vidnog polja. Tako da ovom prilikom, vi ste njihove oči i uši, i ukoliko primetite dim i ili pak neku nebezbednu situaciju kroz svoj prozorčić, tokom taksiranja ili sletanja, naravno i tokom leta, odmah alarmirajte osoblje. Iz istog razloga, slušalice je uvek poželjno skinuti za poletanje i sletanje, kao i tokom demonstriranja bezbedonosnih procedura.

Pročitajte još: Dara Bubamara u Cecinom zagrljaju: Svi čekaju reakciju Jelene Karleuše (VIDEO)

Zašto nije dobro ostavljati torbe na izlazima i prolazima

U slučaju evakuacije, svaka sekunda je bitna. U idealnom slučaju, za 90 sekundi treba evakuisati sve putnike sa aviona. Putniku pored vas, ukoliko sedi na srednjem sedištu ili pored prozora, vaša torba na podu može biti prepreka, ili se čak može saplesti tokom evakuacije, a tada je svaki trenutak od životnog značaja. Takođe, od krucijalnog je značaja, ako ikada do evakuacije dođe, nikada ne juriti za svojom torbom ili prtljagom, već spašavati svoju glavu, i što je pre moguće tražiti put do prvog izlaza, jer nikada ne znate koja je opasnost u pitanju, da li će se već naredne sekunde pojaviti  dim ili vatra. Priroritet su ljudski životi, dok su lične stvari manje važne u tom trenutku. Iako je mali broj ljudi koji će tokom svog života doživeti ovakvu situaciju na avionu, mogućnost je ipak tu, i uvek treba biti spreman.

Znak za obavezno vezivanje

Kada je ovaj znak uključen, u obavezi ste da ostanete na svojim sedištima vezanih pojaseva. Toaleti su u tom trenutku zaključani, i ne smeju se upotrebljavati sve dok piloti ne isključe znak. Iako vam se čini da se ništa ne dešava, piloti znaju i imaju dobar razlog zašto su ga uključili, verujte im. Nekada su najjače turbulencije i vazdušne mase, nepredvidive. Ukoliko se pitate- 'pa kako mogu stjuardese da se kreću, zašto se i one ne vežu?' U avijaciji su procedure jasno napisane, iz iskustva onoga što niko ne želi da se ponovi, pa tako postoje norme do kog trenutka je nešto dopušteno kabinskom osoblju, a koja je komanda kada i oni moraju sesti.
Sve što se dešava je radi bezbednosti, niko to ne radi namerno da vas ''muči'', naprotiv.

Pročitajte još: Evo ŠTA SE DESI kada ubacite VLAŽNU MARAMICU u mašinu za veš

Zašto ukoliko ispadnu kiseoničke maske, prvo masku treba staviti sebi

Vreme za koje se ostaje bez kiseonika u mozgu  i svesti je kratko, jer pritisak na avionu može naglo opasti. Zato je veoma bitno, posebno za roditelje koji putuju sa decom, da oni prvo stave maske sebi, pa tek onda deci. Ukoliko oni ostanu bez svesti, možda neće biti nikoga dostupnog da pomogne deci.

 

Foto. Profimedia

Još par saveta za vašu udobnost i bezbednost tokom leta: oboreno sedište tako da ''ležite na krilu'' drugog putnika koji sedi iza vas, osim što je stvar opšte kulture, a i svakako ne biste želeli da vama tako putnik ispred stvara nelagodnost, bitno je podići tokom poletanja i sletanja zbog bezbednosti.  Obuća tokom leta ne bi  trebalo da se skida, ukoliko  dođe do nekih neplaniranih okolnosti, da ne pričamo o komforu ostalih kojii su na letu sa vama; posebno nikako ne idite bosi u toalet aviona, iz higijenskih razloga; stočići moraju biti zatvoreni kada vas osoblje posavetuje, tokom turbulencije, kao i laptopovi odloženi.

Nadamo se da su sada neke stvari malo jasnije, a ukoliko nekada želite da znate razlog iza nečega, što vam ljubazna stjuardesa saopšti, slobodno ih pitajte.

BONUS VIDEO:

 

 

 

 

 

 

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.